Dioda internet w modemie nie świeci

Witam, od kilku dni mam problem z moim internetem. Posiadam modem zte od Orange, który wcześniej dobrze się sprawował, natomiast teraz dioda podpisana “internet” nie chce się zaświecić. “power” oczywiście świeci, a “usb” i “adsl” miga tak jak migało gdy internet był sprawny (aczkolwiek nie jestem pewny czy adsl po włączeniu światełka internet migało czy świeciło światłem stałym). Dlatego zastanawiam się co może być powodem braku światełka “internet” które powinno się zapalić.  Z góry zaznaczam że jestem bardzo zielony w tych sprawach, co można wywnioskować z opisu mojego problemu :slight_smile: Dlatego prosiłbym o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję :) 

Miganie diody ADSL może sugerować synchronizowanie z centralką. Telefon podłączony pod tą samą linie i gniazdko działa?

Tak, telefon podłączony pod tą samą linię i działa. 

Możesz jeszcze na próbę odłączyć telefon i w to miejsce podłączyć modem. Upewnij się też czy masz poprawnie podłączony splitter /filtr ADSL. Dla modemu ma iść nietłumiony sygnał. 

Jeśli zmiana miejsca podłączenia nic nie da można podejrzewać problemy z modemem (do sprawdzenia w ustawieniach poprawność loginu i hasła oraz parametry vpi, vci choć trudno aby same się zmieniły)  lub to problem u samego operatora. 

*Zmieniłem miejsca i nie pomogło, telefon dalej działa, modem nie. 

*Podłączone wszystko poprawnie. 

*Nie wiem czy ma Pan/Pani na myśli hasło wpisywane zaraz po wejściu na 192.168.1.1 (standardowo admin) jeśli tak to chyba musi być poprawne jeśli stronka odpala (?). 

*VPI 0 VCI 35

pingi sprawdż np.

ping 8.8.8.8

bo może internet ci chodzi tylko dns masz wyłączony.

Jak ping nie daje odpowiedzi to raczej problem z synchronizacją.

 

I może jakaś chwilowa przerwa techniczna w orange,też kiedyś miałem od nich internet i trzeba do nich zadzwonić i oni naprawiają.

 Oni coś tam robią i internet działa