Duplikacja IP, router TP-Link

Witam.

Posiadam router TP-Linka TL-WR340G. Od jakiegoś czasu zauważyliśmy, że ktoś ma w poblizu takie samo IP jak my…

Przyblize moze nie co moją sytuację.

Łącze się z kumplem za pomocą WIFI aby mieć dostęp do neta. Router jest podłączony do modemu.

Na routerze ustawialiśmy przy pierwszej konfiguracji aby pobierało samo ip, czyli ustawiliśmy dynamiczne :stuck_out_tongue:

Ale po kilku dniach, sprawdzając na stronie, mamy wciąż takie samo ip.

Co robić ?

Kiedy próbujemy coś ściągnąć, oglądnąć to zawsze są limity, albo pisze, że aktualnie ściagam plik itp.

IP lokalne mamy różne z kumplem, ale mamy to samo ip zewnętrzne (to które na stronie sprawdzam).

No i właśnie ktoś/lub nawet więcej osób, ma takie samo jak my.

Z góry dzięki za pomoc.

Napisz w jakiej sieci macie internet. Problem może polegać na tym, że niektóre sieci po prostu działają jak taki większy LAN. Wszyscy podłączeni użytkownicy publicznie są widoczni jako jeden adres IP. Dla zewnętrznych serwerów jesteście widoczni jako jeden użytkownik. Skoro jedna osoba z waszej sieci wykorzysta limit na serwerze, to inne już nie mogą z niego skorzystać.

Mamy internet z jakiejs firmy ASTER.

Zadzwoniliśmy, koleś przyszedł zamontować modem i jest spoko. Musieliśmy tylko dokupić router żeby rozdzielić łącze.

Braliśmy też kablówke z tej firmy.

Właśnie spojrzałem na stronę aster.pl . Znalazłem tam informację - “adres IP z klasy prywatnej lub publicznej”. Chodzi tu o to co napisałem w poprzednim poście - czyli najprawdopodobniej macie w tej chwili adres IP z klasy prywatnej. Według mnie powinniście skontaktować się ze swoim dostawcą internetu i dokładnie spytać w jakiej klasie macie adres i o ewentualną możliwość zmiany na klasę publiczną. Wtedy będziecie mieli swój unikalny adres i nikt nie powinien wam wykorzystywać limitów na serwerach.

MefistoRly , Wejdź w ustawienia routera i sprawdź jaki adres on otrzymuje i porównaj go z tym co ci wyświetla strona.

Najprawdopodobniej twoja sieć daje ci adres wewnętrzny a zewnętrzny masz wspólny z innymi ich klientami.

Możesz też zadzwonić do biura obsługi i zapytać czy dają zewnętrzny ip czy wewnętrzny, jeśli powiedzą że powinieneś mieć zewnętrzny to coś jest nie tak.

Ok dzięki za odpowiedzi.

Będzie chyba trzeba do nich zadzwonić. A reszta jest tak jak mówicie, mamy pewnie wspólny adres zewnętrzny

Dzieki.