Dostęp do pulpitu zdalnego blokowany przez TP-Link W340G


(Misiek Lim) #1

Witam,

 

Problem mam taki:

W pracy jest komputer, który jest ustawiony tak, by można było na nim pracować poprzez RDP. Wszystko gra zarówno w sieci jak i z zewnątrz - nie ma żadnych problemów, nie licząc jednego wyjątku.

U mojego taty jest router TP-Link W340G. Nie ma możliwości nawiązania połączenia z RDP z komputerem z pracy. Myśleliśmy, że wina może leży w jego kompie, ale w sieci wewnętrznej (jak zabierze go do roboty) to śmiga elegancko. Ale dla próby zabrałem swojego laptopa do niego, by zobaczyć czy będzie działać - też nie mogę się z RDP połączyć. Z domu ode mnie wszystko działa jak należy, z wielu innych sieci również.

 

Jedyna różnica, prócz używanych routerów jest operator sieci (ojciec ma tego samego operatora co w pracy - lokalną radiówkę).

RDP wewnętrznie - łączymy się po nazwie komputera.

RDP zewnętrznie - po stałym IP.

Jakiś pomysł jak to naprawić?


(bachus) #2

Jak nie ma ustawionego w firmie jakiegoś filtrowania na firewalu na IP Twojego ojca, to jedynie co mi przychodzi do głowy to jakaś pętla routingu (piszesz, że ten sam operator radiowy). W firmie na routerze dostajecie w ustawienia WAN zwykły adres zewnętrzny, czy jakiś wewnętrzny (np. 10.23.45.11)?


(Misiek Lim) #3

W firmie jest IP zewnętrzne 151.248.XX.XXX

Szukałem już jakiegoś przekierowania portów i innych cudów, ale nic co znalazłem to nie pomogło.

Na pewno nie ma filtrowania na IP ojca. Ja często się musiałem zdalnie łączyć od znajomych, więc dopuszczania tylko określonych IP też brak.

Zastanawiam się tylko czy nie może być tak, że mimo wszystko jest właśnie ta pętla - łączą się z tym samym nadajnikiem. Wiem, że w firmie jak jestem to po IP się nie połączę ze zdalnym pulpitem, muszę podać nazwę komputera. Natomiast od ojca - nic nie działa…


(bachus) #4

Pytanie było, czy w firmie na routerze w firmie na interfejsie WAN jest też ustawione 151.248.x.x Pytam się, bo może być np. 10.12.x.x a PAT (NAT) zapewnia dostawca sieci. W momencie, gdyby się zdarzyło, że oba interfejsy są w jednej sieci (WAN routera firmy i internet ojca w domu, to może być z tym jakiś problem. Potwierdź z tymi sieciami.


(Misiek Lim) #5

No to jest jak mówisz chyba. Bo od siebie się łączę bez problemu z domu. Właśnie od siebie się na tamtego kompa zalogowałem i sprawdziłem ustawienia routera - WAN IP jest adresem wewnętrznym sieci. 192.168.x.x, a connection type jest Dynamic IP (od siebie łączę się zawsze z tym samym adresem IP, nigdy nie zmieniam). Co więcej, pod adresem 192.168.X.1 mam wejście do administracji routera a pod 192.168.X.0 do czegoś innego, do czego nie mam dostępu - wygląda na panel admina operatora firmy ;).

 

W WAN settings mogę ustawić tylko tryb i MTU.

 

Router w firmie to TENDA - modelu nie znam, teraz się tam nie dostanę, a w panelu tylko tyle widzę.


(bachus) #6

No to niech tato spróbuje się połączyć z domu po IP WAN zewnętrznym (w sieci lokalnej radiówki), czyli 192.168.x.x


(Misiek Lim) #7

Ni dy rydy niestety.