Czym bezboleśnie zastąpić float żeby układ strony?

Sorry, jestem zielona, ale pełna zapału przerobiłam grubą księgę :"HTML i XHTML dla każdego " L.Lemay i zrobiłam w Zajączku stronę opartą na arkuszu CSS z podziałem na część nagłówka, lewą nawigaccyjną ramkę i prawą część z treścią. Lewa i prawa zrobiona jest jako float: left i odpowiedio float: right. W podglądzie wszystko pięknie wyglądało, opublikowałam i … w IE nadal pięknie a w operze :o ramka z nawigacją lewa jest obniżona i zaczyna się dopiero w miejscu gdzie kończy się tekst z prawej strony :frowning: Help! Zależy mi na czasie, bo zbyt długo już nad tym ślęczałam. Macie jakiś pomysł co z tym zrobić oprócz “wywal to wszystko i zacznij od nowa”?

To w ramkach używało się float: left - right :?:

Mamy zacznij od nowa :stuck_out_tongue:

A tak na serio nie podałaś kodu więc nic Tobie nie poradzimy na ten fant, ale dodam że to raczej IE źle wyświetla twoją stronę a nie Opera. IE jest niezgodne ze standardami W3C i niektóre style definiuje się dla niej nieco inaczej niżeli dla Opery, FF, Safari.

Prawdopodobnie w którejś części (nawigacja - treść) masz poustawiane padding’i co powoduje różne wyświetlanie.

IE

width:150px + padding-left:10px + padding-right:10px = width:150px

FF, Opera

width:150px + padding-left:10px + padding-right:10px = width:170px

Problem zapewne w obliczaniu szerokości divów.

IE lubi robić wiele rzeczy po swojemu, dlatego najprostszym sposobem jest ustawienie ogólnie divom margin: 0; padding: 0;

W ten sposób ominiesz te rozbieżności w interpretacji podanych wymiarów warstwy.

Choć oczywiście sposób ten ma wady (no bo z marginem i paddingiem jednak łatwiej się robi) :slight_smile: