Duże opóźnienia podczas wysyłania plików - wina "internetu" (dostawcy / oferty) czy słabego routera?

Jak w temacie, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Podczas wysyłania czegoś na dysk sieciowy przez klienta lub przeglądarkę od razu czuć wzrost opóźnień. Strony ładują się zdecydowanie wolniej, a rozgrywka w gry sieciowe jest średnio przyjemna.

Oczywiście problemy występują nie tylko na sprzęcie będącym “źródłem problemu”, a na każdym podpiętym do tego Wi-Fi. Ruter to raczej przeciętniak (TP Link WR840N), a dokładnych parametrów internetu w sumie nie znam, bo wynajmuję mieszkanie z tym “cudem” w cenie.

Nie chcę działać po omacku, a fajnie byłoby to ogarnąć - dlatego też liczę na pomoc.

Zrób chociaż jakiś speedtest.

To raczej tylko potwierdzi “subiektywne” spowolnienie a nie wskaże czy winny jest dysk “sieciowy” / router / dostawca internetu.

Przy pewnych prędkościach internetu wiadomo po prostu ,że internet jest za słaby dla typowych zadań. A w innych widać ,że raczej trudno go zajechać. Stosunek dowload/upload też może pokazać sporo a nawet sam ping powie nam dużo. Jeśli np ping jest wysoki warto spingować router i sprawdzić jak wygląda komunikacja z routerem.

Koronawirus

image

image

image
Mówisz i masz.

  1. Na sucho.
  2. Zaraz po wrzuceniu pliku na dysk i uruchomieniu synchronizacji (wysyłania).
  3. Druga próba, jakieś 30 sekund po pierwszej (punkt 2).

Zaraz po wyłączeniu synchronizacji ping wraca do normy.

Dziękuje bardzo. Zrób tracert podczas synchronizacji. Może być do tego samego serwera co speedtest.

Jak można przeczytać na https://www.speedtest.pl/wiadomosci/news/koronawirus-wplyw-na-predkosc-internetu/ problemem dzień dzisiejszy.

Nie, mam tak odkąd tutaj mieszkam - po prostu teraz mi się “zachciało” o to zapytać, bo kwarantanna to siedzę więcej w domu :stuck_out_tongue:

Jestem lemingiem, więc nie wiem jak z tego skorzystać :stuck_out_tongue: Poprosiłbym o konkrety jakieś.

CMD odpalasz:

tracert speedtest.pl

I potem to z CMD przekopiować.

Bez tego to raczej trudno coś prorokować.
Pokazujesz tylko jak jest ale nikt nie wie do czego teoretycznie zobowiązał się dostawca.
Pomijam też kwestię jak po kablu a jak po wifi bo tu drugie jednak ma większe straty

image

image

W domu masz dwa routery? To wygląda jakby były dwa i ten drugi był problemem.

Jeśli mogę zapytać, bo ja się na tym nie znam - po czym tak wnioskujesz?

Zarówno 192.168.0.1 jak i 10.10.10.13 to prywatne adresy przez ,które przechodzi pakiet.

Zapewne chodzi o blokadę AdGuarda - ale bez tego problem i tak występuje, blokadę dopiero niedawno ustawiłem.

1 polubienie

To dziwne bo tp-linki zazwyczaj mają adresy zaczynające się od 192.168… ale wiadomo nie zawsze a zawsze można to zmienić. Ale zakładając ,że jest standardowo to wychodziło by ,że adguard jest za routerem a to prawie niemożliwe. Wpisz 192.168.0.1 do przeglądarki i daj znać co wyskoczyło. Jeśli wyskoczy tp-link to wpisz jeszcze ten drugi adres.

1 polubienie

192… to panel TP-Link, 10.10.10.13 - pusto.

Obstawiam że synchronizacja zjada ci całe łącze, możesz to sprawdzić nawet samym menedżerem zadań, albo czymś przystępniejszym typu np. Glaswire.

Z tego co pamiętam programy typu cFosSpeed i Netbalancer maja chyba możliwość ustawienia priorytetu wykorzystania łącza dla poszczególnych aplikacji.
Możesz spróbować, ale zauważ że to są triale więc potem trzeba kupć licencję.