Dodawanie i usówanie programów kompilacją ze źródła

Jestem początkujący niech ktoś powie mi jak się instaluje programy i jak się je usówa wiem że przez Tablet (konsole)

Ostatnio zainstalowałem Kadu ale nie wiem jakim cudem ;] jakąś komende wpisałem ale nie pamiętam Może ktoś wie jakie komendy są do instalacji? i Deinstalacji w tablecie>? a i jeszcze jedno Sciągnełem Direxa 9 i klikam 2x otwiera się okno " Browsers" i do jakiego katalogu to zainstalować?

Zależy od dystrybucji, w każdej nieco inaczej.

Kompilacja ze źródeł wygląda tak samo jednak dystrybucje posiadają specyficzne programy ułatwiające i przyśpieszające proces instalacji.

Ja mam Ubuntu.

http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=37840

sudo apt-get remove nazwa pakietu

usuwanie

sudo apt-get install nazwa pakietu

instalacja

spoko a np: sciągnołem se program do nagrywania na CD i DVD cdrtools-2.00.3 , rozpakowałem go i jest folder jest w nim duzo plików to żeby go zainstalować muszę wpisać to:

sudo apt-get install cdrtools :jezor:

Zapewne to są tylko źródła. Trzeba uruchomić:

./configure

make

make install

Jeżeli będą spełnione wszystkie zależności, to powyższe komendy wykonają się bez najmniejszych problemów.

Oczywiście powyższe komendy wpisujemy w terminalu.

Można jeszcze ściągnąć pliki .deb ze strony http://getdeb.net/ i zainstalować dwoma kliknięciami (tak jak w Windowsie)

troche nie rozumiem jak w Tablet wpisuje:

./configure - to wyskakuje: bash: ./configure: No such file or directory

make - to wyskakuje : make: *** Nie podano obiektów i nie znaleziono makefile. Stop.

make install- to wyskakuje : make: *** Brak reguł do wykonania obiektu `install’. Stop.

A może to cos trzeba dopisać po tych regułach np:

./configure nazwa pliku?

make nazwa pliku?

make install nazwa pliku?

Nie czaje juz ;/

Nie pamiętam ale to było jakoś tak :

cd /ścieżka/do/pliku

make

sudo make install