Duże pingi,internet strasznie muli,z ledwością można korzystać


(Adixxdd) #1

Witam,

 

Z góry powiem iż jestem laikiem w sprawach komputera jak i internetu,więc gdybym miał coś zrobić/wykonać prosze mi dokładnie powiedzieć co i jak.

 

Jestem posiadaczem internetu radiowego firmy Raxel,nie mam dostepu do konfiguracji modemu (nie znam hasła),nie znam również nazwy ani modelu routera/anteny. Łączę się poprzez: Antena na dachu---> kabel z taką dziwną końcówką--> wejście z tyłu w komputerze + zasilacz

 

Od ponad 2 tygodni zauważyem straszne skoki pingu w grach jak i na internecie (200-1000+),a teraz nawet cięzko korzysać z internetu,włączenie jakiejkolwiek strony kończy się nieustanymm czekaniem,po czym o tak strona się nie włączy,dzwoniłem do dostawcy,przysłali technika(sądżę że człowiek po gimnazjum :slight_smile: ),wszystko sprawdził,połączenie jak i wszystko w jak najlepszym porządku i nie wiedział w czym może leżyć problem,dlatego zmienił mi tylko port poprzez winbox. Zmieniłen DNSY na googlowskie,również zero poprawy. Oraz kilka miesięcy temu zmieniłem MTU internetu na dobre dla mojego łącza, wynosi ono obecnie CHYBA 1472. Nie wiem już na prawdę co mam robić,a na internecie mi teraz zalezy najbardziej (praca)


(Pepiko4) #2

To niekoniecznie musi być wina łącza. A komputera. Proponuje przeskanować komputer Antywirusem dodatkowo Malwarebytes Anti-malware. Rejestr wyczyścić CCleaner’em. I ogarnać autostart. Może zbyt wiele programów się uruchamia. Znajdziesz to wpisując w start “msconfig” i wchodząc w zakładkę uruchamianie.


(Adixxdd) #3

Wszystkie powyższe kroki zostaly wykonane odrazu po pojawieniu się problemu,jak i sprawdzanie logów komputera (frst)


(roobal) #4

Ta Twoja antena to zwykły AP od Mikrotika, a ten zasilacz to adapter PoE. Teraz pytanie, jaki port Ci zmieniali? Chodzi Ci port protokołu czy port w AP? Z opisu wynika, że port protokołu, ale w jakim celu Ci go zmieniono. Z jakiego portu na jaki? Nie mylisz czasem pojęć? Jesli nie mylisz, to technik raczej nie zna się na tym, a w każdym razie nie musi, bo tym zarządza prawdpodobnie zdalnie administrator, który niekoniecznie musi znać się na swojej robocie.

Inna sprawa, lokalni dostawy po taniości lubią podpinać pod jeden nadajnik więcej użytkowników, niż jest on w stanie obsłużyć, więc opóźnienia mogą wynikać z winy dostawcy, który zawsze będzie wpierał Ci, że u niego wszystko jest cacy.


(Adixxdd) #5

Nie wiem jak to wytłumaczyć,zmienił mi kanał,były tam 4 kanały i z jedynki zmienił mi na dwójkę, i na 90% mój dostawca upycha ludzi na jeden kanał ;p

 

I równeiż niedługo będę miał możliwość przejść do internetu światłowodowego,polecilibyście mi ten internet?