Dlaczego wskazania Netii różnią się od wskazań super kantara


(Agsaiu) #1

Witam jest u mnie techniczna możliwość na 1mb/s ,tak stwierdził technik .TP coś dłubała i tłumienie wzrosło z 46db do 49db ,a teraz spadło do 45.5 db .Po tym jak odmówiłem konsultantowi podpisania na 6mb/s ,słuchając technika .Ze sytuacja się poprawi za półtora roku ,wchodzę dziś na stronę Netii .Czytałem ktoś na tym forum tak polecał ,wpisałem swoje dane i weryfikowało i pokazała mi się strona z zamówieniem Non Stop Telefon i Internet do 6mb/s .Jak to możliwe jak super Kantarek Netii inaczej wskazuje max 1mb/s ,a parametry linii mam fatalne .

Line Attenuation dla Downstream wynosi 45.5db a Upstream 23db

A SNR Margin skakał od 28-36 w zależności od pory na Downstream ,a na Upstream od 11-22db.


(Agsaiu) #2

glasser rozumiem ,w TP też kazali zamówić .Na szczęście technik był przed kurierem .A drugi raz konsultantowi nie dałem się nabrać.Może Netii da zrobić coś więcej TP nie chciało zmienić z GDM-t na ADSL2 .Chociaż centrala to obsługuje ,może Netia tak może .Ale w razie czego BSA Netii 1mb/s ,mi się nie patrzy .Wszyscy mówią jak podpiszesz to sprawdzimy ,kota w worku się nie podpisuje .U operatorów radiowych za sprawdzenie albo się nic nie płaci albo 50zł ,sam sprawdzałem .A nie na siłę podpisywać umowę .


(Zulowski) #3

Netia mi proponowała 10 MB/s, po czym okazało się, że nie mogą zapewnić nawet 2, powodzenia :slight_smile:


(adam749) #4

Powiem Wam tak:

Mam internet w Netii 1MB/s i miałem już podpisaną umowę na 8, ale długo nie aktywowali to zadzwoniłem i okazało się że nie możliwe jest świadczenie usług z powodów technicznych, a w różnych testach itp wychodzi że jest dobrze i, że taka prędkość pójdzie.

Myślę, że oni po prostu wybierają sobie umowy, które aktywują, a reszty nie. Ta im się podoba to Ok, a ta nie to anulujemy.. i tyle.. Trzeba próbować :wink:

Dla śmiechu powiem Wam, że sąsiad z kamienicy właśnie ma internet w Netii 8MB/s, czyli to jest dowód na to, że mogę ją mieć, ale im się nie chce, bo muszą do mojego mieszkania kable podprowadzić (bo mam TePsowskie).


(Agsaiu) #5

glasser a odpowiedz mi ,pomijam ze ostatnio dzwonił marketingowiec z ofertą na 6mb/s .Ale wcześniej dzwoniłem na infolinię techniczną 800 ... ...

za pierwszym razem dowiedziałem się ze 6mb/s może szwankować,a drugi na infolinii technicznej przyjął zamówienie bez problemu .A potem i tak technik stwierdził swoje ,co ciekawe chyba ten drugi gości z infolinii technicznej do mnie dzwonił z ofertą na 6mb/s (podobny bardzo głos).Chociaż miał opinie technika w komputerze ,czy oni nieuczciwie dorabiają .Przecież infolinia techniczna i jak zwykła powinna korzystać z opinii techników .

A jeszcze jedno ten ostatni dzwonił z zastrzeżonego numeru .

Wcześniej numer kierunkowy z pomorza (drugi kraniec Polski),dawniej myślałem ze oni dzwonią z siedziby z Warszawy


(adpawl) #6

@ilona328, z tym 100% to bym uważał. :stuck_out_tongue:

Prawda jest taka, że i tp i netiia sypią ofertami z kosmosu.

Co jakiś czas odbieram telefon np. z propozycją włączenia 6 mega i więcej -na moje pytanie w jaki sposób na takich parametrach, skoro teraz nie pociągnie więcej niż 2 po chwili konsternacji pada odpowiedź ...faktycznie, ma pan rację, na tych parametrach nie pójdzie więcej niż 2 (właściwie to poszło by max 4 gdyby taka opcja była, jednak 6 to w życiu).

No przepraszam bardzo, gdybym nie wiedział, to naiwnie dał bym się pewnie skusić. :x

Zamówienie usługi to moment, przysyłają umowę, podpisujesz i ...potem to loteria.

Często odrzucą z powodu BMT, jednak bywa że włączają ...ot ktoś puści zgłoszenie na zasadzie "a może pójdzie", nie sprawdzą parametrów granicznych etc. no i bywa, że jest problem. Można trochę czasu stracić na zgłoszenia ZetPeków zanim zapadnie decyzja o migracji, potem znowu aneks i czas sobie leci.

Dlatego sam zawsze polecam najpierw poprosić p testowe podniesienie synchronizacji na planowaną opcje i sprawdzenie czy pójdzie - jeżeli będzie ok, to można składać zamówienie. Jeżeli będzie sypało błędami, rwało połączenie itd., to już wiadomo.

Tutaj jak na drodze - panuje zasada ograniczonego zaufania. Nie należy ślepo ufać i zgadzać się na propozycje konsultantów - oni są od sprzedawania, więc sprzedają ...często kit.

Co do wskazań różnych "mierników", to również nie należy na nich polegać. One prezentują jedynie szacunkowe wartości, nie faktyczne.

Przykładowo u mnie podobno może iść 10 mega :o Podobnie jest z długością linii.

Wsio zależy z kim się gada - konsultant powie ok 2,5 km, technik (monter) zaś 3,65 km z dokładnością do kilku metrów. :smiley:

Tak wygląda precyzja takich "pomiarów" i często też różnica w danych na jakich bazują konsultanci siedzący na telefonie, a tymi jakie posiadają technicy.

ps. skąd to wiem? -też pracowałem w TP i też jestem posiadaczem kochanej neo :stuck_out_tongue: