Czy można wygrać z Netią?


(Kotycja) #1

Od ponad miesiąca domagam się od firmy Netia wywiązania się z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (internet, telefon i telewizja). Wyczerpałam już wszystkie dostępne możliwości rozwiązania problemu, który wielokrotnie zgłaszałam bezpośrednio konsultantom infolinii oraz drogą mailową za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronach www. Sądzę, że nie jestem jedyną „ofiarą” tej firmy, gdyż na wielu forach internetowych znalazłam liczne, negatywne opinie na temat traktowania klientów Netii. Ten problem dotyczy wielu osób i powinien być poruszony w mediach!

Oto slogan Netii: Naszym celem jest zapewnienie najwyższej jakości usług świadczonych naszym klientom

A to rzeczywistość:

14 czerwca 2012 podpisałam umowę z firma Netia (pakiet „Na Maxa z TV za 1 zł”). Miła Pani z Netii, poinformowała mnie, że otrzymam 2 urządzenia: router Netia Spot i dekoder Netia Player. Na podpisanie umowy z Netią zdecydowałam się ze względu na dostępność dodatkowych funkcji routera Netia Spot (np. Netia Fon). Na stronie internetowejfirmy Netia jest następująca informacja: „Korzystaj z 6 milionów Fon Spotów na świecie, należących do Społeczności Fon bezpiecznie i zupełnie za darmo”

Termin podłączenia telewizji i internetu ustalono na 27. 06.12. Gdy pojawił się instalator, okazało się, że zamiast routera Netia Spot na jego zleceniu figuruje router Technicolor. Po mojej interwencji, inna Miła Pani z infolinii poinformowała mnie, że zlecenie zostało błędnie wystawione i powinnam otrzymać Netia Spot. Ponieważ technik posiadał przy sobie również router Netia spot, zapytałam o możliwość podłączenia tego urządzenia oraz dekodera. Zostałam poinformowana, że ponieważ na zleceniu figuruje router Technicolor, technik nie może podłączyć routera Netia Spot! W efekcie, żadne urządzenie nie zostało ani dostarczone, ani podłączone! Miła Pani z infolinii zapewniła mnie, że oba urządzenia (Netia Spot i Netia Plater) otrzymam wkrótce poczta kurierską.

29.06.12 dowiedziałam się, że router Netia Spot wysłano do mnie dzień wcześniej pocztą kurierską.

  1. 07.12 zostałam poinformowana, że łącze nie jest przystosowane, aktywacja jest w toku a Netia Spot nie został do mnie wysłany. Następnie zadzwonił do mnie pracownik firmy, która jest podwykonawcą Netii, który ponownie zaproponował mi podłączenie routera Technicolor! !!

  2. 07.12 otrzymałam informację (mail) od Miłego Pana, że zostało wystawione zlecenie na wysyłkę Netia Spot, które jest w trakcie realizacji i że w najbliższym czasie Netia Spot zostanie dostarczony.

13.07.12 dostarczono Netia Spot (po miesiącu oczekiwania! !!

Wbrew zapewnieniom Bardzo Kompetentnego Miłego Pana, router Netia Spot działa (ale dopiero po mojej interwencji na infolinii! !!

Zarejestrowałam Netia Spot i usługę Fon. Po zalogowaniu się, zostałam przekierowana na płatną stronę !!

17.07.12 informacja mailowa od innego Miłego Pana, że 4 lipca zostało wystawione zlecenie na wysyłkę dekodera Netia Player, ale z powodu błędu systemu urządzenie nadal nie zostało wysłane. Miły Pan przekazał ponaglenie do magazynu i poinformował mnie, że urządzenie dotrzeć do mnie w ciągu dwóch dni, jednak po kilku minutach otrzymałam sprostowanie tej informacji o następującej treści: W nawiązaniu do poprzedniej wiadomości, przesyłam sprostowanie. Otóż ze strony naszego magazynu otrzymałem informację, że Netia Player został dostarczony przez naszego technika!

Ktoś tu kłamie! Netia Player nie został dostarczony!

