Czy odległość od centrali ma wpływ na szybkość połączenia?

Witam :slight_smile:

Mam duży problem z Neostradą do 10 MB/s. Idzię ona u mnie max 1,4 MB/s. Za każdym razem jak dzwonię na infolinię TP zostaję informowany, że jestem zbyt daleko od centrali, aby działała Ona szybciej. Mam pytanie. Czy aby na pewno to jest przyczyna wolno działającego internetu? post-229639-0-36661000-1398452630_thumb.

Tłumienie faktycznie masz wysokie, więc może być daleko od centrali. Skoro masz 1,4MB/s, to znaczy że osiągasz nawet więcej, niż 10Mb/s, więc w czym tak naprawdę leży problem? Chcesz więcej, niż 10Mb/s?

Jak to może osiągnąć powyżej 10mb/s, jak nawet nie osiąga 2mb/s?

Pewnie mały przytyk do powszechnego mylenia MB z Mb :wink:

 

Autor ma 1.4 Mb/s, czyli warunki usługi Neostrada 1-10 Mb/s spełnia. Może podłączenie w centrali pod ADSL2+ nieco poprawi parametry, choć wątpię. Słaba linia niestety.

To używaj dokładnie jednostek, bo Mb i MB to nie to samo, a jednostki mb/s raczej się nie stosuje. 10 Mb/s = 1,25MB/s, a skoro masz 1,4MB/s to znaczy, że masz przynajmniej 11Mb/s. Jeśli faktycznie masz 1,4Mb/s, zamiast 10Mb/s to przy takim tłumieniu jak 4Mb/s wyciągniesz to będzie dobrze.

Autorze podpowiem ci, że sam mając również słabą linię i podobne tłumienie na poziomie 52db posiadam łącze 4Mb i działa stabilnie. Może zadzwoń do Orange i spróbuj zresetować parametry swojego łącza. Warto spróbować.

Poproś o reset portu, czasami trzeba zrobić go wielokrotnie żeby pomogło.

Czasami technicy musza przepiąć do innego portu.

 

 

Autor tematu napisał, że na problem z łączem do 10MB/s. Nie napisał że ma problem z 10Mb/s. :turn-l: :x

 

Ale domyślam się, że rozumiesz, iż mimo iż napisał MB, to miał na myśli Mb. W takim razie faktycznie to mało, choć tłumienie wskazuje na dużą odległość i być może tylko tyle w tym systemie da się osiągnąć.