@ilona328, z tym 100% to bym uważał. 
Prawda jest taka, że i tp i netiia sypią ofertami z kosmosu.
Co jakiś czas odbieram telefon np. z propozycją włączenia 6 mega i więcej -na moje pytanie w jaki sposób na takich parametrach, skoro teraz nie pociągnie więcej niż 2 po chwili konsternacji pada odpowiedź …faktycznie, ma pan rację, na tych parametrach nie pójdzie więcej niż 2 (właściwie to poszło by max 4 gdyby taka opcja była, jednak 6 to w życiu).
No przepraszam bardzo, gdybym nie wiedział, to naiwnie dał bym się pewnie skusić. :x
Zamówienie usługi to moment, przysyłają umowę, podpisujesz i …potem to loteria.
Często odrzucą z powodu BMT, jednak bywa że włączają …ot ktoś puści zgłoszenie na zasadzie “a może pójdzie”, nie sprawdzą parametrów granicznych etc. no i bywa, że jest problem. Można trochę czasu stracić na zgłoszenia ZetPeków zanim zapadnie decyzja o migracji, potem znowu aneks i czas sobie leci.
Dlatego sam zawsze polecam najpierw poprosić p testowe podniesienie synchronizacji na planowaną opcje i sprawdzenie czy pójdzie - jeżeli będzie ok, to można składać zamówienie. Jeżeli będzie sypało błędami, rwało połączenie itd., to już wiadomo.
Tutaj jak na drodze - panuje zasada ograniczonego zaufania. Nie należy ślepo ufać i zgadzać się na propozycje konsultantów - oni są od sprzedawania, więc sprzedają …często kit.
Co do wskazań różnych “mierników”, to również nie należy na nich polegać. One prezentują jedynie szacunkowe wartości, nie faktyczne.
Przykładowo u mnie podobno może iść 10 mega :o Podobnie jest z długością linii.
Wsio zależy z kim się gada - konsultant powie ok 2,5 km, technik (monter) zaś 3,65 km z dokładnością do kilku metrów. 
Tak wygląda precyzja takich “pomiarów” i często też różnica w danych na jakich bazują konsultanci siedzący na telefonie, a tymi jakie posiadają technicy.
ps. skąd to wiem? -też pracowałem w TP i też jestem posiadaczem kochanej neo 