Demo nowej, polskiej gry na Amigę: Wilcza Buda

Mam przyjemność poinformować, że dziś pojawiła się nowa wersja demo gry na komputery Amiga: Wilcza Buda. Gra to typowa przygodówka point’n’click, chyba najbardziej zbliżona do Alfabetu śmierci.

To co ją wyróżnia to tryb graficzny, a mianowicie HAM6 dostępny na pierwsze wersje systemów amigowych z kościami OCS i ECS, oferujący aż 4096 kolorów równocześnie. Gier w tym trybie jest bardzo niewiele, główne dlatego, że obrazy zajmują dużo miejsca, a sam tryb jest “wolny” w sensie szybkości działania. Z innych ciekawostek, w tle przygrywać wam będzie nasza muzyka :slight_smile:

Ukończenie dema powoduje wygenerowanie kodu, który umożliwiać będzie pobranie pełnej wersji gry zupełnie za darmo już w te wakacje, gdyż pojawi się ona w lipcu lub sierpniu tego roku.

Specyficzna grafika powoduje jednak konkretne wymagania sprzętowe. Gra uruchomi się na amigach z 2MB pamięci typu chip (np A1200) lub 1 MB Chip oraz 1,5MB Fast/Slow ramu (czyli A500/A500+/A600 z jakimś rozszerzeniem). Oczywiście można też zagrać na emulatorze, a także zainstalować grę na dysku HDD czy karcie CF.

Tutaj można posłuchać wywiadu z Markiem “Marechkiem” Koprjaniukiem odpowiedzialnym za scenariusz i Pawłem “Citim” Mielewczykiem, który stworzył grafikę i kod, napisany zresztą w AMOSie: http://amiwigilia.ppa.pl/podcast/AmiWigilia_Odcinek_36.mp3

Tutaj Marecheck opowiada o grze oraz różnych wpadkach podczas jej tworzenia:

Grę można pobrać stąd: http://wilczabuda.pl/ w kilku wersjach. Tutaj zaś wersja na Windows z wbudowanym emulatorem https://thecompany.pl/download/540/1 . Na stronie znajdują się też linki do recenzji z różnych portali branżowych, odnoszące się do pierwszej wersji dema, jeszcze z grafiką na OCS.

A nie doczytałem, obsługuje karty, to ok :+1:

Tylko czy gra wykrywając CyberGFX lub Picasso96, wczytuje zdjęcia w lepszej jakości, czy zostają HAM6?

Ponieważ jest napisana w AMOSie, który dopiero od niedawna, po uwolnieniu kodów źródłowych jest rozwijany w kierunku obsługi układów AGA, a więc też HAM8. Jednak jest to dopiero rozwijana funkcja. Zresztą HAM8 nie miałby sensu, ponieważ AGA natywnie obsługuje 256 kolorów, co jest wystarczające do tego typu produkcji. Chodziło też o to, by umożliwić grę także na tych starszych maszynach.

Niestety też grafika zajmuje dużo miejsca i biorąc pod uwagę nośnik, jakim jest dyskietka 880kB gra z kilkoma wersjami grafik zajmowałaby ich bardzo dużo, już teraz demo, a więc jedna, początkowa lokalizacja zajmuje dwie dyskietki.

Infoirmatyczny hip-Hop. Nie umiem śpiewać, to sobie pogadam szybko., pod umc umc

Szczerze powiedziawszy skończyłem na Amigach na produkcjach typu Napalm czy Killing Grounds. Natomiast gry przygodowe, to pomijając ewidentnie kolorowe produkcje, grafika typu Myst to już był potem standard.

Ta gra kojarzy mi się z tym, co pół kilograma komputera kupowali na bazarze, była taka i trochę pod Lulę 3D. Ale i tak fajnie, że się w ogóle komuś chciało. Wielkie brawa. :+1:

ps. no ale w dobie internetu można by przygotować dwie wersje, w 256 kolorach jak się jeszcze trochę Steinbergiem przeleci całkiem zacnie wygląda.