Dobra, w miarę aktualna książka o OpenGL


#1

Witam,

czy możecie polecić mi jakąś książkę do OpenGL (możliwie po polsku)? Na chwilę mam pożyczoną z 1999 roku i jest ona troszkę... stara.

Dlaczego zależy mi na książce? Gdy postanowiłem przenieść się z javy na C++ by tworzyć gry w OpenGL myślałem, że będzie dużo prościej, będzie więcej poradników itp. W tej chwili jestem po prostu załamany :confused: Moja gra jest teraz pofragmentowana na masę bibliotek (wczytywanie obrazków, opengl, czcionki i inne cuda) a co gorsza niewiele rzeczy działa jak należy. Chciałem żeby grę można było odpalić i na Windowsie i Linuxie, a tu się okazuje że mało który poradnik bierze pod uwagę, że mógłbym chcieć używać innego systemu. W javie opanowanie teksturowania, "efektów" itp. zajęło mi kilka godzin. Nad C++ siedzę już od ponad tygodnia i udało mi się narysować tylko kwadrat :expressionless:

Tak więc, jak widać potrzebuję porządnego wprowadzenia...

Z góry dzięki za propozycje.

PS: W javie jest coś takiego jak LWJGL (zbiór bibliotek) który miał praktycznie wszystko co mi było potrzebne. Czy nie ma czegoś takiego w C++?


(Razi) #2

Do C++ masz GLEW, GLUT, SDL, Qt...

Książka mi też by się przydała jakaś:slight_smile:


#3

No właśnie w tym problem. Jest tego dużo i bardzo trudno to ogarnąć.


(GL1zdA) #4

OpenGL. Księga Eksperta. Tylko bierz to 5te wydanie - 4te i starsze to w dużej mierze opis starego, stałego potoku. Co do bibliotek to ostatnio widziałem nieoficjalne SDK OpenGL, które jest zestawem bibliotek takich jak GLEW czy FreeGLUT.