Dekoder polsatu + wieża Technicsa

Witam. Zakładam tutaj temat z nadzieją, że ktoś będzie wiedział o co biega, bo na elektrodzie potrafią robić tylko dużo hałasu.

Jestem laikiem jeśli chodzi o wszelkie połączenia urządzeń, a już szczególnie jeśli chodzi o sprzęt sprzed 15 lat.

W dekoderze polsatu ECHOSTAR DSB 606 jedyne wejscie do audio do S/Pdif. I teraz pytanie - czy da sie podlaczyc dekoder z wieżą?

zdjcie0062rk.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nie, musiałaby mieć wyjście spdif. Gdyby miał zwykłe RCA to oczywiście. Widziałem jakieś konwertery Spdif ->RCA ale nikt nie zagwarantuje że to zadziała :slight_smile:

Tak da , wieża powinna mieć wejścia audio czincz , a od dekodera kablem ero który ma z jednej strony kostkę a z drugiej strony czincze i po problemie :smiley:

Wpisz w allegro"KABEL EURO-CHINCH STEREO DWUKIERUNKOWY " i ci wyskoczy podobny kabel

No tak stare dobre euro. Sam miałem taki wynalazek dołączony do konsoli.

Chyba że ten tuner ma jeszcze wyjście euro/scart (http://pl.wikipedia.org/wiki/SCART) a większość je ma.

W takim wypadku można kupić lub zrobić kabel przejściowy z euro na chinch (robiłem takie kabelki).

Ale jeśli nie masz w dekoderze ani złącza euro/scart ani chinch to nie podłączysz go do tej wieży.

Cyfrowo się nie da. Można też podłączyć standardowo dekoder z telewizorem a na wieżę wyjść gniazdem słuchawkowym - przewodem zazwyczaj minijack-chinch.

Ściągnąłem instrukcję od tego dekodera. I na tyle ma:

  • antenowe “F” do talerza

  • optyczne SPDIF

  • eurozłącze

  • przelotkę modulatora (do anteny naziemnej)

  • RS-232 (chyba serwisowe)

Czyli kupujesz:

  1. kabel euro-RCA dwukierunkowy

  2. rozgałęźnik eurozłącza (bez przełącznika)

Swoją drogą szkoda, że już go nie sprzedają z Polsatem, z tego co widzę jest lepszy od Echostara DSB-717 (tym bardziej od wersji A, którym teraz chyba raczą kupujących).