Dell m4600 różowy ekran

Witam i proszę o pomoc!
Jestem użytkownikiem Dell Precision m4600. Przygoda zaczęła się od pojawienia się różowych pasków na ekranie raz na 1min które utrudniają pracę. Niestety laptop nie jest już na gwarancji, ale zaniosłem do serwisu na diagnozę i stwierdzili, że to na 100% taśma do matrycy. Powiedzieli, że za 250zł zrobią z tym łącznie z kosztem taśmy i 30 dni gwarancji, więc się zgodziłem. Działał bez zarzutu prze tydzień i znowu to samo, czyli różowe paski a nawet cały ekran migał na różowo co jakiś czas i tym razem przy naciśnięciu obudowy (przy touchpadzie lub przy ekranie obok klawiatury). Zaniosłem z powrotem do serwisu powiedzieli, że pewnie taśma poluzowana i przeczyścili styki taśmy dla pewności. Po powrocie do domu ekran od razu cały różowy  :( No więc, że jestem uparty dawaj do serwisu znowu i tym razem po tygodniu powiedzieli, że byli w błędzie i że to jednak karta graficzna, której nie da się naprawić i zwrócili 250zł (cała kwota). Po uruchomieniu laptopa na dzień dobry BSOD. Po przejściu w tryb awaryjny i wyłączeniu w Menadżerze urządzeń karty graficznej Quadro 2000, WIndows 7 ładuje się bez problemu, ale ekran nadal różowy cały i przez cały czas, po dotknięciu obudowy w różnych mielcach miga. ODDANY W GORSZYM STANIE NIŻ BYŁ bez działającej karty graficznej!
Pytania:

  1. Z serwisem walczyć mi się nie chce, ale może ktoś wie co zrobić w przypadku kiedy serwis zwraca komputer w stanie gorszym niż się go oddaje ->migający monitor-> różowy monitor+ niedziałająca poprawnie karta graficzna (lub całkiem zepsuta). Możliwe, że w serwisie “coś poszło nie tak”? 

  2. Mam nadzieję, że wyczerpująco opisałem problem i proszę o jakiekolwiek wskazówki lub diagnozę co mogło się stać.

Załączam plik dmp
Załączam opis BSOD:

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: fc
BCP1: FFFFF8801A18D1C8
BCP2: EEE000033D6B2963
BCP3: FFFFF80000B9E600
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\051216-21013-01.dmp
C:\Users\Dell\AppData\Local\Temp\WER-40622-0.sysdata.xml

Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= … cid=0x0415

Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt

Help!

051216-19749-01.dmp

Powiem Ci tak na pewno go nie uszkodzili i byli w błędzie od początku. Dla mnie pierwsze podejrzenie to uszkodzona karta grafiki. Uważam zachowanie serwisu naprawdę bardzo uczciwe, że zwrócili Ci kasę a Tobie zostaje zakup nowego laptopa bo koszt naprawy przedroży jego wartość.

mrFreeze, dziękuję za szybką odpowiedź, ale wybacz jestem uparty tak samo jak i ubogi, mozesz mieć rację, ale nie stać mnie na nowego laptopa i będę walczył z problemem :slight_smile:

Hmm, ale karta do tego laptopa z tego co wiem jest dedykowana i można ją wymienić i proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie bo nie chce niepotrzebnie kupować nowego. Owszem serwis spoko, byli w błędzie skoro się mylili, ok zwrócili kasę spoko. Ale oddają lapka w gorszym stanie niż był (stan początkowy: migający ekran na którym można grać w wymagające gry typu Diablo III, Wiedźmin III i korzystać z profesjonalnych programów grafiki komputerowej … a oddają z kartą, która w ogóle nie trybi ) i jak mam się z tym uporać?

Ok, to już są kwestie prawne, których dowiem się gdzie indziej, bo oczekuje Tutaj od Was porady w kwestii technicznej, której do końca nie rozumiem.

Tak naprawdę założyłem posta, żeby dostać poradę w sprawie hardware i tego różowego ekranu, który dla mnie jest najważniejszy bo nie potrafię rozwiązać problemu. Czy jest gdzieś jednoznacznie określone od czego to miga, czy po wymontowaniu Quadro i zamianie na całkiem nową kartę graficzną (niekoniecznie Quadro nie wiem czy jest taka opcja) przestanie być różowy? 

Prośba do osób, które miały problem z ekranem różowym, bo że karta padła to już wiem. Nawet odpowiedź: " Miałem ten problem ( z różowym ekranem)  i musiałem oddać lapka na złom, bo nikt mi nie pomógł w tej kestii"" będzie pomocna, ponieważ wtedy też będę wiedział, że muszę bezpośrednio zgłosić się do Dell o ile to możliwe bo nawet nie wiem.

 

Ok, odebrałem ponownie lapka z tego samego serwisu i oto co usłyszałem:

“Po podłączeniu laptopa do innego monitora, na drugim monitorze wszystko jest w porządku, ale bluescreen który się pojawia przy starcie systemu wskazuje na to, że uszkodzona jest karta graficzna i nie wiemy co dokładnie się dzieje”.

Faktem jest, że karta graficzna przed pierwszym oddaniem laptopa do serwisu, karta działała a teraz oddają mi ją uszkodzoną. Czy ktoś ma pomysł co mogę zrobić z tym faktem?