Witam,
chcę aby zamiast zwykłego prostokąta w mojej grze (arkanoid) była grafika (jakiś obrazek z internetu).
Mój kod wygląda następująco:
import java.util.;
import java.awt.event.;import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import javax.swing.*;
import javax.swing.Timer;import java.io.File;
public class Gameplay extends JPanel implements KeyListener, ActionListener //jpanel umozliwia nam rysowanie obiektow, Listener - przyciski, action - ruch pilki
{
private boolean play = false; // na poczatku STOP
private int score = 0;
private int totalBricks = 5;
private Timer timer;
private int delay=15; // szybkosc pileczki
private int playerX = 310; // pozycja startowa paletki
private int ballposX = 120; // pozycja statowa pileczki
private int ballposY = 350;
private int ballXdir = -3; // w ktora strone porusza sie pileczka
private int ballYdir = -5;
private MapGenerator map;
public Gameplay() // konstruktor
{
map = new MapGenerator(1, 5); // tworzenie gry = tworzenie klockow
addKeyListener(this);
setFocusable(true); // ustawienie kursora z automatu na gre
timer=new Timer(delay,this); //definiowanie ruchy
timer.start();
}
public void paint(Graphics g) // tworzenie obiektow
{
// tworzenie tla ogry
g.setColor(Color.black);
g.fillRect(1, 1, 692, 592);
// drawing map
map.draw((Graphics2D) g);
// tworzenie bocznych i gornych ograniczen
g.setColor(Color.yellow);
g.fillRect(0, 0, 3, 592); // lewa
g.fillRect(0, 0, 692, 3); //gorna
g.fillRect(691, 0, 3, 592); // prawa
// punkty
g.setColor(Color.white);
g.setFont(new Font("serif",Font.BOLD, 25));
g.drawString(""+score, 590,30);
// paletka
g.setColor(Color.green);
g.fillRect(playerX, 550, 100, 8);
// pileczka
File imageFile = new File("pobrane.png");
g.setColor(Color.yellow);
g.fillOval(ballposX, ballposY, 20, 20);
Chciałbym załadować obrazek z komputera zamiast tego:
" g.setColor(Color.green);
g.fillRect(playerX, 550, 100, 8);"
Czy jest jakaś metoda służąca do czegoś takiego?
Dziękuję za odpowiedzi.