przeszedlem cala gre i nie mam tych misji zrobionych, nie wiem gdzie one sa, jak je wziasc. Chodzi o te zaznaczone “?” jak ktos je znalazl/wykonal to niech napisze jak je zdobyc bo mnie zaraz szlak trafi ;/ z gory dzieki



przeszedlem cala gre i nie mam tych misji zrobionych, nie wiem gdzie one sa, jak je wziasc. Chodzi o te zaznaczone “?” jak ktos je znalazl/wykonal to niech napisze jak je zdobyc bo mnie zaraz szlak trafi ;/ z gory dzieki



Część misji jest dostępna pod warunkiem posiadania w drużynie określonych postaci lub też bycia samemu określoną postacią.
Tutaj jest całkiem ciekawy wątek poświęcony tej grze, gdzie znajdziesz sporo ciekawostek
wiecie moze gdzie znajduje sie ten duch u ktorego wypalnias sie misje poboczna w drugim akcie ten co sie nazywa THRENITHA WILWARINA wiecie gdzie on jest??? z gory dzieki
Napracowałem się trochę
Wisicie mi piwo(bezalkoholowe) 
Czeladnik zbrojmistrzyni
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Czeladnik zbrojmistrzyni
3
Driada Telinu, Eirulan
1
002
Eirulan (mapa 002)
Zadanie to toczy się tylko w mieście Eirulan i jest stosunkowo krótkie. Ma jedną wadę: możesz je wykonać dopiero po wykonaniu trzech zadań głównych. Więźniowie nie mają wstępu do dzielnicy, do której należy wejść, by zrobić to zadanie. Tak czy inaczej, gdy już będziesz mógł się dostać do dzielnicy z wielkim hallem, uczyń to. Tamże, na półeczce, leży sobie księga kowalstwa. Zabierz ją i uważnie przeczytaj. Musisz zapamiętać ilości poszczególnych składników i kolejność działań przy tworzeniu pancerza. Następnie udaj się do Telinu i przedstaw jej prawidłowy sposób na stworzenie zbroi, a nagroda będzie Twoja.
Maść Lumilli
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Maść Lumilli
3
Zaklinacz Lumilla, Eirulan
1
002
Eirulan (mapa 002)
Zadanie wygląda na proste, ale… Nie wiem jak inni; ja miałem problemy ze znalezieniem czterech pęków pokrzyw (tak, leżą na ziemi, ale jest to znacznie dalej niż można by się spodziewać na zadanie o sugerowanym poziomie 3). Tak czy inaczej, jeden znalazłem w północnej lub zachodniej części dżungli (dokładnie nie pamiętam), drugi kupiłem w sklepie, trzeci znalazłem w południowej części dżungli, czwarty również kupiłem. Jeżeli jesteś tak samo niecierpliwy, jak ja, nie czekaj aż znajdziesz wszystkie pęki pokrzyw – po prostu je kup. Gdy zbierzesz cztery przedmioty, zgłoś się z nimi do Lumilli. To wszystko.
Rozpacz Lelani
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozpacz Lelani
3
Driada Lelani, Eirulan, w domku w dzielnicy z południową bramą
10
002, 010, 016, 029, 030, 031
Eirulan (mapa 002)
Porozmawiaj z Lelani o dziwnej lalce leżącej na jej stole.
Zanieś Fenelli zabawkę, która rozweseli jej dziecko.
Z początku nie widać tego celu misji; w rzeczywistości pojawia się on dopiero…Po jego wykonaniu (identycznie działają następne). Tak czy inaczej, przejdź do Fenelli (dzielnica wysunięta najbardziej na wschód) i porozmawiaj z nią. W zamian za lalkę otrzymasz butelkę z alkoholem.
Następne miejsce, które musisz odwiedzić w tym zadaniu, jest dostępne dopiero przy wykonywaniu siódmego zadania głównego. Auć.
Pustynia Azunitów (mapa 010)
Tym czymś będzie butelka, którą przed chwilą otrzymałeś. Balamar stoi w obozie. W zamian dostaniesz mięso. Wróć do miasta.
Eirulan (mapa 002)
Jordhan znajduje się w gospodzie. Daj mu mięso od poprzedniego żołnierza. Dostaniesz statuetkę. Teraz czeka Cię duży skok, aż na koniec drugiego aktu…
Hall jadalny Śnieżnej Opoki (mapa 029)
Statuetka za głowę Mordena na włóczni? Brzmi uczciwie. 
Aman’lu (mapa 016)
Dom Alar’thila znajduje się poza właściwym Aman’lu, tuż za południowym mostem.
Ruiny (mapa 031)
Do ruin prowadzi winda znajdująca się na południowy zachód od teleportu w North Plain of Tears. Gareth stoi w ukrytym miejscu, szukaj „otwieracza”.
Kalrathia (mapa 030)
Nalus stoi na jednej ze ścian okalających miasto.
Aman’lu (mapa 016)
Czy to aby na pewno wymaga komentarza?..Ithir’renne znajduje się w domku w północnej części Aman’lu.
Eirulan (mapa 002)
Whoa, wreszcie. I całe to zamieszanie dla jednego kwiatka.
Tajemnice elfickiej kapliczki
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Tajemnice elfickiej kapliczki
8
Driada Laenne, Eirulan, nad sklepem ze zwierzętami
3
002, 004
Pomieszczenia, w których rozgrywa się to zadanie, są na mapce rozłożone wokół gwiazdki 4 na mapie.
Elficka kapliczka (mapa 004)
To zadanie dobrze komponuje się z zadaniem głównym numer cztery – rozgrywa się w tym samym miejscu. Skieruj się do kapliczki. W pewnym momencie, gdy będziesz przez nią przechodził, zjedziesz na niższy poziom windą. W pomieszczeniu, w którym się znajdziesz, a dokładniej na jego zachodniej ścianie jest przycisk. Wciśnij go by otworzyć dostęp do ukrytej komnaty. Wejdź do niej.
Ukryta elficka krypta (mapa 004)
W nowo otwartej komnacie weź jedną zieloną kostkę ze stosu i połóż ją w odpowiednim miejscu. Aktywuje to dźwignię; przesuń ją. Zjedziesz windą na dół. Weź dwie (podkreślam, dwie) żółte kostki i wciśnij przycisk na ścianie by uzyskać dostęp do kolejnego ukrytego pomieszczenia – jest tam miejsce dla jednej żółtej kostki. Umieszczenie jej w otworze aktywuje kolejną windę. Zanim zjedziesz jeszcze niżej – nie zapomnij wziąć dwóch czerwonych kostek. Teraz zjedź niżej. Zabierz łup z wielkiej skrzyni i wciśnij przycisk na ścianie. Otworzy się pomieszczenie z miejscem na czerwoną kostkę – włóż ją i zabierz dwie fioletowe kostki. Miejsce na fioletową zauważyłeś na pewno obok wielkiej skrzyni. Po jej włożeniu otworzy się kolejne przejście, w którym będą trzy miejsca na kostki – czerwoną, żółtą i fioletową (po to właśnie brałeś dwie sztuki każdej z nich). Ostatnia aktywowana winda zaprowadzi Cię do pomieszczenia z poszukiwanym szafirem i kilkoma innymi ciekawymi rzeczami.
Eirulan (mapa 002)
Rój Kithraya
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rój Kithraya
13
Driada Tamari, Eirulan, dom w dzielnicy wodospadów
2
002, 009
Dolne pieczary Kithraya (mapa 009)
Aby dostać się do jaskiń, musisz przejść przez południową bramę (która jest zamknięta, dopóki nie wykonasz czwartego głównego zadania) a następnie przez całą południową i wschodnią część dżungli. Niezły spacerek – ale to nie wszystko. Zanim dotrzesz do dolnych pieczar Kithraya (tam właśnie znajduje się królowa), musisz przejść przez górne pieczary.
Tak czy inaczej – rozpraw się z królową. Czysta walka.
Eirulan (mapa 002)
Hak’u
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Hak’u
7
Driada Morain, Northern Greilyn Jungle, gwiazdka 2 na mapie 003
3
002, 003, 004
Zachodnia dżungla Greilyn (mapa 004)
Odnalezienie wejścia nie jest trudne. Gdy znajdziesz się w jego pobliżu, załączy się filmik.
Jaskinie Hak’u (mapa 003)
Spodziewałem się jakiegoś większego bossa przy Tanzi – nic z tego. Zero walki przy jej klatce, wyłącznie zanim do niej dotrzesz.
Eirulan (mapa 002)
Ten cel raczej nie wymaga opisu.
Jedna uwaga: dostęp do części miasta, w której znajduje się Hesla, otrzymujesz dopiero po wykonaniu trzeciego zadania głównego.
Hak’u, część II
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Hak’u, część II
10
Hesla, miasto Eirulan, dzielnica mądrości
3
002, 004, 006
Wschodnia dżungla Greilyn (mapa 006)
Hrawn znajduje się daleko od miasta, w jednej z małych jaskiń w Eastern Greilyn Jungle. Rozmawiając z nim, musisz dokonać wyboru. Albo pomożesz jemu i jego ojcu w zabiciu złego Hak’u, albo zakończysz to zabijając samego Hrawna. Wybrałem to pierwsze – jak się wydaje – lepsze wyjście. W związku z powyższym, czekała mnie wycieczka do zachodniej części dżungli.
Zachodnia dżungla Greilyn (mapa 004)
Wszystko, co musisz zrobić, to pokonać przeciwnika stojącego w twierdzy Hak’u.
Eirulan (mapa 002)
Nie zapominaj, że również ojciec Hrawna oferował Ci nagrodę. Odbierz ją. 
Upiorny wilk
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Upiorny wilk
10
Handlarz zwierzakami Neda, miasto Eirulan
5
002, 006
Eirulan (mapa 002)
Pomów z magiem natury Rokharem w Eirulanie.
Udaj się do bramy światów Rokhara.
W rzeczy samej. Rokhar stoi w wielkim hallu. Porozmawiaj z nim na temat upiornych wilków. Zgodzi się na wspólną wyprawę po jednego. Aby kontynuować to zadanie, musisz przejść przez południową bramę (możesz to uczynić dopiero po wykonaniu czwartego zadania głównego) aż do wschodniej części dżungli, a następnie przez jedną z małych jaskiń.
Brama światów Rokhara (mapa 006)
Gdy już będziesz na miejscu, pogadaj z Rokharem. Zacznie proces przywoływania. Obroń go przed falą przeciwników.
Czyli: rozmowa po bitwie. Nic ponadto. Wróć do miasta.
Eirulan (mapa 002)
Dochodzenie Taar
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Dochodzenie Taar
10
Arianne, miasto Eirulan, dzielnica mądrości, to zadanie otrzymać może wyłącznie Taar
4
002, 003, 005
Rytualny obóz Hak’u (mapa 003)
Z miasta rusz do dżungli, a następnie do obozu. Na miejscu, po walce, znajdziesz rzeczone ostrze. Weź je i rusz do południowej części dżungli – a dokładniej, do ciemnej, pełnej kości jaskini (spooky).
Ciemna, pełna kości jaskinia (mapa 005)
Zweryfikuj plotki o potworze Hak’u.
Zabij garganturaksa.
Ta walka będzie ciężka z dwóch powodów: liczby punktów życia Garganturaksa i faktu, że można go poważnie zranić tylko marnym ostrzem. Polecam do tej walki Lothara i mniejszy zaśpiew mocy wojownika.
Eirulan (mapa 002)
I to by było na tyle.
Feldwyr Zbrojmistrz
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Feldwyr Zbrojmistrz
12
Feldwyr, podziemne schronienie – jaskinia we wschodniej dżungli Greilyn
6
007, 016
Podziemne schronienie (mapa 007)
Odszukaj kowadło Feldwyra.
Odszukaj należącą do Feldwyra rudę mythrilu.
Zwróć Feldwyrowi jego kowadło i rudę mythrilu.
Zabawne zadanie. Sugerowany poziom to 12, zaś niektóre potwory jakie masz ubić by zdobyć przedmioty, są na 24. Ciekawe.
Anyways…
Zadanie zaczynasz i przechodzisz na tym samym terenie. Wszystko, co musisz zrobić, to dotrzeć do odpowiednich miejsc w podziemiach i ubić odpowiednich mini-bossów. Zerknij na mapkę by dowiedzieć się, gdzie są. W drodze powrotnej do Feldwyra pojawi się inny mini-boss i ukradnie mu młot.
Podążaj tą drogą, którą rzeczony mini-boss przyszedł i odbierz mu młot.
Aman’lu (mapa 016)
Jak zapewne już wiesz, Aman’lu to główne miasto w drugim akcie. Zadanie jest z aktu pierwszego, więc zanim ukończysz to zadanie, musisz ukończyć wszystkie zadania główne w akcie pierwszym.
Rodzinna pamiątka
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rodzinna pamiątka
14
Mistrz Thestrin (szukaj na mapie 010)
4
010
Uwaga: wykonanie tego zadania bez starcia z przeciwnikami na 28 i 30 poziomie będzie trudne. 
Zniszczona krypta (mapa 010)
Wejdź do grobowca opisanego przez Mistrza Thestrina.
Rozwiąż zagadkę strażnika grobowca.
Przedostań się do zniszczonego skarbca i odszukaj rodową pamiątkę.
Jeżeli trochę pozwiedzałeś pustynię, z pewnością już trafiłeś na rzeczone ruiny. Jeżeli nie – skieruj się na południe. Lojalnie ostrzegam: możesz próbować wykonać to zadanie wcześniej, ale wiąże się to ze sporym ryzykiem. Pierwszą próbę podjąłem już na 17 poziomie i – delikatnie mówiąc – nie wyszło. 
Przedmiotem zainteresowania są drzwi za statuą. Aby je otworzyć, musisz zagadać do statuy i przedstawić odpowiednią kolejność postaci, które pojawiają się w jej snach. Jeżeli się pomylisz, pojawi się mini-boss na 16 poziomie. Nie pojawia się przy dokładnie każdym błędzie, tylko kilka razy. Tak czy inaczej, udzielanie błędnych odpowiedzi jest tu swego rodzaju sposobem na zarobienie paru mniej lub bardziej wartościowych przedmiotów. Gdy już przejdzie Ci ochota na walkę z bossem (lub przestanie się on pojawiać), wybierz w rozmowie ze statuą odpowiedzi w następującej kolejności: 3, 3, 1, 2 (Azunai, Xeria, Elandir, Zaramoth). W ten sposób otworzysz drzwi do najważniejszej komnaty. Czekają tam na Ciebie kolejni przeciwnicy, mini-boss na 30 poziomie i kilku jego popleczników na 28. Jeżeli jesteś wystarczająco szybki, uda Ci się wbiec, zabrać miecz i uciec. Jeżeli nie jesteś pewien swoich umiejętności – cóż, wróć tu gdy będziesz miał odpowiednią moc.
Pustynia Azunitów (mapa 010)
Możesz oddać miecz Thestrinowi, lub nie. Wybrałem to pierwsze wyjście. Dzięki temu w nagrodę nauczy cię dwóch zaśpiewów, nie jednego. Miecz i tak był kiepski. 
Uwięziony półolbrzym
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Uwięziony półolbrzym
19
Uwięziony Sartan, w pobliżu kapitana Dathry’ego, Forteca Kamiennych Wichrów
2
014
Forteca Kamiennych Wichrów (mapa 014)
Już po celu widać, że zanim będziesz mógł zakończyć to zadanie, forteca musi być bezpieczna. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że najpierw musisz wykonać zadanie główne numer 9 (a przynajmniej jego część – do momentu, gdy przejście do świątyni będzie ponownie odblokowane). Gdy już to zrobisz, porozmawiaj na temat Sartana z jednym z żołnierzy – Orayne’m.
Zaginiony oddział
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Zaginiony oddział
18
Jeden z trzech szeregowych lub kapitan Dathry w Fortecy Kamiennych Wichrów i okolicy
4
014
Forteca Kamiennych Wichrów (mapa 014)
Celem tego zadania jest eskortowanie trzech żołnierzy do ich kapitana. Zadanie rozpoczynasz po zagadaniu do jednego z żołnierzy lub samego kapitana. Możesz przyprowadzić wszystkich szeregowców jednocześnie lub każdego z osobna.
Nolan jest w jednym z końcowych pomieszczeń w koszarach Fortecy Kamiennych Wichrów.
Banos stoi we wschodniej stróżówce Fortecy Kamiennych Wichrów, w jednym z zamkniętych pomieszczeń.
Caidena znajdziesz w pierwszym pomieszczeniu zachodniej stróżówki Fortecy Kamiennych Wichrów.
Taarth jest tam, gdzie kapitan Dathry – przy przejściu zablokowanym przez sługę Valdisa.
Jako nagrodę dostaniesz m.in. ciekawy klucz, który przyda się do otwarcia pewnych drzwi. I kto powiedział, że wykonywanie pobocznych zadań się nie opłaca?
Tajemnice Świątyni Xerii
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Tajemnice Świątyni Xerii
19
Siwy bywalec gospody, Eirulan, a jakże – gospoda
3
015
Słowem wstępu: zawsze bierz po trzy kamienie. Z każdego stosu.
Świątynia Xerii (mapa 015)
Kolejne zadanie, w którym będziesz się bawił w przekładanie kostek – a dokładniej mówiąc, kamieni – w odpowiednie miejsca. I kolejne, które możesz wziąć znacznie wcześniej, niż faktycznie ukończyć (możesz je dostać na początku aktu, zaś ukończyć dopiero na samym końcu). Tak czy inaczej – w świątyni Xerii znajduje się pomieszczenie ze slotami na kamienie: zielony i żółty. W tym samym pomieszczeniu znajdują się zielone kamienie. Włóż jeden z nich na odpowiednie miejsce, a otworzy się przejście do pierwszego ukrytego pomieszczenia.
Tamże znajdziesz żółte kamienie. Jeden włóż w miejsce obok pierwszego zielonego, drugi w nowo otwartym ukrytym pomieszczeniu (włóż tam także zielony. Przebiegnij się teraz do – a jakże – kolejnego nowego, ukrytego pomieszczenia i zabierz stamtąd trzy czerwone kamienie. Włóż je w dwa przygotowane miejsca w jednym z pomieszczeń. Uzyskasz dostęp do fioletowych kamieni. Użyj ich dwukrotnie. Teraz wróć do kluczowego pomieszczenia – tego z czterema slotami na kamienie wszystkich kolorów. Wszystkie sloty powinny być otwarte. Nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić odpowiednio wszystkie kamienie i zebrać łup.
Aha, jeszcze jedno…
Eirulan (mapa 002)
Aman’lu
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom postaci
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozdział 1
Aman’lu
19
1
016
Aman’lu (mapa 016)
Wow. To się nazywa długie zadanie.
Finala i zniszczony most
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom postaci
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozdział 2
Finala i zniszczony most
19
2
017
Wzgórza Aman’lu (mapa 017)
Odszukaj Finalę – miejskiego inżyniera – na wzgórzach na północ od Aman’lu.
Przekonaj Finalę do powrotu do Aman’lu i naprawienia zniszczonego mostu.
Wystarczy, że będziesz podążał wzdłuż drogi, a znajdziesz Finalę, zaś całe „przekonywanie” opiera się na wybieraniu w trakcie rozmowy opcji dialogowej numer 1. 
Wyspy Elen’lu
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom postaci
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozdział 3
Wyspy Elen’lu
20
4
016, 019
Wyspy Elen’lu (mapa 019)
Gdy tylko dotrzesz do wysp Elen’lu, włączy się wstawka filmowa pokazująca lokalizacje czterech miejsc na kryształy. Ich prawidłowe umieszczenie jest niezbędne do uruchomienia pryzmatu.
Pierwszy kryształ ma mini-boss na którego trafisz już na pierwszej wysepce. Podobnie jak pozostali, jest on oznaczony na mapce gwiazdką z cyfrą 2. Miejsca na kryształy są oznaczone gwiazdkami z cyfrą 3.
Poruszanie się po wyspach Elen’lu nie jest specjalnie trudne. Wystarczy, że będziesz badał poszczególne ścieżki i aktywował wszystkie mosty w zasięgu wzroku. W tej wyprawie pomoże Ci również mapa, którą dostałeś od Finali na początku zadania. Ponadto, droga jest dosyć liniowa.
Samo umieszczenie małych kryształów w przygotowanych miejscach to za mało. Musisz również obrócić, by wytwarzany promień był skierowany w stronę centralnej struktury. Może to brzmieć groźnie, ale w rzeczywistości to żaden problem.
Główny kryształ ma mini-boss stojący przy samym pryzmacie. Odbierz mu go i uaktywnij pryzmat. Zjawi się spora grupka Taclaków. Cóż, musisz sobie z nimi poradzić.
Aman’lu (mapa 016)
Finala na zakończenie oferuje Ci swoje usługi. Ja ją zabrałem. Może naprawiać różne mechanizmy, dzięki czemu dostaniesz się do wcześniej niedostępnych miejsc, a poza tym jest jednym z nielicznych towarzyszy – magów bitewnych.
Królewska karawana
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom postaci
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozdział 4
Królewska karawana
22
3
020, 021
Południowy Las Vai’lutra (mapa 020)
Lekko zniszczona karawana znajduje się w końcowej części południowego Lasu Vai’lutra, kawałek za wejściem do posiadłości Levrethów.
Las Vai’kesh (mapa 021)
Sanktuarium znajdziesz kawałek dalej. Aby wejść do środka, kliknij na drzwiach i przeprowadź odpowiednio rozmowę – powiedz, że chcesz się tego i owego dowiedzieć o tym i tamtym.
Możesz również wybrać mniej humanitarną drogę.
A Vai’kesh Sanctuary (mapa 021)
Jak to zwykle w przypadku tego typu miejsc bywa, główny czarny charakter kryje się w centralnym pomieszczeniu. Jeżeli do tej pory radziłeś sobie bez walki…Teraz sobie nie poradzisz. 
Vai’kesh i Egida Śmierci
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom postaci
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozdział 5
Vai’kesh i Egida Śmierci
23
8
021, 022
Sanktuarium Vai’kesh (mapa 021)
Zabij wszystkich dookoła, zbadaj resztę sanktuarium i rusz przez przejście, którym podążył prorok. Po jakimś czasie ponownie go spotkasz, ponownie bez efektu. To będzie długi pościg…
Las Vai’kesh (mapa 021)
Wąwóz Arintha (mapa 022)
Podążaj za prorokiem Vai’kesh wzdłuż wąwozu Arintha.
Pokonaj proroka Vai’kesh i jego sługi.
Wreszcie. Co mogę dodać… Załatw ich. Przydadzą się moce zadające obrażenia obszarowe, takie jak Lawina Sopli.
Grota Vai’kesh (mapa 022)
Odszukaj Egidę Śmierci.
Pokonaj włóczydrzewa sękatego.
Gdy już znajdziesz Egidę Śmierci, pojawi się inny problem pod postacią bossa. Włóczydrzew sękaty ma 25000 punktów życia i zadaje całkiem spore obrażenia; ponadto, praktycznie nie możesz zadać mu jakichkolwiek obrażeń. Nie możesz…Do czasu. Zanim zaczniesz wyładowywać swoją energię na włóczydrzewie, zniszcz wszystkie stojące w pomieszczeniu generatory liści. Bez nich – a raczej bez wytwarzanych przez nie liści – włóczydrzew będzie podatny na ciosy. Od tego momentu możesz go tłuc. W razie potrzeby użyj dwóch wojennych piedestałów stojących w pobliżu. Po walce zabierz Egidę i pogadaj z azunickim mędrcem. Później nie pozostanie Ci nic innego, jak przejść przez portal do Ogrodu Pradawnych…
Odzyskaj Egidę Śmierci.
Porozmawiaj z azunickim mędrcem.
Oblężenie Śnieżnej Opoki
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom postaci
Liczba etapów
Mapki do zadania
Rozdział 7
Oblężenie Śnieżnej Opoki
28
3
028, 029
Kwatery służby Śnieżnej Opoki (mapa 028)
Długa wycieczka – szczególnie, jeśli masz zamiar zbadać wszystkie zakamarki. Droga z katakumb Azunitów do kwater służb Śnieżnej Opoki wiedzie przez Śnieżną Dolinę, Śnieżne Wzgórza i Śnieżną Górę. Po drodze jest również jedna, wielka jaskinia, Śnieżna Grota. W sumie nie ma tam niczego ciekawego prócz drzwi do zadania w trzecim akcie i bodajże jednego zaśpiewu. Gdzieś po drodze obejrzysz też krótką wstawkę filmową.
Sala tronowa Śnieżnej Opoki (mapa 028)
Sala tronowa znajduje za całymi kwaterami służby i fragmentem kwater mieszkalnych. Gdy podniesiesz klucz, obudzą się cztery rdzawce (cóż za niespodziewany zwrot akcji). Gdy już ich ubijesz, rusz dalej, aż do dziedzińca.
Dziedziniec Śnieżnej Opoki (mapa 029)
Na miejscu czeka sporo przeciwników; ubij wszystkich i pogadaj z dowódcą (a właściwie to z dowódczynią).
Kalrathia (mapa 030)
Niewinny Lothar
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Niewinny Lothar
24
Roland, gospoda w Aman’lu
4
016, 020
Uwaga: zadanie to możesz wykonać dopiero po wykonaniu trzeciego zadania głównego w drugim akcie.
Lothar oskarżony o kradzież złotego płaszczyka nie przyznaje się do winy. Pora odszukać prawdziwego złodzieja. Udaj się w tym celu do…
Podmywana wodą pieczara (mapa 020)
W pobliżu kryje się półolbrzym Magrus. To on ukradł złoty płaszcz Rolanda. Gdy go znajdziesz i porozmawiasz z nim, ucieknie, ale zostawi klucz. Klucz do swojego domu.
Południowy las Vai’lutra (mapa 020)
Znajdź Magrusa.
Pokonaj Magrusa.
Domek jest oznaczony na mapce. Wejdź do środka i pogadaj z Magrusem – będzie chciał walczyć. Cóż, pokonaj go. Po jakimś czasie się podda.
Aman’lu (mapa 016)
Deru szuka skarbów
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Deru szuka skarbów
24
Prospector Albain, miasto Aman’lu; to zadanie możesz rozpocząć tylko z Deru w drużynie
3
005, 022, 031
Uwaga: zadanie to możesz wykonać dopiero po wykonaniu trzeciego zadania głównego w drugim akcie.
Ruiny Razki (mapa 005)
Mapka przedstawia oczywiście ruiny Razki, znajdujące się między południową a wschodnią dżunglą Greilyn. Jeżeli dokładnie zwiedzasz każdy cal świata Aranna, być może pamiętasz stamtąd zamknięte drzwi oznaczone X-em. Rusz właśnie tam – klucz, który otrzymasz od Albaina otwiera te drzwi. Nie kryje się tam praktycznie żaden skarb, ale znajdziesz klucz i kolejną zagadkę. Musisz się udać do specyficznego miejsca w specyficznym lesie, czyli…
Zamarznięta jaskinia Vai’kesh (mapa 022)
Na miejscu, w skrzyni, znajdziesz kolejny klucz i kolejną zagadkę. Tym razem musisz udać się do…
Magiczna oaza (mapa 031)
Miejsce to znajdziesz wędrując po północnej Równinie Łez w akcie trzecim. Wewnątrz znajduje się ostatni już skarb.
Znak skrytobójcy
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Znak skrytobójcy
35
Po podjęciu tajemniczego kamienia leżącego na stole w jednym z domów w Aman’lu
6
016, 030, 035
Aman’lu (mapa 016)
Podnieś intrygujący kamień.
Zmierz się ze skrytobójcą.
Porozmawiaj z Danadelem.
Na wstępie do zadania powyższe trzy punkty masz za sobą, więc od razu można przejść do kolejnych. No, nie zupełnie od razu. Prawdopodobnie rozpoczynając zadanie jesteś w drugim akcie. A kolejne miejsce, które musisz odwiedzić, to główne miasto aktu trzeciego.
Kalrathia (mapa 030)
Pogadaj z miejscowym zaklinaczem. Dowiesz się czegoś na temat kamienia, który posiadasz. Dowiesz się także, w jaki sposób możesz się go pozbyć (a przynajmniej próbować). Potrzebujemy pierścienia.
Górne kopalnie Kaderak (mapa 036)
Po wejściu do kopalni, w jednym z początkowych pomieszczeń trafisz na dźwignię. Otwiera ona ukryte pomieszczenie – sarkofag, w którym znajdziesz pierścień.
Kalrathia (mapa 030)
Załóż pierścień i przejdź do gospody, na piętro. Kendril znajduje się w jednym z pokoików. Gdy do niego zagadasz, zjawi się skrytobójca. Nie jest zbyt twardy – jego główną bronią jest niewidzialność, a teraz niewiele mu to pomoże. W nagrodę dostaniesz dwa wspaniałe, uzupełniające się miecze – jedyną pozostałość po skrytobójcy.
Nienawiść Finali
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Nienawiść Finali
22
Zadanie uaktywnia się po zejściu do A Hidden Morden Stronghold (patrz niżej)
7
003, 005, 008, 034, 035
Przemierzając Upper Kithraya Caverns w pierwszym akcie zapewne zauważyłeś zepsutą windę. Teraz – dzięki zdolnościom Finali – możesz ją naprawić i zjechać na dół, do ukrytej twierdzy Mordenów.
Ukryta mordeńska twierdza (mapa 008)
Określenie „twierdza” to jakieś nieporozumienie.
Nie znajdziesz tam nic ciekawego – no, poza wielką skrzynią, w której znajdują się lokalizacje ukrytych wież Mordenów. Burn’em down!
Pierwsza wieża znajduje się w południowej dżungli Greilyn. Aby się do niej dostać, zejdź do opuszczonych ruin. Tamże znajdziesz przejście. Trzy pozostałe wieże znajdują się za ścianą w północnej dżungli Greilyn, która dotychczas blokowała do nich dostęp. Szukaj w pobliżu teleportu.
Południowa dżungla Greilyn (mapa 005)
Północna dżungla Greilyn (mapa 003)
Odszukaj i spal drugą ukrytą mordeńską wieżę.
Odszukaj i spal trzecią ukrytą mordeńską wieżę.
Odszukaj i spal czwartą ukrytą mordeńską wieżę.
Po zniszczeniu ostatniej wieży odnajdziesz przedmioty pokazujące lokalizację ukrytego miejsca w mieście Mordenów, Darthrul. Miasto znajdziesz dopiero w trzecim akcie.
Wylęgarnia durvli (mapa 034)
W Darthrul skieruj się na wschód, w stronę srebrnej gwiazdki. Ukryte wejście samo się otworzy. Zbadaj całą jaskinię. W ostatniej skrzyni znajdziesz kolejny przedmiot do zadania. Następny przystanek na trasie to duży mordeński obóz szpiegowski – windę znajdziesz w północnej części pustyni Kaderak.
Duży mordeński obóz szpiegowski (mapa 035)
I to by było na tyle.
Błąd Evangeline
Obrazek
Tytuł
Sugerowany poziom
Zleceniodawca, lokalizacja
Liczba etapów
Mapki do zadania
Błąd Evangeline
28
Mylindril, rozbita karawana w południowym lesie Vai’lutra
3
021, 022
Zadanie polega na odwiedzeniu trzech niedostępnych wcześniej miejsc – więzień Vai’kesh. W każdym musisz zatłuc paru przeciwników i pogadać z więźniem. Oto ich lokalizacje.
Szukaj Jessica i innych żołnierzy w warowni Vai’kesh. – pierwsza warownia jest w małej jaskini Vai’kesh w lesie Vai’kesh, pod koniec. Szukaj jej na mapie 021.
Szukaj Jessica w drugiej warowni Vai’kesh. – do drugiej warowni dojdziesz idąc drogą przez wąwóz Arintha. Szukaj jej na mapie 022.
Szukaj Jessica w trzeciej warowni Vai’kesh. – trzecia i ostatnia warownia znajduje się na północ od drugiego teleportuj w wąwozie Arintha. Ponownie mapa 022.
Kalrathia (mapa 030)
Wróć do Bodena i oddaj mu jego dziennik.
Pokonaj Bodena.
Od początku coś mi tu śmierdziało zdradą.
Wróć do Bodena. Tanio skóry nie sprzeda. Zaoferuj mu wysoką cenę. 
Nieco dalej spotkasz trochę fajnych postaci. Pogadaj z nimi, mają ciekawe rzeczy do powiedzenia. Dwie z postaci zaproponują Ci nawet mini-grę. Możesz wygrać unikalne, świetne przedmioty (przykłady kawałek niżej).
Ciekawostka: trzymałem przy sobie ostrze ceremonialne Hak’u, w nadziei, że jeszcze kiedyś się przyda…I się przydało.
Jedna z postaci wymieniła standardowe ostrze na Hak’UBER Ceremonial Blade. 
Przejdźmy jednak do ostatniego pomieszczenia. By tam wejść, potrzebujesz dodatkowego zaśpiewu. Jest on zakodowany w cyferkach pojawiających się po założeniu setowych przedmiotów. Te liczby to numery kolejnych liter z sentencji „QUIT FROM VEX”. Ułożone litery dają hasło „requo furtivum ixo”. To zaśpiew potrzebny do otwarcia drzwi. Złamanie tego szyfru nie było proste – jako pierwsi dokonali tego ebator i dknyc. Gratulujemy i dziękujemy. 
Dalszego ciągu zagadki po prostu nie znamy. W pomieszczeniu, do którego wchodzisz, znajduje się goblin, ale po chwili znika bez śladu. Wskazuje to na możliwość kontynuacji zadania. Być może wkrótce się przekonamy, co dalej…