Mam przyjemność poinformować, że dziś pojawiła się nowa wersja demo gry na komputery Amiga: Wilcza Buda. Gra to typowa przygodówka point’n’click, chyba najbardziej zbliżona do Alfabetu śmierci.
To co ją wyróżnia to tryb graficzny, a mianowicie HAM6 dostępny na pierwsze wersje systemów amigowych z kościami OCS i ECS, oferujący aż 4096 kolorów równocześnie. Gier w tym trybie jest bardzo niewiele, główne dlatego, że obrazy zajmują dużo miejsca, a sam tryb jest “wolny” w sensie szybkości działania. Z innych ciekawostek, w tle przygrywać wam będzie nasza muzyka
Ukończenie dema powoduje wygenerowanie kodu, który umożliwiać będzie pobranie pełnej wersji gry zupełnie za darmo już w te wakacje, gdyż pojawi się ona w lipcu lub sierpniu tego roku.
Specyficzna grafika powoduje jednak konkretne wymagania sprzętowe. Gra uruchomi się na amigach z 2MB pamięci typu chip (np A1200) lub 1 MB Chip oraz 1,5MB Fast/Slow ramu (czyli A500/A500+/A600 z jakimś rozszerzeniem). Oczywiście można też zagrać na emulatorze, a także zainstalować grę na dysku HDD czy karcie CF.
Tutaj można posłuchać wywiadu z Markiem “Marechkiem” Koprjaniukiem odpowiedzialnym za scenariusz i Pawłem “Citim” Mielewczykiem, który stworzył grafikę i kod, napisany zresztą w AMOSie: http://amiwigilia.ppa.pl/podcast/AmiWigilia_Odcinek_36.mp3
Tutaj Marecheck opowiada o grze oraz różnych wpadkach podczas jej tworzenia:
Grę można pobrać stąd: http://wilczabuda.pl/ w kilku wersjach. Tutaj zaś wersja na Windows z wbudowanym emulatorem https://thecompany.pl/download/540/1 . Na stronie znajdują się też linki do recenzji z różnych portali branżowych, odnoszące się do pierwszej wersji dema, jeszcze z grafiką na OCS.