Witam,
czy możecie polecić mi jakąś książkę do OpenGL (możliwie po polsku)? Na chwilę mam pożyczoną z 1999 roku i jest ona troszkę… stara.
Dlaczego zależy mi na książce? Gdy postanowiłem przenieść się z javy na C++ by tworzyć gry w OpenGL myślałem, że będzie dużo prościej, będzie więcej poradników itp. W tej chwili jestem po prostu załamany Moja gra jest teraz pofragmentowana na masę bibliotek (wczytywanie obrazków, opengl, czcionki i inne cuda) a co gorsza niewiele rzeczy działa jak należy. Chciałem żeby grę można było odpalić i na Windowsie i Linuxie, a tu się okazuje że mało który poradnik bierze pod uwagę, że mógłbym chcieć używać innego systemu. W javie opanowanie teksturowania, “efektów” itp. zajęło mi kilka godzin. Nad C++ siedzę już od ponad tygodnia i udało mi się narysować tylko kwadrat
Tak więc, jak widać potrzebuję porządnego wprowadzenia…
Z góry dzięki za propozycje.
PS: W javie jest coś takiego jak LWJGL (zbiór bibliotek) który miał praktycznie wszystko co mi było potrzebne. Czy nie ma czegoś takiego w C++?