Drugi router w mieszkaniu

Cześć! Na samym początku chciałbym zaznaczyć, że nie mam dużego doświadczenia w opisywanym temacie, więc proszę o wyrozumiałość :sweat_smile:
Mieszkam w bloku, posiadam modem od UPC, który znajduje się w salonie. W pokoju na drugim końcu mieszkania znajduje się komputer stacjonarny.
Chciałbym, by komputer ten miał dostęp do internetu za pomocą kabla - jak najstabilniej. Mógłbym puścić ten kabel po ścianie, ale tutaj pojawia się moje pytanie - czy na końcu nie lepiej umieścić drugi router? Kabel podłączony bezpośrednio do PC byłby mocno ograniczający, w przypadku gdy byłbym zmuszony zmienić pozycję komputera, mimo wszystko chciałbym takiej sytuacji uniknąć. Do routera mógłbym wpiąć następny kabel, w razie potrzeby dłuższy + lepszy dostęp do WI-FI w dalszej części mieszkania. Czy takie rozwiązanie byłoby waszym zdaniem w porządku? Wystarczy użyć portu WAN?
Do tego zastanawiam się jakie urządzenie wybrać, nie chciałbym wydawać dużo, szczególnie, że nie zależy mi na dalekim zasięgu sieci. Przede wszystkim liczy się dla mnie ethernet, czy ktoś z was jest w stanie coś polecić?

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc!

Do połączenia kablowego, na jego końcu, nie potrzebujesz następnego routera. Wystarczy switch. Np taki: TP-Link 5p LS1005G - Opinie i ceny na Ceneo.pl W ten sposób jednak nie poprawisz zasięgu WiFi.

Coś takiego powinno się sprawdzić, dzięki! Taki switch nie powinien ograniczać przepustowości, nie?

Nie, nie powinien, ale… jest trochę bez sensu.
Czy nie lepiej kabel zakończyć gniazdem 8P8C (popularnie zwanym RJ45)? A od gniazda możesz poprowadzić dowolnej długości patchcord do komputera (w sumarycznej długości linii ok. 100 m, czyli w bloku na pewno się zmieścisz).
Gniazdo masz gdzie bądź (np. na ścianie), a potem patchcordem łączysz się z komputerem.

Masz na myśli coś takiego?

[LINK]

Nie powinno to mieć żadnych ograniczeń, nie? Do jednego gniazda podpinam kabel od modemu, a z drugiego prosto do PC?