A nie lepiej byłoby użyć tu korespondencji seryjnej? W tym wypadku bazę klientów możesz stworzyć np.: jako prosty arkusz excela. Zalety: prostota aż do bólu, łatwa aktualizacja danych. Jeśli nie lubisz excela, word może w korespondencji seryjnej importować twoje kontakty np.: z książki adresowej Outlooka, możesz też stworzyć sobie bazę przy pomocy kreatora w korespondencji seryjnej, możesz wreszcie stworzyć sobie bazę w accesie. Dane ze stworzonej bazy możesz wykorzystać zarówno do nadruku na kopertach jak i do wstawiania danych osobowych w listach (korespondencji).
Jeżeli wysyłasz korespondencję jednorazowo do wielu/wszystkich adresatów z bazy, to jest wg mnie jedyne rozsądne wyjście.
Możesz też rozważyć czy nie lepiej byłoby zamiast drukować adresy na kopertach, drukować je na etykietach/naklejkach. W takim wypadku wydruk 24 etykiet adresowych (1 przykładowy arkusz z naklejkami) trwa kilka sekund. Oczywiście są i minusy, a główny to dodatkowy koszt. Ale zyskujesz masę czasu.