Darmowe (proste w obsludze) programy do tworzenia programow

witam ,

Stwierdzilem ze chcialbym sie pobawic w budowe jakiegos programu lecz raczej nie chce uzywac zadnego języka komputerowego…

czy istnieje jakis program ktory by mi pozwolil na zbudowanie jakiegos programu bez uzycia zadnego jezyka

( Istnieje taki program 3D GAME MAKER ) a ja poszukuje cos w tym stylu ale do tworzenia programow …

POZDRAWIAM I CZEKAM NA JAKIES PODPOWIEDZI …

yh … tworzenie programów bez wiedzy o programowaniu … :roll:

owszem taki program nazywa się kasa :smiley: dajesz ją programiście i on tobie piszę taki program jaki chcesz :smiley:

ej no musi cos takiego istniec !!

pozdrawiam …

I czekam na kolejne propozycje :slight_smile: :expressionless:

Zapraszam na stronę http://www.clickteam.com/eng/index.php

Games Factory 2

Create 2D games and screen savers with ease. Our introductory level product.

Multimedia Fusion 2

Create 2D games, screensavers, multimedia, edutainment and Windows based applications.

Derka dzięki wielkie lecz jest jeszcze jeden problem …

Na stronie ktora podales znajdują sie tylko DEMA tych programów a ja szukam full’a jakiegoś programu jeżeli jest to możliwe

A napewno jest :slight_smile:

pozdrawiam serdecznie

Gdyby był konkurs na najzabawniejszy temat na tym forum, to ten by chyba zwyciężył :slight_smile:

Na pewno?

Napisz, proszę, po co takie coś miałoby istnieć?

Przecież zanim zrobiłoby się taki program można napisać setki innych, bardziej pożytecznych. A poza tym tworzeniem programów zajmują się ludzie raczej inteligentni i na tyle żądni wiedzy, aby uczyć się języków.

Powodzenia w szukaniu :slight_smile:

Niektóre Lego Technic mają interfejs komputerowy i oprogramowanie pozwalające na napisanie programu dla robota bez pisania programu. :wink:

No właśnie.

Jestem taki stary, ze już nawet o czymś takim jak Lego zapomniałem :frowning:

Oto i one:

http://www.allegro.pl/item264875471_robot_mindstorms_nxt_lego_8527_nowy_.html

Przecież to łatwe wszystko projektujesz graficznie w Microsoft Visual Basic 2005 express edition (bezpłatne)

Tak? I kod za okienkami sam się pisze? :roll:

Polecam program Borland C++ Builder. Umożliwia on graficzne tworzenie interfejsu. Tu masz poradnik.

No i możesz sobie w ten sposób zbudować pełnowartościową aplikację z setkami przycisków, pól tekstowych, etykiet, maksymalnie rozbudowanym menu i dziesiątkami innych kontrolek, jakie tylko można sobie wymarzyć. Kod programu bez problemu osiągnie kilka tysięcy linii w ciągu kilkunastu minut.

Mały szczegół - ta aplikacja nie będzie absolutnie nic robiła :slight_smile:

I taka mała rada: jeśli chcemy sobie tylko narysować formatkę i jej elementy (stworzyć sam interfejs), to lepiej skorzystać z tego: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=2107&t=145

Po co pełne środowisko, skoro nie chcemy go wykorzystać :slight_smile:

Jest to możliwe także w niektórych narzędziach CASE, które generują kod z diagramów języka UML (czyli graficznego języka ) jednak ja nie widziałem kompletnego programu tak stworzonego.

Polecam produkty Borlanda (np. turbo explorer), żeby napisać prosty notatnik wystarczy dosłownie kilka linijek kodu (z tutoriala).

Ale taki kod też jest pusty. Dostaje się np. klasy, deklaracje metod, pól, właściwości, ale puste w środku. Szkielet, który i tak trzeba wypełnić samemu. Owszem, rozwiązanie wygodne i przydatne, ale bez wklepania kodu nic się nie stworzy.

Zresztą jakim cudem ktoś, kto nie umie programować, zrobi cokolwiek w UMLu? :slight_smile:

Są już narzędzia do generowania kodu z diagramów dynamiki. Być może w przyszłości wiedza pozyskana z diagramów sekwencji i stanów (także aktywności) pozwoli na wygenerowanie w pełni wartościowego kodu.

Może w przyszłości. Pytanie było postawione tu i teraz. Bez pisania kodu nie da się z UMLa stworzyć aplikacji. :slight_smile:

Ja już wolę uczyć się normalnego języka programowania niż UMLa w stopniu tak zaawansowanym, żeby stworzyć w nim taki projekt, z którego będzie można wygenerować konkretny kod. UML wbrew pozorom wcale nie jest taki łatwy, a diagramy są tylko jego częścią.

W zasadzie zgadzam się z powyższym stwierdzeniem. UML wymaga naprawdę dużej uwagi. Finalny zestaw atrybutów i metod klas aplikacji zazwyczaj odbiega od tych zamodelowanych w fazie projektowania. Więc i wygenerowany kod ma różną wartość. Ogólnie można znaleźć zagorzałych zwolenników jak i przeciwników modelowania obiektowego.