Witam. Zacznę od tego, ze mam neostrade z możliwością do 10MB. Rok wcześniej miałem tą samą opcję neostrady i prawie nie miałem z nią żadnego problemu. Ściągałem z prędkościa ok. (1300 kb/s) i na stronie router’a w prawym górnym rogu było napisane "Downstream 12284 -(nie pamiętam dokładnie, ale coś koło tego, na pewno było o jedna cyfrę więcej niż jest teraz).
http://imageshack.us/photo/my-images/23/irtx.png/
Po jakimś czasie podpisałem nową umowę, byli u mnie technicy, bo coś się działo z linia i router nie mógł się zsynchronizować, czy coś w tym stylu. Teraz prędkość internetu spadła tak jakby do 7 MB. Dzwoniłem wczoraj do pomocy technicznej Orange i gościu powiedział mi, że to przez dużą ilość aktywnych połączeń mój internet jest wolniejszy i że to jest efektem zawirusowanego komputera. Powiedział mi jeszcze, że aktywnych połączeń powinno być około 10, a u mnie jest ich ponad 100(ilość aktywnych połączeń sprawdzałem w cmd poprzez wpisanie komendy netstat -a). Dodam, że windows jest świeży, instalowałem z tydzień temu. Mój antyvirus (AVG free Edition 2014), co prawda wykrył jedno zagrożenie, ale ilość Aktywnych połączeń nie zmniejszyła się po przeskanowaniu. Z tego wszystkiego odpaliłem Combofix’a. Instaluje teraz program do otwierania plików o rozszerzeniu mbr, jak zainstaluje to wrzucę log’a
Aktywnych połączeń nadal nie ubyło. Mam zainstalowane zaporę “COMODO Firewall”.
Zastanawiające jest to, że na stronie router’a prędkość pokazana jest tak jakby było 7 MB. Kiedyś też miałem taki problem, ale po tygodniu łącze powróciło z powrotem do pełnej prędkości, jednak już minęły 2 miesiące od podpisania umowy, a prędkość dalej jest taka sama.
Moim zdaniem wina leży po stronie dostawcy, ale proszę o waszą opinię i sposób na zmniejszenie aktywnych połączeń. (Ilość aktywnych połączeń sprawdzałem na wyłączonych wszystkich programach, które mogły się łączyć z internetem.)