Długie włączanie komputera - wina dysku?

Witam :slight_smile:

Mam dość nietypowy problem.

Jakiś czas temu zakupiłem nowy dysk - Seagate Barracuda 500GB 32 Mb Cache.

Jednocześnie kupiłem też nowy zasilacz aby choć trochę lepiej działał niż mój poprzedni no name(ProComp).

Teraz mam “Problem”.

Czasem komputer normalnie startuje,a czasem wiesza się przy "Memory Runs At Dual Channel…"i jedynie dochodzi do “Detecting IDE Drives” i tutaj już stop-jakieś 10-15 minut trzeba czekać az się włączy.

Jeśli startuje normalnie to i tak jakoś dłużej trwa to uruchamianie komputera.Czy po dodaniu jednego dysku(teraz mam dwa)możliwe by komputer dłużej się włączał ?

Ale teraz wracam do tematu.

Odpiąłem teraz jeden kabelek z nowego dysku(ten mniejszy) i komputer odpalił w dwie sekundy.

Co może być przyczyną ?

Ja nie znam się na tym na pewno tak dobrze jak wy :wink:

Daj zrzut z hd tune: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2& … +Tune+2.55

zakładki error scan (zrób skanowanie), health oraz info

cosik_ktosik , ale teraz ten jeden dysk mam odpięty,znaczy nie widzi go w Windowsie.

To mam zrobić teraz zrzut ekranu ?

i daj zdjęcie tego kabelka od nowego dysku…

i co po odłączeniu tego kabelka masz dostęp do tego dysku?

Nie,dostępu nie mam do tego dysku dlatego komputer się włączyl w 2 sekundy.

Ale najdziwniejsze jest to że przez kilka ostatnich dni cały czas się właczał,co prawda trochę dłużej niż teraz po odpięciu nowego dysku ale działał w porządku.

Skanuje ten stary dysk 250GB - i na razie bez błędów a temperatura podskoczyła z 32 stopni do 35 stopni.

Nie no dysk musi być podpięty, aby go sprawdzić.

Możesz też zrobić optymalizację startu: http://www.searchengines.pl/index.php?s … =5989&st=0

Postaram się najpóźniej wieczorem dać screeny z testu dysków twardych.

Teraz tylko zdjęcie środka obudowy - z tym kabelkiem.

16072008041kk1.th.jpg