Czym różni się wypalenie od tłoczenia płyty

Zastanawiam się czym różni się płyta tłoczona od kopiowanej(chodzi o zabezpieczenia). Skąd komputer/konsola wie że gra nie jest oryginalna skoro jest kopią 100%, a co jeżeli by wytłoczyć tzw piraty, to nadal byłby potrzebny crack? Pytam oczywiście z ciekawości. Bo niestety google nie dało mi odpowiedzi.

Temat - rzeka. Poczytaj np. o SafeDisc.

Technologia umieszczenia danych na płycie CD/ DVD/Blue-Ray nie ma praktycznie nic wspólnego z zabezpieczeniami stosowanymi przez producentów (no może z wyjątkiem specjalnego umieszczania na oryginalnej płycie uszkodzonych ścieżek, żeby programy kopiujące głupiały przy próbie ich powielania), ale obecnie nikt już tego nie stosuje.

Sprawa jest prosta: płyta tłoczona może być przygotowana tak, by jej pewne sektory były niezgodne ze specyfikacją np. CD-A, a mimo to płyta da się odtwarzać w napędach nie będących napędami komputerowymi. Natomiast wypalenie takiej płyty (w warunkach domowych) nie będzie możliwe, gdyż np. nie będzie ciągłości danych i płyta będzie wykazywała błąd już na etapie nagrywania (tak w dużym uproszczeniu).

Jak powiedział kolega bachus - temat rzeka, ale jest jeszcze jedna sprawa, o której warto pamiętać, choć producenci zabezpieczeń notorycznie o niej zapominają: historia pokazuje, że nie ma pancerza którego nie dałoby się pokonać…

Dziękuje za pomoc, to mi trochę rozjaśniło sytuacje. Jak jeden z kolegów napisał ‘temat rzeka’. Veers dzięki twoja wypowiedz wyjaśniła mi najbardziej. Oczywiście + dla Panów.