Czym się kierować przy wyborze karty graficznej?

GPU P.R. - Potok Renderujący - jednostka odpowiedzialna za tworzenie znacznej części obrazu - w nowszych kartach zanika!

GPU P.S. - Jednostka Pixel Shader - zajmuje się cieniowaniem - wykonuje kody Pixel Shadera.

GPU TMU - Texture Mapping Unit - Jednostki TMU - teksturujące - zajmuje się nakładaniem tekstur.

GPU ROP - Render Out Pixel - Jednostka zajmująca się końcową obróbką piksela oraz zapisaniem do pamięci RAM karty graficznej.

GPU V.S. - Jednostka Vertex Shader - tworzy siatkę geometryczną, na którą nakłada się tekstury oraz poddaje oświetleniu.

GPU MHz - Domyślne taktowanie rdzenia wyrażone w MHz. Jest to wartość zalecana przez producenta układu.

Podałem parametry , które posiadają karty graficzne. Który jest najważniejszy przy wyborze? :o

Chodzi o to, który musi być najwyższy , aby karta była jak najbardziej wydajna? :frowning:

Brakuje jeszcze częstotliwości taktowania pamięci

No już naprawiam błąd .

Jeszcze to znalazłem. Są to parametry z zestawienia kart graficznych .

Mem - Pamięć RAM na karcie graficznej

Mem MB - Pojemność pamięci zainstalowanej na takich kartach. Są to ilości standardowo spotykane. Nie uwzględnialiśmy nietypowych modeli.

Mem MHz - Takowanie pamięci wyrażone w MHz. Niezależnie od zastosowanej pamięci jest to taktowanie rzeczywiste!

Mem bit - Szerokość szyny pamięci zamontowanej na karcie. Możliwości kontrolera nie były tutaj wyznacznikiem. Dlatego też w kartach ATI z serii Radeon X1000 pisaliśmy np. 256-bit zamiast 512-bit.

Mem MB/s - Przepustowość pamięci wyrażona w MB/s - jest to wynik pomnożenia szerokości szyny pamięci przez jej taktowanie wraz z uwzględnieniem typu pamięci.

Mem typ - Rodzaj zamontowanej pamięci - SDR oznacza pamięć SDRAM, DDR1, DDR2 oraz DDR3 pamięci DDRAM kolejnych generacji.

Szyna - Złącze wykorzystywane przez daną kartę. Z reguły jest to PCI-Express x16 lub AGP w wersji x8 lub x4.

Efekty DirectX (PS / VS) - Poziom zaawansowania produktu. Podajemy wersję Microsoft DirectX’a, Pixel Shaderów oraz Vertex Shaderów

firmą :smiley:

myślę że potrzebujesz na niej głównie pograć… ale na wszelki wypadek…

  • do czego ta karta jest potrzebna, czy rzeczywiście trzeba kupić i wydać masę kasy na uruchomienie … np.: sapera? :wink:

Fajnie . Też lubię się pośmiać . Rozważam zakup karty z wyższej półki od Radeona x800 wzwyż i GF od 6600 wzwyż. Oczywiście na PCI- Ex-16.

Czekam na propozycje i poważne potraktowanie tematu. :!:

podałeś już wystarczająco argumentów co do wyboru karty , że waże są potoki , pamięci , rdzeń itp.

a ile masz kasy na grafikę ?? :stuck_out_tongue: na pewno cos doradzimy :wink:

haha napewno nie ma jednej funkcji która jest najważniejsza, wiele czynników decyduje która karta jest dobra a która już nie.

jak dla mnie te są najważniejsze,

w obecnych grach to jeszcze to jest ważne, ale już w przyszłych grach będzie zanikało na rzecz PS :wink:

Złączono Posta : 29.05.2006 (Pon) 8:58

co bez górnej granicy pieniężnej? :x

Nie chcę wydać więcej niż 1500 zł . Dlatego pytam o parametry, bo wolałbym np. wydać 1000 ( Radeon 1800 GTO , lub XL) . Ale chciałbym mieć pewność , że dana karta spełni moje wymagania na teraz i na np. najbliższe 2 lata.

W tej cenie to 7900GT chyba, że znajdziesz 7900GTX

A z Radeonów? Co powiecie o X1800 GTO? :o

Chyba lepiej X1900GT

No tak , ale różnica w cenie pomiędzy X1800 GTO a X 1900GT to ok. 500 zł. A to już wystarczy na nową płytę główną. Więc jaka opinia o 1800GTO?

Poczytaj testy. To zależy od Ciebie ile poświęcisz gotówki by cieszyć się większą wydajnością…

Hmmm. Z testów ewidentnie wynika , że albo X1900XTX albo GF 7900GTX.

Mają podobną cenę. A ja znowu swoje: czy X1800GTO poradzi sobie z nowymi grami , które są już obecne na rynku i te , które mogą wyjść w przeciągu najbliższego roku?

Dziwnie pytania formułujesz. Nikt z nas do końca nie wie jakie wymagania będą miały gry które wyjdą za rok. No i co to znaczy “czy karta sobie poradzi?” Zmniejszysz detale, rozdzielczość, wyłączysz AA i pójdzie. Grać będzie można. Tylko nie wiem czy to dla ciebie będzie jeszcze znaczyć że karta sobie poradziła czy że juz nie

Myśle, że ważna też jest gwarancja. To znaczy na jaki okres czasu jest udzielana.

OTy - > KOSZ

Proszę o zaprzestania tworzenia chata z tego tematu bo wyląduje w koszu.

Faral ma rację … skąd możesz wiedzieć jakie wymagania będą miały gry za pół roku a może za rok czy dwa :? wraz z premierą visty ma wyjść Dx10 … zobaczymy co z tego będzie

poczytaj

:arrow: http://pclab.pl/art18590.html

Sądze, że karty z najwyższej półki “dadzą sobie rade” z grami przez najbliższe 3-4 lata, jednak nie będą one obsługiwały wszystkich oferowanych “wodorotrysków”. Sądze że 7900 GTX/1900XT (i jeśli znajdziesz w tej cenie x1900XTX) będą dobre.

Wie ktoś może keidy będzie premiera R600 od ATI??

Złączono Posta : 29.05.2006 (Pon) 13:51

Powinna poradzić sobie ze wszytskimi grami, jednak może nie obsłużyć wsyztskich wodorotrysków (razej napewno nie obsłuży DX 10, któy wyjdzie razem z VIstą). X1800GTO kosztuje jednak ~1000zł, a Ty masz do przeznaczenia 1500 zł. Lepiej więc wziąć coś lepszego… :wink: (chodź GTO można przerobić na x1800XL, to lepiej wziąć x1900XT).