Directx 12


(desper4dos) #1

Czy jeśli w gpuz pokazuje mi, że moja karta graficzna GT 630 jest wspierana do directx 11 a po wpisaniu dxdiag, pokazuje mi że mam zainstalowany directx12 to czy powinienem przejść z wersji 12 na 11 o ile to możliwe?


(Seba228215) #2

Nie, nie musisz. Twoja karta będzie pracować normalnie, jako dx11_level coś. Szczegóły w dxdiag.


#3

O ile się nie mylę, to system operacyjny powinien zawierać już składniki starszej wersji Directx.
To od aplikacji zależy, którego składnika będzie wymagała i takowy do swojego działania wykorzysta.
Jeżeli podczas uruchamiania aplikacji pojawi się błąd, który wskaże brak danego składnika, to będzie oznaczało, że albo nie jest zainstalowany, albo jest uszkodzony. Nie ma natomiast obowiązku “downgradeowania” wersji składnika DirectX. Jeżeli karta obsługuje maksymalnie 11, to z takiego właśnie będzie korzystała.


(Seba228215) #4

Panel sterowania znajdź funkcje systemu i zaznacz net framework 3.5, aby był taki czarny kwadracik. Jak rozwiniesz, to nie zaznaczaj dwóch składników, co się znajdują w net framework 3.5 Zaznacz też składniki starszego systemu i rozwinąć to, zaznacz direct play (starszy directx). Zastosuj i się zainstaluje, co potrzebne. A resztę gra potem sobie będzie instalować.


(Johny) #5

DX12 działa tylko w Win 10,na niższym nie pójdzie nawet jak masz kompatybilną kartę i gra uruchomi się w trybie DX11.W przypadku problemów może być konieczne doistalowanie DX9.


(LoliconSuspect) #6

Bezsens. Directplay to nie jest stary direct tylko bardzo konkretna część tych bibliotek.
Nie ma sensu instalować tą funkcjonalności na wszelki wypadek.


(Seba228215) #7

Niestety directplay jest potrzebny dla starszych gier. A zaznaczając składniki starszego systemu i z nimi direct play, to po zastosowaniu ustawień, system sam już pobiera i instaluje sobie brakujące składniki directx (te co są w redistribute june.2010 dx9/10/11).


(~MacG) #8

O ile mi wiadomo, wszystkie karty z dx 11 mają obsługę dx 12. Który z resztą jest tylko na win 10. Natomiast nie ma najmniejszego sensu kombinowania z paczkami dx. Aplikacja będzie zawsze korzystać z dostępnego trybu a każda gra, nawet pod dx 12 posiada wsparcie wsteczne pod dx 11. Więc tak czy tak masz wszystko jak należy.


(deadinhollywood) #9

Nieprawda. Są gry tylko pod DirectX 12. Karta DirectX 11 takiej nie uruchomi. Za to karty są zgodne z DirectX’em w dół. Karta DirectX 11 obsługuje DirectX 10 i 9. To tak bardzo bardzo ogólnie.

Rozwiązanie problemu:

Nic nie rób. Wszystko jest ok. Twoja karta uruchomi gry do DirectX 11. Jeżeli trafisz na grę obsługującą tylko DirectX 12 to zwyczajnie jej nie uruchomisz.


(Seba228215) #10

Pokaż mi grę tylko DX 12. Są gry only Windows 10, ale wymagana jest karta graficzna przynajmniej.DX 11+ . Taką grę możesz odpalić na nowszych kartach od któregoś roku, ponieważ karta ta ma za zadanie wykonywać jeszcze szybsze obliczenia. I nie każda obsługuje w pełni DX 12. Natomiast jak napisałem, nie odpalisz danego tytułu na Windowsie poniżej 10 oraz na starej karcie graficznej.


(deadinhollywood) #11

Przepraszam - pomyliłem karty graficzne.

Forza Horizon 3
Gears of War 4

To są przykłady gier gry pracujących tylko pod DirectX 12 (nie wiem jakiego feature level wymagają). I tak będą mogły pracować od Windows 10 bo tylko ten obsługuje DirectX 12 (jest jeszcze Xbox One).

Rozchodzi się głównie o feature level.

Mianowicie Twoja karta nie obsługuje DirectX 12. Microsoft żeby nie zniszczyć rynku wprowadził do środowiska pojęcie feature level. Po to żeby np. Twoja karta graficzna była zdolna do uruchomienia gry która została napisana pod DirectX 12. O ile się nie mylę to GT 630 obsługuje feature level 11_0. Jeżeli zdarzy się gra która wymaga do działania feature level np 12_0 albo 12_1 to tej nie uruchomisz. Nie wiem które gry mogą takie mieć wymagania.

Dlatego nic nie musisz robić. Wszystko jest ok. Masz Windowsa 10. Który ma zainstalowane DirectX 12 ale Twoja karta obsługuje tylko DirectX 11 (którego kilka funkcji wchodzi w skład DirectX 12).

Feature level nie ogranicza się tylko do zwiększenia możliwości obliczeniowych. To często będzie zdolność wykonania obliczeń niezbędnych do wyświetlenia obrazu.

DirectX 12 i feature level oraz obsługa przez GPU to temat rzeka bo sami producenci inaczej opisują feature level niż Microsoft.

Może teraz jakoś się dogadamy.


(Seba228215) #12

I teraz jest już ok. Ale głównie gry z xbox są na DX12 i W10 - reklamowanie się M$. Co do tytułów z poza xbox czy M$ Store, to gry Steam/GOG/Origin i innych platform nie mogą być only dx12 i w10, bo inaczej by to było bez sensu.


(deadinhollywood) #13

Dlatego powstały feature level żeby można było gry uruchamiać na większej ilości sprzętu. Z czasem będzie wymagany coraz wyższy feature level i pewnie z czasem pojawią się gry DirectX 12 only także na steam.