Długi start systemu, system się zawiesza

Witam!

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że system długo się uruchamia (http://www.raymond.cc/images/bootup60.gif). Lecz to nie tylko to…

Jest jeszcze problem, gdy odejdę od komputera lub przestanę ruszać myszką, komputer po krótkiej chwili zawiesza się, tak że nawet kursor myszki nie chcę chodzić. Czasami sam się zawiesza, bez przerwy w pracy. Nie wiem co może być tego przyczyną. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Sądzę, że problem ma charakter sprzętowy. Sprawdź temperatury podzespołów, cz są błędy na dysku oraz pamięć RAM.

Jestem strasznie zielony w tych sprawach. Temperatura wyświetlana na monitorku na obudowie wynosi średnio 26 stopni. Nie mogę zajrzeć do środka ponieważ komputer jest nowy, z plombami.

Cześć wszystkim,

Ja proponuje zacząć od menadżera zadań, zobaczyć ile pamięci jest wykorzystywane do zachodzących procesów. Następnie pousuwałbym (pochował)troszkę ikon z traya. Potem jakiś antywirus lub programik typu “spybot”. Jak to nie pomoże to stawiałbym na zbyt wysoką temperaturę podzespołów w szczególności na tempreraturę procesora. Ściągnij sobie programik na czas sprawdzenia temp. procka np. Everest - jest w bazie programów. Do tego przydałby się jeszcze jakiś MemTest program który sprawdza pamięć. Takie problemy które opisywałeś występują najczęsciej jak temperatura procesora jest zbyt wysoka. Może powodować ją np. uszkodzony wentylator lub brak pasty termoprzewodzącej, która jest na procesorze. Ale to temat dla serwisu jeśli komputer jest nowy, na gwarancji.

Pozdrawiam :slight_smile:

img1fc4.jpg

w446.png

Ściągnąłem program HDD life pro, do sprawdzenia stanu dysku. Nie wiem dlaczego zdrowie dysku wynosi 75% :frowning: Co jeszcze można zrobić?

Dodane 22.01.2009 (Cz) 18:37

mnop1153444510i.JPG

Takie coś zaobserwowałem everestem. Teraz skanuję Memtestem pamięć.

Dodane 22.01.2009 (Cz) 19:24