Debian 6 xfce brak internetu intel wifi 5100 agn ukryta sieć

Witam

Chwilkę temu pobrałem i zainstalowame debiana 6 xfce

Podczas instalacji wywaliło mi info o braku jakiś pakietów czy zależności (nie znam się) chodziło o sieć wifi, w dalszym etapie jednak wykryło mi kartę wifi intel 5100 agn.

Jednak mimo iż już po instalacji w systemie podaję nazwę sieci ssid by móc się połączyć nic się nie dzieje jakby tej sieci dosłownie nie było. Niby po zaznaczeniu pewnych opcji pokazuje sie wired network ale tak czy siak nie moge się połączyć.

Jest mi ktoś w stanie pomóc i powiedzieć co muszę doinstalować i jak?

Uruchom terminal, a tam podaj:

/usr/sbin/ifconfig

/usr/sbin/iwconfig

/usr/sbin/iwlist wlan0 scan

Dodane 13.02.2011 (N) 17:31

W Synapticu mógłbyś odszukać zepsute pakiety.

wpisując te komendy dostaję info, że nie ma takiego pliku lub katologu

poprzedzając je komendą" sudo" dostaję taki komunikat:

piotr is not in the sudoers file. This incident will be reported.

Z czego co pamiętam to Debian nie obsługuje tej karty out of the box. Musisz doinstalować paczki ze strony intela.

Przekompilowanie kernela też podobno może pomóc.

Możesz mnie poprowadzić jak mam to zrobić?

W sumie najprościej będzie pobrać przez kabel i zainstalować paczkę.

Restart komputera i powinno działać.

Odnośnie polecenia sudo. Dopisz na końcu pliku /etc/sudoers (z konta root’a) taką linijkę:

piotr ALL=(ALL) ALL

Sudo będzie dostępne od razu po zapisaniu zmian w pliku.

Możesz mi powiedzieć jak odpalić tą paczke deb?

Zawsze to odpalało się przez synaptica czy jakiś tam menadźer a teraz nie mam programu do wyboru

w konsoli wklep:

potem:

czy polecenie sudo ma jakieś inne znaczenie?

sudo to wykonanie czegoś z uprawnieniami admina jednorazowo. su to zalogowanie się na konto admina, i po tym każda czynnośc jest wykonywana z jego uprawnieniami, dopóki się wyloguje.

Poinstalowałem to i jeszcze inne rzeczy próbowałem ale bez skutku…

Chyba jednak zdecyduję się na inne distro ;/