Dziękuję za odpowiedź. Odinstalowałem tamtego Dev c++. Usunąłem folder instalacyjny. Zainstalowałem “Dev-Cpp 5.6.0 MinGW 4.8.1 Setup.exe”. Objaw identyczny. Może coś źle robię…?
Plik=> nowy => projekt => Basic => Console Application.
Dostaję
#include <iostream>
int main(int argc, char** argv) {
return 0;
}
Projekt => Opcje projektu => Parametry => Konsolidatory (prawe okienko, w poprzedniej wersji to były chyba linkery) => Wpisuję przedstawione na tamtej stronie parametry.
Dodaję #include >graphics.h< i nie da się skompilować.
302 40 c:\program files (x86)\dev-cpp\mingw32\include\graphics.h [Error] redefinition of ‘int right’
EDIT:
Ok, poradziłem sobie.
Ściągnąć właściwe biblioteki graphics.h libbgi.a oraz winbgim.h
Ściągnąć i zainstalować najnowszy dev c++ 64bit.
Wrzucić biblioteki do folderów:
C:\Dev-Cpp\MinGW64\include
C:\Dev-Cpp\MinGW64\lib
C:\Dev-Cpp\MinGW64\x86_64-w64-mingw32\include
C:\Dev-Cpp\MinGW64\x86_64-w64-mingw32\lib
Uruchomić kompilator I PRZERZUCIĆ na wersję kompilatora “TDM-GCC 2.9.2 32-bit release”
Projekt => Opcje projektu => parametry => linker:
-lbgi -lgdi32 -luser32
I przykładowy program rysujący białe kółko na zielonym tle:
#include<graphics.h>
int main(){
int gd=DETECT, gm, angle=0;
initgraph(&gd,&gm,"C:\\TC\\BGI");
setbkcolor(2);
cleardevice();
setcolor(WHITE);
arc(getmaxx()/2,getmaxy()/2,0,360,110);
getch();
closegraph();
}
Pozdrawiam!