Drukowanie na kopertach

wysyłam sporo listów chciałbym ten proces usprawnić drukując dane adresowe na kopertach

jak to najlepiej rozwiązać

  • jakiś specjalistyczny program wykorzystać do tego czy

  • w wordzie drukować, jeśli w wordzie to jak, stworzyć bazę adresatów w jednym dokumencie i za każdym razem szukać czy w jakiś inny sposób

macie jakieś sugestie ?

W starszych Office był kreator kopert, w 2007 nie spotkałem się na razie z czymś takim.

A ja tak, wybierasz Plik -> Ustawienia strony -> Rozmiar -> i z listy wybierasz wielkość i rodzaj koperty :slight_smile:

narzędzia -> listy i dokumenty wysyłkowe

tylko zastanawiam się jak stworzyć kartotekę adresatów, wiecie może ?

A nie lepiej byłoby użyć tu korespondencji seryjnej? W tym wypadku bazę klientów możesz stworzyć np.: jako prosty arkusz excela. Zalety: prostota aż do bólu, łatwa aktualizacja danych. Jeśli nie lubisz excela, word może w korespondencji seryjnej importować twoje kontakty np.: z książki adresowej Outlooka, możesz też stworzyć sobie bazę przy pomocy kreatora w korespondencji seryjnej, możesz wreszcie stworzyć sobie bazę w accesie. Dane ze stworzonej bazy możesz wykorzystać zarówno do nadruku na kopertach jak i do wstawiania danych osobowych w listach (korespondencji).

Jeżeli wysyłasz korespondencję jednorazowo do wielu/wszystkich adresatów z bazy, to jest wg mnie jedyne rozsądne wyjście.

Możesz też rozważyć czy nie lepiej byłoby zamiast drukować adresy na kopertach, drukować je na etykietach/naklejkach. W takim wypadku wydruk 24 etykiet adresowych (1 przykładowy arkusz z naklejkami) trwa kilka sekund. Oczywiście są i minusy, a główny to dodatkowy koszt. Ale zyskujesz masę czasu.