U mnie dokładnie taka sama sytuacja. Kupiłam della inspiron w sierpniu 2021. Po pół roku wymiana płyty głównej i żądanie klucza BitLocker. Dell umywa ręce. Natomiast konsultant Microftu twierdzi, że to problem występujący w Dellu (tylko u nich): „często spotykamy się z problematyką braku klucza recovery po wymianie sprzętowej producenta Dell - możliwe, że jest to spowodowane zmianami w układzie BIOS.”
Nie, to błąd M$, spotkałem się z włączaniem funkcji BitLocker na HP, Acerze, Asusie i kilku innych komputerach. Wygląda na to, że jest to problem związany z kombinacją jakiejś poprawki i sprzętu.
Czy było zakładane konto M$ przy instalacji systemu? Jeśli tak, można spróbować odzyskać klucz.
Delle domyślnie przychodzą z włączonym BitLockerem (i wadliwymi sterownikami ).
Pierwsza rzecz, jaką polecam zrobić na Dellu to wyświetlić sobie i skopiować w bezpieczne miejsce klucz odszyfrowujący. Narzędzie manage-bde to potrafi.
A w jaki sposób ja mam zaszyfrowane oba dyski na Asusie F15 z win10 home a nie mogę tego zrobić na Lenovo X240 z win10 pro?
Jak widać nie tylko Delle, ja w Asusie tego nie włączałem a jest aktywne.
A tak poważnie, sporo osób już się na tym nacięło…
Nie rozumiem jednego, skoro zostało zaszyfrowane to jakim hasłem?
To musi być jakiś default typu 1234 albo dziesięć zer.
U mnie dyski zaszyfrowane - odszyfrowują się jak podaję hasło lub pin do systemu.
Zaraz wyjdzie, że to będzie ten co trzeba eksportować i nie 1234 lub 0000000000.