18.07.12 kolejna Miła Pani z infolinii pyta mnie, czy usługa jest zarejestrowana na aptekę (jestem osoba prywatna i nie mam nic wspólnego z apteką!). Mila Pani zapewniła mnie, że dekoder zostanie wkrótce wysłany i odzwoni do mnie jeszcze tego samego dnia! Nie oddzwoniła!

19.07.12 nadal nie mam dekodera a inny Miły Pan z infolinii informuje mnie o "postępach" w wysyłce dekodera! Muszę jednak przyznać, że ten pan starał się pomóc w rozwiązaniu problemu, przekazują opis zaistniałej sytuacji innym osobom, odpowiedzialnym za dostarczenie sprzętu!

Po kilku godzinach oddzwania Pani (już nieco mniej miła), która sugeruje mi, że nie wyraziłam zgody na instalację dekodera Netia Player i dlatego nie otrzymałam tego urządzenia! !!


(Freeq52) #2

Jak wygrałem z Orange, gdzie strasznie nawalał mi internet Orange Freedom. Sam również nic nie osiągnąłem, mimo wielu telefonów oraz maili, jednak podobnie jak Ty skonsultowałem się z UKE i oni już swoje zrobili :slight_smile: Na chwilę obecną jestem posiadaczem Netii właśnie (sam internet) i jestem - odpukać - zadowolony. Mam nadzieję, że w Twoim przypadku wszystko ułoży się pomyślnie.


(Jacekb) #3

Ha,ha,ha! !!

A ja myślałem, że tylko ja miałem problem z Netią. Nie będę opisywał, bo zajęłoby to znacznie więcej miejsca niż opis Twoich przygód z Netią.

Odpowiem na Twoje pytanie, czy można wygrać z Netią?

Tak, pod warunkiem, że znajdziesz dyscyplinę sportową w której jesteś rzeczywiście lepsza niż przedstawiciele Netii. Inaczej czarno to widzę.

W moim długim życiu nie spotkałem tak kłamliwej, niekompetentnej instytucji, jak Netia obecnie, bo jeszcze niedawno było zupełnie inaczej.

Poziom konsultantów - poniżej poziomu przyzwoitości, poziom działu reklamacji - jeszcze gorzej, blokada dostępu do kierownictwa - wspaniała, godna szczerej pochwały.

Powodzenia!


(Kozza) #4

Netia to dobra firma, tutaj zawiniła biurokracja. A zaczęło się od błędnie wystawionego zlecenia. Z monterami to jest tak że trzeba wszystkiego dopilnować bo tak to jest z firmami trzecimi, trzymają się procedur. Nie wspomniałeś jakie jest to łącze, na liniach TP czy Netii. Polecam również skontaktować się z p. Wieczorkiem na blogu Netii, potrafi być pomocny w takich beznadziejnych sprawach.

Co do FONa to nie rozumiesz idei tego rozwiązania - http://corp.fon.com/pl/

Udostępniasz innym część swojego internetu i możesz na tym zarabiać (dobrowolne płatności) od użytkowników. A w ramach że sam udostępniasz to np: jadąc na wakacje do Francji czy innego kraju możesz skorzystać z udostępnianej przez kogoś sieci jeśli tylko znajdziesz się w zasięgu :slight_smile:


(SnykeShadow) #5

Netia TP S.A. i tego typu wynalazki są po jednych „pieniądzach”. Też miałem przygodę z Netią, ale dość (o ile można tak napisać) pozytywną. Podpisałem umowę z Netią na świadczenie usługi internetowej. Kurierem (w ciągu 3-ech) dni dostałem Netia Spot’a. Następnie przyjechali instalatorzy, którzy stwierdzili ze podłączenie jest dla Neti nieopłacalne a co za tym idzie nie może być zrealizowane. No ok., ale pani konsultantka wyrażanie stwierdziła, że nic nie stoi na przeszkodzie by podłączyć Internet tym bardziej, że posiadam pełne okablowanie w domu z wyjściem do studzienki telekomunikacyjnej. Technicy poinformowali mnie, że jest to linia TP S.A. która może oczywiście być przejęta przez, Netie, ale procedury są tak zawiłe a na dodatek i tak musieliby kłaść nowy przewód od słupka do studzienki (50 m). No dobra? Nie da się to kij wam w oko. Na moje pytanie, co dalej z tym fantem poinformowali mnie, że jeszcze tego samego dnia poinformują centralę o zaistniałej sytuacji. Jak powiedzieli tak zrobili gdyż po paru godzinach odebrałem telefon z Neti gdzie to kolejna miła konsultantka poinformowała mnie, że w ciągu paru dni otrzymam wypowiedzenie umowy z ich winy oraz przyślą kuriera na własny koszt po Netia Spot’a? Faktycznie po czterech czy pięciu dniach od rozmowy otrzymałem pocztą wypowiedzenie umowy z ich winy. Teraz pozostało tylko czekać na kuriera. No (nie)stety kurier do dziś się nie pojawił a całe zajście miało miejsce – uwaga! !!

