Dlaczego mimo plików Team Fortress 2 w common gra się pobiera ?


(ForkerPL) #1

Witam,przez moją szybkość internetu pobieranie Team Fortress 2 zajęło by wieki -_- dlatego wziąłem od kolegi pliki TF 2 na pendrivie,zainstalowałem grę na Steam i zaczęło się pobierać,wyłączyłem steam’a i do folderu steamapps/common wrzuciłem te pliki,odpaliłem steama i gra nadal się pobiera ! Nie wiem co robić pobieranie gry zajmie 2 dni a ja chcę pograć jak najszybciej,robiłem spójność plików i nic,usuwałem i ponownie wrzucałem do folderu i NIC,bardzo proszę o pomoc pogrubiony tekst


#2

Poczekaj, aż pobieranie gry się zakończy. Innej porady tutaj nie uzyskasz, bo zabieg, jaki przeprowadziłeś, jest nie do końca legalny.

Najlepszym rozwiązaniem będzie spakowanie komputera do kolegi i pobranie gry u niego. Nie mów, że na to nie wpadłeś :wink:


(Domker) #3

To tak nie działa. Żeby Steam widział grę to musi być ona przez niego zainstalowana.
Można użyć sztuczki z przenoszeniem bibliotek jak to się robi z dysku na dysk.
Wtedy Steam wykryje grę i powinien dodać ją jako zainstalowaną.

Jednym słowem zrób nowy folder biblioteki z poziomu Steama (nie musi być na innym dysku) i kopiujesz tam folder gry. Następnie dajesz zainstaluj i Steam spyta się z której biblioteki skorzystać, zaznaczasz nową i dajesz mu chwilę na wykrycie gry, powinien ją dodać bez problemu pod warunkiem, że gra nie jest zabezpieczona producenckim DRM!


(~MacG) #4

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jeśli ma dostęp legalny na steam jest to jakby korzystał z kopi zapasowej. Nie jest to piractwo ponieważ posiada swój własny klucz.


#5

Przenoszenie plików powinno odbywać się w obrębie jednego konta.
O ile się nie mylę, potrzebny jest odpowiedni plik konfiguracyjny, który przypisany jest do konta, a na podstawie którego klient STEAM stwierdza obecność (przeprowadzoną) instalację danej gry. Jeżeli skopiuje dany plik z innego konta, to nie jest to legalne. Jeżeli go nie skopiuje, to klient STEAM nie wykryje gry i będzie ponawiał jej instalację…

Z resztą… z takim pobieraniem jest jak z pobieraniem i próbą uzyskania pomocy do przerabianego ISO Windowsa. Licencja jest, ale obraz modyfikowany, to pomocy nie otrzyma… Ale jak już gra, to co innego. No tak - dzieciaczkom zawsze trzeba zrobić dobrze!


(~MacG) #6

Dane gry są takie same tu i tu. Nic nie jest modyfikowane. Owszem, dane o instalacji mogą się nie zgadzać ale są przechowywane w pamięci samego steam i nie mają związku z plikami gry. Są to dokładnie te same pliki które steam pobiera. Więc porównanie to kula w płot :wink:


#7

Czyżby? Rozumiem, że mogę sobie zrobić własną kopię cudzej płyty, bo mam na komputerze naklejkę?


(~MacG) #8

Do czego Ty teraz pijesz? Rozmawiamy o grach na steam czy nie wiadomo o czym? Bo nie bardzo wiem kiedy zmienił się temat.


(Domker) #9

Velve ma ściśle określone warunki użytkowania. Jeżeli byłoby to nielegalne to już dawno dostałoby się bana w takim wypadku na konto Steam.
Poza tym nie kupujesz gry tylko dostęp do niej.

Skopiowany folder gry nie zawiera powiązań z kontem Steam.
Są tam tylko biblioteki DLL, które nawiązują komunikację z usługą steam, a wszelkie dane konta użytkownika są w “C:\Program Files (x86)\Steam\userdata”

Co innego w GOG Galaxy, tam gry są bez DRM, a powiązanie gry z kontem jest w plikach “goggame-xxxxxxxxx.info” w każdej grze i siłą rzeczy uruchomienie takiej gry jest możliwe, ale nielegalne u kogoś kto jej nie nabył.

{
    "clientId": "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx", 
    "gameId": "1xxxxxxxxx", 
    "language": "Polish", 
    "languages": [
        "pl"
    ], 

(oczywiście jak zainstalujesz klienta GOG Galaxy i uruchomisz cudzą grę to - ban)


(ForkerPL) #10

Dobrze dziękuję za wszystkie odpowiedzi,poczekam te 2 dni może jakoś mi się uda wytrzymać,dziękuję pozdrawiam :slight_smile: