Drzewko w C - błąd w kompilacji


(toones) #1

Witam,

Mam pewien problem... Napisałem program, sprowadzający 1000 losowych liczb do pliku.

Następnie w kolejnym kodzie, ma program je odczytać z pliku, ale coś mi się krzaczy....

Prosiłbym o wyłapanie błędu. Niby coś z znacznikiem, ale jak go uzupełnię, to już wszystko leci...

#include 

 unsigned int tab[1000];

int main()

{

FILE *fp;

int i;

for(i=0; i<1000; i++)

{

tab[i]=rand ();

}

fp=fopen("liczby.txt","w");

for(i=0; i<1000;i++)

{

fprintf(fp, "%u\n", tab[i]);

}

fclose(fp);

}

A tutaj już się sypie...

#include 

unsigned int u;

int main();

struct wezel

{

struct wezel *nast, *poprz;

unsigned int wart;

FILE *fp;

struct *temp, *akt, *root;

int i;

fp=fopen("liczby1.txt","r");

root=out=temp=NULL;

while(!feof(fp))

{

fscanf(fp,"%u\n",&u);

temp=malloc(sizeof(struct wezel);

temp->nast=temp->poprz=NULL;

temp->wart=u;

    if (root ==NULL)

{

    root=temp;

}

    else

{


}

akt=temp;

printf("%u\n", u);

}

fclose(fp);

}

Dzięki za pomoc.


([alex]) #2

Przecież kompilator na pewno pokazuje ci gdzie i czego brakuje.


(toones) #3

A próbowałeś to kompilować? jest jeden błąd w 9lini....

Jak dodam } to już sypie błędami od groma...


([alex]) #4

No bo tyle ich jest w tym badziewiu.

Zawsze (dopóki nie zyskałeś wprawy) naprawiaj pierwszy błąd który ci pokazuje, po czym kompiluj jeszcze raz.


(Darkvifon) #5

A co to właściwie jest?

struct *temp, *akt, *root;

([alex]) #6

Ja mogę się domyślić że miałeś na myśli:

struct wezel *temp, *akt, *root;

ale kompilator i Vifon nie są tak bystrzy, kompilator krzyczy że nie podałeś typu tej struktury, zaś Vifon - co to jest :smiley:


(Darkvifon) #7

Też się domyśliłem, że o to chodzi. Po prostu uznałem, że moja wypowiedź wystarczająco sugeruje gdzie jest problem. Na przyszłość postaram się pisać konkretniej. A nawet gdybym się nie domyślił, to nie wymagaj zbyt wiele od człowieka, który spał 4 godziny, wstał o szóstej rano i wciąż jest na nogach. :wink:


(toones) #8

Ok, dzięki. Miałem więcej syfu w kodzie, poprawiłem, uzupełniłem i śmiga :slight_smile: