Dlaczego internet na laptopie jest o połowę wolniejszy niż na PC?

Założyli mi dziś nowy internet przewodowy (Vectra) i telefon. Wymienili modem bo wcześniej miałem tylko neta bez telefonu. Mam mieć download 30 Mb i tak jest na PC ale na laptopie dochodzi tylko do 15 Mb. PC i laptop (lenovo Y550) hula na starym routerze D-link DI-524. Kabel sieciowy z modemu idzie właśnie do tego routera. Monter z Vectry powiedział że mogę mieć problemy z powodu tego routera i że muszą zmienić jakiś tryb. Nie znam się na tym. Mają to zrobić do jutrzejszego popołudnia.

Póki co jest ogólnie OK ale na laptopie jak juz wspominałem nie przekraczam 15Mb. Dlaczego jest taka różnica między PC a lapkiem mimo że oba te kompy korzystają z jednego routera?

Wcześniej prędkości na obu kompach były niemal identyczne.

Bo router masz do wymiany, żeby uzyskać ponad 16Mb na wifi musisz mieć w standardzie N. G nie jest w stanie “przełożyć” tych 30Mb na wifi.

PC po kablu, laptop po wifi - przyjadą i “przestroją” router na inny kanał. Po drugie podaj choć markę/model laptopa i jaką kartę wifi ma, tu też może leżeć problem.

“Wcześniej prędkości na obu kompach były niemal identyczne.” - to znaczy, że też na obu było 30 Mbit ?

Za jas_fasola - ma też rację, tylko laptop właśnie ograniczy łącze z “drugiej strony”.

Wcześniej miałem tylko od nich neta 10Mb. Teraz miało być do 30Mb.

Laptop to Lenovo Y550. Karta sieciowa Intel wifi link 5100 AGN. Sterownik chyba nazywa sie Broadcom Netlink.

Na PC na którym wszystko jest OK jest windows XP natomiast na lapku windows 7 home.

Model routera D-Link DI-524.

Mam Vectrę wcześniej 8 potem 16 i przy 24 potwierdziły się informacje. Obecnie 30. Też miałem DI-524 musiałem wymienić router. 5100 działa w standardzie N więc nie będzie ci blokować. Mogę potwierdzić bo też mam “na stanie” tego lapka.

A jaki jeszcze mógłbym kupić router?

Ten stary służył mi wiele lat. Boję się innych marek bo kiedy kupiłem router Edimax i nie działało.

Te 5100 to model routera d-link?