Czy można nagrywać rozmowę w salonie operatora?

Czy mozna nagrywać to co mówi przedstawiciel w salonie, żeby mieć ewentualny dowód?
Np. jeśli on zapewni nas przy zrywaniu umowy, że nie ma kary, a potem operator nałoży karę/

1lajk

Rozmowa z konsultantem nie zwalnia od przeczytania regulaminu.

1lajk

Można ale żeby stanowił to dowód na nagraniu muszą być dwie rzeczy:

  1. Informujesz, że rozmowa będzie nagrywana.
    2 Przedstawiciel musi wyrazić na to zgodę.

Jeżeli na nagraniu nie będzie tych dwóch istotnych informacji to nagranie nie będzie można użyć dowodu na przykład w sądzie. Bo nagranie takie będzie uznane jak dowód zdobyty bezprawnie.

Oczywiście, że można nagrywać i nie trzeba o tym nikogo informować. Co innego publikowanie takiego nagrania. A materiał dowodowy ocenia sędzia, nielegalne nagrania również mogą zostać dopuszczone.

Byłoby to dowodem jeśli forma umowy byłaby słowna. W przypadku gdzie personel mówi “czarne” a podpisujesz formę pisemną umowy i tam jest napisane “białe”.
NIE MA ZNACZENIA - co powiedział personel.

Liczy się to co podpisałeś, chyba, że znajdziesz w umowie kruczki tekstowe które mogą sugerować niejednoznaczny kolorek.

O tym czy takie nagranie może być dowodem decyduje sąd.

Trzeba czytać umowę bo zawsze w salonie coś niedopowiedzą i potem masz włączone jakieś usługi za 2, 5 zł i trzeba samemu wyłączyć.