Dotacje z UE w ramach Działań 6.2_nabór

Cześć,

Od jakiegoś czasu interesują mnie dotacje z UE na otworzenie firmy. Jestem studentem dziennym. I nie mogę się ubiegać o dotacje z UP. I z tego co się orientuje mogę skorzystać tylko z Działań 6.2. Niestety beneficjenci mają trochę inne kryteria przyjmowania zgłoszeń… często pierwszeństwo mają osoby po +50 roku życia do tego mieszkający na wsi…

Jak się trafi punkt: osoby poniżej 25 roku życia to już dalej moje miasto zostaje wyłączone. Rozumiem, że chodzi o ruszenie gospodarki w mniejszych miastach, ale bez przesady… Większe miasta nie powinny być dyskryminowane

==

Jest początek nowego roku, teoretycznie niebawem powinny spływać pieniądze. Na stronach WUP, widzę, że pojawiają się nabory na Priorytet VI… Póki co nie ma tam jeszcze Działań 6.2.

I tak się zastanawiam czy w tym roku ruszy ten projekt… Może ktoś się tym interesuje i wie w jakich innych projektach może startować dzienny student?

 

A to nie jest tak, że w każdym powiecie, nie mówiąc już o województwach, możliwości uzyskania takich dotacji są inne?

Z dotacjami z 6.2 na rozpoczęcie działalności będzie już coraz trudniej, bo kończy się okres programowania 2007-2013, wszystkie projekty muszą być zamknięte do końca 2015 r., więc w tym roku ruszają ostanie 6.2. Na okres programowania 2014-2020 z tego co pobieżnie wiem nie są przewidziane już bezzwrotne dotacje, a niskooprocentowane pożyczki.

Tak jak pisał Kpc21- każde województwo ma inne możliwości. Wojewódzkie Urzędy Pracy poprzez konkursy rozdysponowują kwoty przyznane m.in. na 6.2. A to do jakiego miasta, powiatu, gminy będzie skierowany projekt zależy od Beneficjena, który zazwyczaj na etapie projektowania wniosku o dofinanowanie przeprowadza stosowne “badania rynku”. U mnie np. w grupie docelowej znalazły się osoby do 25rż, kobiety powracające na rynek pracy po UM/UW oraz osoby samotnie wychowujące co najmniej jedno dziecko do 18rż.