Dlaczego nie mogę wygładzić ładnie obiektu w Blenderze?


(lutum2012) #1

[Bez-nazwy_exqwqrs.jpg

 

Dlaczego są takie fałdki?

 

Tu takich nie ma:

 

vehicleca_exqwqxa.png

 

Jak zrobić taką ładną powierzchnię?


(Fan Xp) #2

Wytłumaczę ci :

To zdjęcie z samochodem ty rendering a nie model bo on też jest pofałdowany zapewne. Zrenderuj własny obiekt i zobaczysz.


(pstrowsky) #3

Problemem, który uwidocznił się po nałożeniu subsurfa jest zapewne koślawa siatka modelu zawierająca trójkąty :slight_smile:


(lutum2012) #4

Jak rozwiązać ten problem? Z tą siatką?


(pstrowsky) #5

Może po prostu wyjdź od innego kształtu. Skrót do wprowadzania dodatkowych podziałów na subsurfie to ctrl+R Taką krawędź można dowolnie przesuwać co widać na filmiku w ten sposób uzyskasz dowolne fazowanie bez niepożądanego efektu.


(Sputnik69) #6

Wchodzisz w edit mode i zaznaczasz vertex na środku po czym go usuwasz.

Zaznaczasz krawędź i wciskasz E (extrude) i od razu S (scale) i skaljesz prawie do samego środka. Następnie znów klawisz E, klikasz prawym aby nowe vertexy pozostały w tym samym miejscu i wciskasz alt+m i wybierasz at center.