Czy robić rekuperację

Cześć!

Czy możecie podzielić się swoim doświadczeniem oraz opinią odnośnie rekuperacja w domu ?

Oraz czy posiadając rekuperacje warto robić również klimatyzacje ?

Bardzo proszę o naświetlenie tego tematu osoby które mają z tym do czynienia bo szczerze mówiąc to jestem w tym zielony jak trawka na wiosnę.

Dom to parterówka 120m + poddasze użytkowe 60m

Jeden rabin powie tak, inny powie nie. Idę w niewiele większy metraż (~135m2), nie robię rekuperacji z kilku powodów, tylko klimatyzacja. Mi się zwyczajnie nie opłaci rekuperacja.

https://www.ecocomfort.pl/strefa-specjalisty/artykul/co-to-jest-rekuperacja/

No, jak to jest reklama to co nią jeszcze nie jest.
Jak zamieszczę link ze strony Intela informujący o specyfikacji danego procesora i możliwych do pobrania sterownikach to to też zostanie ukryte bo będzie logo Intela? Pełny odlot.

Było cytować wikipedie.

Czyżbyś jeszcze gorzej oceniał tych co uznali to za reklamę niż ja skoro za atrybut wiedzy uznałeś wikipedię. A co jak to tez zostanie uznane jako reklama. Było nie było Intel

Oczywiście. Rekuperacja pozwala wstępnie schłodzić ciepłe powietrze napływające przez przekazanie części ciepła chłodniejszemu zużytemu powietrzu odprowadzanemu na zewnątrz. Dzięki temu Twoja klimatyzacja nie musi się tak wysilać.

Z drugiej strony, jeżeli nie masz klimatyzacji, to zużyte powietrze jest ciepłe i nie ochładza świeżego napływającego. W gorący dzień nie przyniesie to ulgi.

Rekuperacja pozwala na zmniejszenie zarówno strat ciepła jak i zimna podczas wentylacji.
Główną zaletą jest mechaniczny obieg powietrza i możliwość dosyć mocnego napływy świeżego. Do tego powietrze filtrujemy.

Najgorsze w domach bez dobrej wentylacji są, wilgoć, zaduch itp.

Osobiście polecam, dobrze wentylowany dom, to zupełnie inna bajka.

Mam obecnie rekuperacje chociaż długo zastanawiałem się czy robić czy nie robić Jak dla mnie przemawia za nia kilka faktów
oszczędności na ogrzewaniu
świeże powietrze w domu