Netia Spot do dziś leży u mnie oryginalnie zapakowany na półce jako dowód niekompetencji osób, które zatrudnia Netia.

Więc sama widzisz Terranova, jaki bajzel mają w Neti a problem, który opisałaś jest dość powszechny.

Co do Twojego problemu?

Dokładnie przeanalizuj umowę, z Netią jaką otrzymałaś. Doczytaj czy faktycznie na umowie widnieje informacja, jakie urządzenia powinnaś otrzymać po podpisaniu umowy oraz czy nie ma gdzieś haczyka, że jeżeli nie można podłączyć urządzeń zgodnych ze specyfikacją zamówionego pakietu dostajesz jakieś zamienniki.

Ewentualnie zadzwoń na infolinie Neti i poinformuj ich, że jeżeli nie wywiążą się z umowy zwrócisz się z tym problemem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów by to oni rozwiązali ten problem lub napisz do w/w urzędu (http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php)


(Jacekb) #6

No to jeszcze pytanie konkursowe.

W roku 2012 Netia wystawiła 7 faktur. Ile faktur trzeba było kwestionować z powodu zawyżanych należności i ile wystawiono faktur korygujących?

Odpowiedź: 7 czyli wszystkie.


(Kotycja) #7

Netia Spot u mnie działa przyzwoicie, więc nie było problemów technicznych z podłaczeniem routera! Moim zdaniem problemem jest bałagan i niekompetencja! Zgloszę ten problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów! Dzięki :slight_smile:


(Irabuntu) #8

To nie kwestia firmy, tylko biurokracji i ogólnego bałaganu. Mam Netię od kilku lat i nie narzekam, wcześniej miałem podobne przygody z TP.

Generalnie to monopoliści i mają gdzieś indywidualnego klienta.


(Kozza) #9

Przykład opisany przez SnykeShadow to typowa biurokracja, Netia zleca a Orange ma głęboko gdzieś. Jeśli masz kable nieopodal domu to oni mają obowiązek ci postawić tego słupa bo to ich linie i otrzymują pewną kwotę za utrzymywanie na łączach innego operatora. U mnie kilka lat temu musieli postawić nowe słupy i pociągnąć nowe kable i tylko po to by usługi świadczyła Netia, wszystko się da, tylko trzeba sobie wywalczyć bo klient indywidualny jest często nabijany w balona. W tym przypadku TP chodziło o przejęcie węzła abonenckiego - co mówili to wszystko prawda tylko że w tym przypadku to zwykła wymówka :slight_smile:


(Kotycja) #10

Nie wiem, w czym jest problem, bo internet działa na Netia Spocie! Konsultant infolinii nie wiedział, jaka była przyczyna dezaktywacji usługi! Właczyli, po mojej interwencji, do wyjaśnienia sprawy, ale FORMALNIE brak usług dostępu do internetu!


(Kozza) #11

No cóż, szturmuj nadal widać ktoś zauważył że z twoją sprawą jest coś nie tak. Jeśli włączyli z własnej woli to coś zrobią w tej materii. Telewizje masz mieć IPTV? Chyba raczej nie. Tak jak już mówiłem pisz do p. Wieczorka, coś poradzi :slight_smile:


(Kotycja) #12

już napisałam, dzięki :slight_smile:


(roobal) #13

Terranova , na forum nie krzyczymy (nie piszemy całych zdań z wielkiej litery), jeśli chcesz coś zaakcentować, użyj pogrubiernia. Proszę poprawić swój post, w przeciwnym razie zostanie przeniesiony do kosza.

