Dwa konta o uprawnieniach admina po reinstalacji XP

Po reinstalacji tzn formacie systemu XP SP2 są trzy konta, dwa konta o uprawnieniach administratora i jedno Gość. Konto o nazwie Administrator i drugie kontro które musze utworzyć przy stawianiu Systemu o nazwie jakiejkolwiek, bo inaczej nie moge zainstalować windowsa i pjawia sie komunikkat jak nic nie chce tworzyć że nazwa konta musi zawierać przynajmniej jeden znak.

Pojawia sie ten komunikat przy stawianiu windy i czy wpisze w pierwszej rubryce czy kolejnej to konto ma uprawnienia administracyjne.

Zgadza się… I jak brzmi Twoje pytanie?.. :slight_smile: Czy można pominąć to okno? Można - poszukaj czegoś na temat “instalacji nienadzorowanej”.

No zastanawiam sie po co są i czy można usunąć to konto którego nie zakładałem, albo nie zakładać mojego konta? Albo czy można to nieużywane konto gdzieś usunąć albo schować, tak jak mam w domu?

Usunąć możesz wszystkie konta oprócz kont wbudowanych (builtin). Kontem wbudowanym jest np. konto Administrator lub Gość. Konto Gościa ze względów bezpieczeństwa poleca się wyłączyć, ale jeśli masz sieć w domu to, przy odpowiedniej konfiguracji zabezpieczeń, możesz z niego dalej korzystać. Dobrym pomysłem jest np. nadanie mu hasła (!).

Konto wbudowane administratora powinno mieć silne hasło albo, paradoksalnie - nie mieć hasła w ogóle, gdyż konta bez hasła w Windows XP nie mogą być używane do logowania innego typu niż interakcyjne (przy komputerze).

Oczywiście możesz usunąć konto, które stworzyłeś przy instalacji - pytanie tylko, na którym koncie będziesz pracował, skoro konto Administratora NIE powinno być używane na co dzień (względy bezpieczeństwa)? W ogóle na co dzień powinno się pracować na koncie o ograniczonych przywilejach, a jedynie przelogowywać na administratora gdy to konieczne (instalacja, zmiana ustawień etc.).

Aha - każde konto możesz też oczywiście wyłączyć, nie usuwając. Efekt - nie można się na nie w żaden sposób zalogować, a włączyć może je tylko użytkownik z prawami administratora.

Windows Vista, dzięki User Account Control, rozwiązuje problem pracy na kontach ograniczonych i likwiduje konieczność przelogowywania.

Te drugie konto najlepiej jest usunąć z grupy administratorów i dodać do grupy użytkowników. Masz wtedy bezpieczniejsze konto bez uprawnień admina. Panel sterowania>>narzędzia administracyjne>>zarządzanie kompem>>rozwijasz "użytkownicy i grupy lokalne klikasz na grupy. W administratorach dajesz usuń, a w użytkownicy dodaj-zaawansowane-znajdź teraz i dodajesz nazwę konta. Z tego konta też możesz działać z prawami admina. Chcąc zainstalować coś klikasz ppm na instalkę >>uruchom jako-i podajesz hasło admina.

@Docent usuwanie konta z grupy administratora a nasępnie praca na wbudowanym koncie Administratora nie jest zalecana, przy uszkodeniu na systemu czy profilu system pojdzie do kasacji :!:

@De Niro:

A gdzie ja napisałem, że jest zalecane? Przeciwnie, napisałem właśnie, że pozostawienie samego konta Administrator i praca na nim budzi wiele obaw.