Diagnoza Dysku Twardego


(Tomasznowak642) #1

Witam.

Od 2 dni dysk ( Seagate ST3500320AS 500GB ) zaczął mi robić psikusy :>

Przycięcia Windowsa , gier i w ogóle wszystko się ścinało co bym nie robił to wieszał się na kilka sekund :>

Pomyślałem sobie zrobię format i wszystko wróci do normy ale w tym problem że nie mogłem zrobić pełnego formatowania dysku tylko przez (Szybkie Formatowanie) szło a tak na normalnym formatowaniu stawało w 23% i dalej nic ...

Wtedy partycja C miała 100gb.

Gdy taki format mi nic nie dał , skasowałem wszystkie partycje , zrobiłem od nowa ale ponownie nie mogłem zrobić formatowania :> Dysk C miał rozmiar 40gb , formatowanie stało na 54% :>

Pomyślałem jeszcze raz usunę partycje i zrobię nowe , tym razem C będzie miało 22gb :smiley: I wtedy o dziw całe formatowanie poszło .

Myślę że coś z dyskiem może być nie tak :>

Bo innych partycji nie mogę teraz normalnie sformatować jedynie poprzez "Szybkie Formatowanie" a na normalnym ani rusz nawet 1% nie idzie :>

Da się dysk sprawdzić jakimś programikiem czy coś ? :slight_smile:

Bardzo bym prosił o szybką pomoc :slight_smile:

Z góry dziękuje.


(rgabrysiak) #2

Jeśli masz działający system, przetestuj dysk programem HDTune:

http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Pro ... 12177.html


(Tomasznowak642) #3

Sam "Error Scan" zrobić ? :smiley:


(rgabrysiak) #4

Wstaw zdjęcie z Error Scan (najlepiej pełne skanowanie) i Health.


(Tomasznowak642) #5

Wieczorkiem wstawię bo z tego co przed chwilą widziałem , strasznie wolno to idzie ://


(Ciuci) #6

Error scan sobie daruj,to co w nim wyjdzie widać w smart.Pokaz tylko zakładkę Health.


(Tomasznowak642) #7

Proszę.

http://www.sendspace.pl/file/1af6843361598fd5d539e8e


(Aciwurra 69) #8

Gwarancja - http://www.seagate.com/pl/pl/support/wa ... -returns/#


(Tomasznowak642) #9

Nie rozumiem , jak gwarancja ? :>


(Aciwurra 69) #10

A co to nie rozumieć , sprawdź i jak jest to oddaj na gwarancje bo dysk jest uszkodzony.


(Tomasznowak642) #11

Komputer ma 4 lata , nie ma szans żeby był na gwarancji :smiley:

Czyli dysk do wyje... ? ^^


(Aciwurra 69) #12

A co to ma do rzeczy, wiem od kiedy produkują te dyski i nie linkuje na darmo.


(Jaromir Zurawski) #13

http://www.seagate.com/pl/pl/support/wa ... -warranty/

Seagate oferuje nawet 5-cio letnią gwarancje.


(Tomasznowak642) #14

Nawet jak jest na gwarancji to co zrobię ? Będę czekał miesiąc na dysk ? :> To takie samo ścierwo jak Sony Ericsson :< Oddałem telefon na gwarancji w połowie lipca i do tej pory go nie mam.

Komputer mi jest potrzebny , gdzie będę z niego korzystał przez miesiąc ? :> Bez przesady :<

Jeszcze jak mi go zrobią ? Jest duża szansa na poprawę działania dysku czy niewiele to zmieni ? :slight_smile:


(eddie71) #15

Nie obrażaj ludzi.


(Aciwurra 69) #16

To go wyrzuć i kup nowy bo i temat widzę założyłeś odpowiedni . Co za ludzie , czego oczekujesz ? chcesz złom reperować to masz na stronie producenta program do tego i wszystko wyjaśnione. A co do terminów to dyski są wymieniane znacznie szybciej to raz, a dwa że nikt ci tego nie będzie naprawiał ( dysków się raczej nie naprawia )


(Tomasznowak642) #17

Dobra dzięki za pomoc ;]

Dysk wymieniam bo nie opłaca się grata robić jak kolega wyżej napisał :]

Pozdrawiam.


(Jaromir Zurawski) #18

Dysk powinni wymienić Ci na nowy, ewentualnie wymienić elektronike na nowy. Jeśli Cię stać, to kupuj nowy, nie widzę przeszkód.