Tu się nie ma co dziwić technikowi, gdyż ta osoba musi się z tego sprzętu rozliczyć i to nie jest jego wina, że ktoś wystawił złe zlecenie.


(Kotycja) #14

Dostalam odpowiedź od p. Wieczorka, z informacja ze wyjasnia sprawę. Miła Pani z Netii zadzwoniła z przeprosinami! Potwierdziła, że do zaistniałej sytuacji doszło z winy Netii! W ramach umowy, którą zawarłam, powinnam otrzymać Netia Spot i Netia Player. Technicolor został dostarczony w wyniku błędnie wystawionego zlecenia. Internet dezaktywowano, gdyż usługa została błędnie wprowadzona. Dekoder zostanie podłączony przez technika.

Na szczęcie już przywrócono mi dostęp do internetu! Mam nadzieję, że Netia Player dostarczą przed Bożym Narodzeniem!


(roobal) #15

Operator powinien każdy dzień bez dostępu do internetu (nie świadczy usługi przez ten czas) odliczyć Ci od abonamentu, możesz się o to upomnieć.

Pozdrawiam!


(Kotycja) #16

Dzięki!

Oto ciąg dalszy tej historii:

Dziś, po interwencji Miłej Pani z Netii, odwiedził mnie instalator w celu podłączenia Netia Playera. Miła Pani prosiła, żeby odłączył dotychczas używany Netia Spot (router nr1) i podłączył przywieziony przez instalatora inny egzemplarz tego urządzenia (router nr 2) (technik musiał zainstalować te urządzenia, które figurowały na zleceniu). Router nr 1 miałam przekazać kurierowi, który odbierze go w przyszłym tygodniu. Przed chwilą technik zakończył i instalację urządzeń. Zgodnie z wcześniejszą informacją od Miłej Pani, odłączył dotychczasowy router nr1 i podłączył przywieziony ze sobą router nr 2. Jednak po konsultacji z Netią, otrzymał polecenie odłączenie routera nr 2 i ponowne podłączenie routera nr 1! !!


(Kozza) #17

Niestety takie są procedury. Spot jest pre-konfigurowany a za każdym wyłączeniem i aktywacją usługi dostaje się nowe dane dostępowe. Sprzęt musi być więc zgodny z danymi dostępowymi i dlatego muszą przysłać odpowiedni bo Netia Player zapewne nie zadziała :slight_smile:


(Kotycja) #18

Wiadomość z ostatniej chwili: Właśnie dostałam sms od firmy kurierskiej z numerem przesyłki! !!

Aaa, jeszcze dowiedziałam się, że Spot nr 1 chodził do tej pory na VDSL! I działał :slight_smile:


(Kozza) #19

Nie mógł chodzić na VDSL bo to dwa różne standardy, Spot na łącza VDSL ma być dopiero pod koniec roku :stuck_out_tongue: Spece Netii mają czasami wybujałą wyobraźnie :stuck_out_tongue:

Nie ma co się dziwić jeśli chodzi o szybkość wysyłki :slight_smile: Jeśli nie ma błędów w papierkologii to większość sprzętu wysyłają do 24 godzin, współczuje że musiałaś wpaść w tę czarną dziurę bo Netia to mimo wszystko porządna firma - jestem u nich już chyba 6 czy 7 rok :slight_smile: To zakładam, że jutro to sobie już sama podłączysz te dwa kabelki :slight_smile: Potrzebną wiedzę już masz :smiley: Powodzenia :slight_smile:


(Kotycja) #20

Póniej dostałam kolejnego smsa, z informacją o wysłaniu kolejnego urządzenia! Co to, tym razem? Kolejny router? A może dekoder? Nie wiem, czy w najbliższym czasie mam spodziewać się „inwazji” routerów? - Netia Spot i Technicolor, do wyboru do „techni-koloru”! Jeśli Netia utrzyma tempo wysyłki na poziomie 2 routerów dziennie, to do końca tygodnia może się ich uzbierać całkiem sporo! Może kolejne dekodery też będą wysyłane? Nie dysponuję powierzchnią magazynową!