Dlaczego właśnie Linux i jak go ugryść - rad kilka proszę

Witam, właśnie podjąłem w zasadzie decyzję o rezygnacji z windowsa i postawieniu Linuksa. Wybór padł na Mandriwę 2007. No i z tego powodu, że jestem kompletnie zielony jeśli idzie o Linuksa, poniżej mam kilka zielonych pytań (w przypadku zapytań o program prosze o link do darmowego, legalnego oprogramowania) i niech mnie nikt nie zabije za ich banalność bo ja tez mogę za to o czym ja wiem bardzo dużo:

  1. czy pod linuksem działa Nero, jeśli nie to co w zamian,

  2. czy jest możliwe przeniesienie poczty do thunderbirda z dotychczas pracującego pod Windowsem,

  3. czy jest możłiwe przeniesienie zakładek z Firefoxa (do tej pory pod windą),

  4. jaki antywirus? - idzie nie tylko o poczte ale i pliki przywleczone na dyskietce czy penDrivie - prosze o link,

  5. czy można zainstalować ad-aware? jeśli nie to co w zamian,

  6. Kerio ? jeśli nie to co w zamian, prosze o link

  7. CC Cleaner? -jeśli nie to co w zamian, prosze o link

  8. czy można pod linuksem zrzucić fotografie z aparatu cyfrowego,

  9. czy jest dostępnego coś na wzór Power Pointa? jeśli nie to co w zamian, prosze o link,

  10. czy można utworzyc kilka kont użytkowników?

Pozdrawiam i czekam na życzliwe podpowiedzi

1.K3b

2.wystarczy skopiować folder z profilem thunderbirda (a nawet chyba tylko folder Mail)

3.plik bookmarks.html w profilu firefoksa

4.Nie potrzeba :wink:

5.Nie potrzeba :wink:

6.W jajku linuksa jest wbudowany firewall iptables, są graficzne nakładki

7.Nie wiem co to za program, ale podejrzewam, że nie potrzeba

8.Zależy od aparatu

9.OpenOffice -> Impress

10.Oczywiście

Co do linków to wszystko będziesz miał standardowo w Mandrivie, a programy instaluje się zazwyczaj z repozytoriów, czyli prosto z neta są instalowane przez specjalny program.

Odradzam Mandrive, polecam Fedore Core 6.

  1. Darmowe: K3B, Płatne: NeroLinux

  2. Był sposób …

  3. Niewiem