Jestem aboslutnie zielony z obsluga linuxa ( mam zamiar to zmienić ) czy ktorys z forowiczow moze mi poradzic ktora z wersji mam sciagać.
na stronach znalazlem jeszcze takie wersje debiana jak : Hurd, Woody, Sid.
Prosze o pomoc. Dodam tylko ze system slozy mi glownie do szperania w internecie, tworzeniu programow w JAVIE i C++, no i oczywiscie do FLASHA dla ktorego windows znajdzie zawsze miejsce na moim dysku
pozdrawiam z gory dziekuje za odpowiedz
zastanawiam sie rowniez nad kupnem calosci, jezeli to ma jakis wplyw na stan rzeczy prosze o dodatkowe komentarze
dla początkujących dobrą wersją linxa jest Mandarke 10.1 który można za darmo pobrać z http://www.mandrakelinux.com/pl/ftp.php3 - bardzo przyjazny system, ciekawy, stabiliny itd
hmmmm , pomyliło ci się chyba , wydaje mi się że miałeś na myśli Redhata (dużo ludzi go krytykuje) lecz pamietaj że każdy system ma jakieś błędy i każdy woli inny
heh problem polega na tym ze mam linki i zrodelka do pobierania wszystkich mozliwych linuxow jakie kraza posieci, znalzlem w googlach, to nie problem.
Gozej z wybraniem odpowiedniego dla siebie, chcialem wystartowac z tym debianem bo mamy go w szkole, ale nie zaloezy mi na nim specjalnie, dlatego chcialem sie troche dowiedziec na temat tego i386 i i686, co to znaczy czy progzy napisane pod i686 beda dzialaly pod i386 i ktorego lina polecacie, co sadzicie o debianie.
Sprawe uwazam ciagle za otwarta!
czekam na podpowiedzi mam nadzieje ze to podejscie do zainstalowania linuxa w koncu zakonczy sie sukcesem hehehe
Tu natomiast są obrazy (pierwsza płyta dla nas Europejczyków to ta z oznaczeniem NONUS).
Debian jest bardzo dobry, ale nie na początek.
Proponuję SuSE - z mirrorów można pobrać obraz DVD ostatniej wersji.