Dell problem z dyskami na USB - TPM/Search4.0?

Witam, mam laptop DELL E5400 z Windowsem XP Pro - po zainstalowaniu wszystkich aplikacji i sterowników pojawia się problem z podłączeniem zewnętrznego dysku na USB. System przestaje odpowiadać, z dyskiem jest wszystko dobrze, znakomicie sprawdza się na pozostałych komputerach Win XP / Win 7. Sprawdzałem też w trybie awaryjnym, nie było problemów. Postanowiłem przeinstalować system. Oryginalna płyta della z systemem, wszystkie sterowniki i aplikacje i sytuacja się powtarza. Jest też zainstalowany ESET SmartSecurity 4.0

Odinstalowałem pakiet odpowiedzialny della za profile bezpieczeństwa, czytniki linii, kart chipowych wyłączyłem w zasobniku Indexowanie dla Search 4.0 i dysk został wykryty, pokazały się partycje i niby wszystko było ok. Jednak po chwili znowu przeglądanie dysków oszalało i przestał odpowiadać.

Gdzie i jak mogę szukać problemu, w logach nic nie ma. Na stronie Della nie ma nowszych sterowników do chipsetu czy też pakietu security. Dodam, że ten sam problem pojawia się też na modelu E4300 i nie jest to problem dysku bo z innym jest to samo.