Witam , chciałabym dowiedzieć się od bardziej doświadczonych jaki mam wybrać program do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Jestem nie mal zupełnie zielona w tej tematyce( próbowałam “pracy” na blenderze, ale mój angielski a bardziej jego nie znajomość spowodowały że zrezygnowałam). Co byście mi zaproponowali na początek - najlepiej jak byłby to program po polsku .
Blender 2.49b PL a kto powiedział że nie ma spolszczenia
po pobraniu instrukcja spolszczenia , wybrać wersję 32 lub 64Bit
Aby przełączyć interfejs programu na język polski należy nacisnąć pierwszą ikonę w górnym menu lub dolnym menu i wybrać “User Preferences”. W menu które pojawi się na dole ekranu należy następnie zmienić opcję “Language: English” na “Language: Polish”. Na koniec wciskając trzy przyciski poniżej wybieramy elementy, które mają być spolszczone.
http://www.dobreprogramy.pl/Blender,Pro … 12876.html
http://www.dobreprogramy.pl/Modelowanie … ws,56.html
Blender - kurs
http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93
Blender Portable - ściągnąć - wypakowac - nie trzeba instalować
System Requirements: Windows 2000/XP/Vista/7
License: Free / Open Source (GPL)
http://sketchup.google.com/intl/pl/
Niby nie ma wersji PL, ale na start dobre narzędzie.
A tutaj http://sketchup.google.com/intl/pl/training/videos.html filmiki treningowe.
Z całym szacunkiem dla Blendera, ale nie jest dobrym pomysłem zaczynać od niego, czy też 3DSmax.
Dlaczego nie? To bardzo dobry pomysł, brak niepotrzebnych przyzwyczajeń z innych programów pozwala go łatwiej opanować. :lol:
3dsmax jak najbardziej
3ds max będzie za trudny dla dziewczyny na początek. Blender po polsku i z tutorialami może i byłby ok Dobrze jest od niego zaczynać, bo jak już poznasz tajniki modelowania, to nie będziesz odczuwała potrzeby zmieniania programu na inny, ponieważ jest wystarczający i zaawansowanemu użytkownikowi. Tutaj mały poradnik http://xavier.pl/grafika/blender-tutori … zachowego/
Myślę że program za 3,500 $ dla amatora to lekka przesada
Tak jak tu ktoś napisał najlepiej zacząc od google sketch up’a a jeśli czujesz się na siłach to spolszcz sobie blendera i możesz zacząc się uczyc
SketchUp nie byłby zły na początek, jednak w nim modelowanie wygląda zupełnie inaczej, niż np. w Blenderze. Proponowałbym więc od tego drugiego zacząć. A to kilka linków, pod którymi znajduje się trochę tutoriali, z których spokojnie można się czegoś nauczyć:
http://troman.pl/ tutaj jest głównie o BGE, ale o modelowaniu też można coś znaleźć.
http://www.blender3d.pl/www/str/blhs.php?blh=tut