Długośc trwania "sesji" połączenia z internetem

Witam.

Mój internet często się rozłącza. Chciałbym zaobserwować, kiedy się wyłącza. Czy jest możliwe za pomocą jakiejś aplkacji, ale wyłączając komputer sprawdzić ile trwało ostatnie połączenie? Czy komputer musi być włączony?

Chce coś w rodzaju dziennika zdarzen, ale podczas wyłączonego komputera, również niech robi notatki.

Podstawowy monitoring o którym mówisz (czas bieżącego połączenia) można sprawdzić klikając na ikonkę karty sieciowej w połączeniach sieciowych w panelu sterowania.

W kwestii dziennika pracującego przy wył. PC to nawet nie wiem jak sobie to wyobrażasz. Zaglądnij jeszcze do ustawień routera, może masz ustawione rozłączanie z internetem po określonym czasie bezczynności.

Jaki to jest typ łącza? Korzystasz z jakiegoś routera? Jeśli tak, to zajrzyj do logów, tam takie zdarzenia powinny być zapisywane.

Internet radiowy, korzystam z routera Tp link 740n

Najprawdopodobniej zrywanie połączenia następuje przez spadek mocy sygnału przekazywanego do Twojego odbiornika. Sprawdź czy pomiędzy nadajnikiem a Twoim odbiornikiem nie ma ustawionych przeszkód typu drzewa, linie trakcyjne, budynki. Poproś admina sieci o wykonanie testu mocy sygnału.

Ustawienie zrywania połączenia w routerze ? Jestem bardzo ciekaw gdzie jest taka opcja. Harmonogram pracy owszem widziałem, ale interwałowe zrywanie połączenia?!

Jak często następuje u Ciebie zrywanie połączenia ? Na jak długo ono następuje? Czy przerwy następują w równych odstępach czasu? Czy masz wtedy ikonkę braku zasięgu?

Możesz sprawdzić logi routera. Tam masz napisane dlaczego połączenia są zrywane.

W routerach ADSL można ustawiać po jakim czasie połączenie ma być zakończone, w tym modelu tego nie będzie.

Jak sprawdzić logi routera?

Przerwania są całkowicie losowe. Z tego co mówił pracownik dostawcy, sesje z internetem trwają czasem po 10 godzin, czasem 2h. Dłużej niż 10 godzin to chyba ten internet nie wytrzymał, i się przerwał ;p

@Longhorn2009 to miałem na myśli … nie dopisałem po prostu modelu :slight_smile:

Wchodzisz do “System Tools → System Log". Poza tym wszystko masz opisane w instrukcji http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WR740N_741ND_User_Guide.pdf

Skoro przerwy następują w różnych odstępach czasu sprawdziłbym czy na drodze pomiędzy anteną nadajnika a odbiornika nie ma obiektów mogących zakłócić sygnał. Jeśli są a nie ma możliwości przestawienia anten dodałbym dodatkowy przekaźnik i delikatnie skorygował ustawienie odbiornika względem przekaźnika.