Czy warto zakładać Alufelgi?

Witam.

Pytanie na luzie, zupełnie nie zwiazane z tematyka komputerrową.

Aż korci mnie by w swoim samochodzie założyć na przyszłe lato do swego samochodu zamiast felg stalowych aluminiowe.

Słyszałem ,ze wtedy wzrasta spalanie i takie tam teksty.

Napiscie co o tym sadzicie…

Może ktos ma doswiadczenia w tej materii…

Spalanie nie wzrasta jak założysz alusy takiego samego rozmiaru jak stalowe czyli jak masz np:14 to zakładasz 14… opony też najlepiej żeby były tego samego profilu :slight_smile: .

Spalanie może Ci wzrastać nawet na stalowych przy złym ciśnieniu w ogumieniu :slight_smile: .

Po założeniu nowych felg i opon warto się przejechać na ustawianie zbieżności bo to jest główny powód szybszego ścierania się opon… i większego spalania…

ekhem… specjaliści… od alufelg nie wzrośnie Ci spalanie, może ono wzrosnąć jeżeli założysz np: szerokie opony, balony. Wtedy będzie lepsza przyczepność ale i większe spalanie… o ile ? nie dużo, na pewno nie litr/dwa.

Alufelgi kupuje sie przeważnie ze względu na wygląd samochodu, o wiele ładniej wygląda. To zależy oczywiście od wyglądu felg, musisz wziąć pod uwagę to, że na aluminiowych felgach nie będzie tego samego komfortu co na stalowych, ale i będzie lepsza przyczepność (bo i większe felgi… o ile kupisz porządnie a nie jakies 13/14" i dobre gumy do tego)

Podstawowy plus dla " szpanerów i wariatów drogowych " … są lzejsze, a co za tym idzie osiągi sie poprawiają.

Mój samochód w lato jeździ na alufelgach i mama jakoś nie jeździ niezgodnie z przepisami. 50 w mieście i ani trochę więcej. :stuck_out_tongue:

nie znasz się- nie wypowiadasz się. jeśli ktoś zakłada alufelgi to zwykle daje większe od stalówek i wtedy alufy z oponami są cięższe niż stalówki z oponami. zwykle daje również szersze a więc przyspieszenie… spada.

W aucie standardowo były stalowe 15 i dokupiliśmy alufelgi (również 15). Mają ten sam rozmiar. Na aluminiowych są opony letnie, a na stalowych zimowe (te letnie były z autem)

Mimo wszystko sama felga jest lżejsza niż stalowa. Sprawdź sobie gęstości obu materiałów i standardową objętość felgi.

portagen : mimo wszystko nie jeździ się na samych felgach…

Poco mierzyć jakieś gęstości ? Wystarczy że je zważy i wynik będzie jasny :stuck_out_tongue:

guliwer zależy od auta i silnika … Do cienkiego 900cm3 to nie radzę …

Co do alusów to trzeba mieć silnik … zakładasz 16 - 18 calowe koła szerokości 205 i jest bardzo ciekawa rzecz… Na mokrej nawierzchni przy takich alusach auto prowadzi się o wiele lepiej i bezpieczniej droga hamowania krótsza jednak w koleinach nieco wynosi na boki … dla nie wprawionych to czasem sztuka zapanować nad autem ww warunkach.

Ogólnie jeśli zmienisz z metalowych 14" na aluminiowe 16" np. 205 to spalanie wzrośnie np. o ok. 0,5 - 1 l / na 100 km.

( sprawdzone na fordzie mondeo 1,8 Benzyna 16V z normalnych 15" założone są 17" 205 mm profil 30 spalanie wzrosło o około litr na 100)