Czym otworzyć plik .dat

Cześć . Moje pytanie jest bardzo proste- Jakim programem mogę otworzyć plik.dat np Archiwes dat z archiwum GG ??? Dodam tylko że jestem laikiem w tym temacie… :smiley:

nie ma uniwersalnego programu do plików DAT gdyż kązdy ma inną budowę, jest to po prostu plik o danej strukturze wymyślonej przez programistę.

Taki pilk mozesz podejrzeć za pomocą notatnika, tylko ze moze sie tam pojawic duzo dziwnych znaczków :roll: A jeśli masz film zapisany w pliku *.dat to otworzysz go za pomocą BestPlayer.

No fajnie już wiem że nic mi z tego że otworzę go za pomocą jakiegoś programu np notatnika ale co teraz ze zmienioną ikonką ??? tego pliku. Bo jak próbowałem otworzyć to się za kazdym razem zmieniała ikona na program jakim próbowalem. czy to tak zostawić ćzy można jakoś to odwrócić ??

poprostu teraz jak wejdę na jakikolwiek “plik dat” to mam ikonkę notatnika …!

Masz przy każdym pliku *.dat ikonke notatnika bo skojarzyleś z nim te pliki. To nie tragedia, nie bedzie z tego powodu zadnego klopotu, mozesz to tak zostawic.

Kliknij na pliku dat prawym przyciskiem myszy >>właściwości. Tu masz otwierane za pomocą możesz wybrać jaką aplikacją ma być otwierany ten plik. A ikona bedzie zawsze z programu na jaki ustawisz. :smiley:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dopiero nie dawno znalazłem takie forum i teraz wiele spraw będzie łatwiej rozwiązać . Zawsze czytam wasze odpowiedzi (lazikar,Chicken) - macie głowę …eh… Cześć . :smiley:

ja zwroce sie z prosba jak otworzyc plik *.dat z prostej gry ma on 4200KB i notatnik sie wiesza przy tym :cry:

Użyj programu wordpad, lub jakiegoś innego edytora obsługującego większe pliki…

Zerknij na te: Notepad2, Notatnik eXPert

czy jak go sciagne i zainstaluje to bedze mial dostep do zwyklego notatnika?

Tak… jak najbardziej, ponieważ to jest zupełnie oddzielny edytor.

oki, tylko on nie otwiera tego pliku :?

Faktycznie, program ma jakieś problemy…