Dwa systemy i nie działa nic

Witam.
Może ktoś wie co zrobić chociaż już pomału trace nadzieję.
Miałem system win10pro i wymysliłem sobie, że zainstaluję jeszcze win7 zeby pograc w stare gierki. Poczytałem, popatrzyłem i do dzieła. Jest, ale okazuje się, że niemam wyboru systemu przy restarcie, jak i również w innych mozliwych lokalizacjach. Poprostu system win7 pokazywal tylko ten dysk na ktorym jest zainstalowany i nic pozatym, I znów poszukałem co robić i porobiłem i juz niemoge uruchomic nic. Mam na zewnetrznym dysku i win7 i win 10. Jak podłaczam raz z jednym i potem z drugim to nie chce nic naprawic w zadnej z mozliwej opcji. Zadnej naprawy niechce uruchomic jak i przywracania. Wszedzie napotyka na problem.
Co robić bo tragiedia normalnie jakas, jestem laikiem z jakąś tam minimalną wiedzą.

  1. Przy instalacji dwóch systemów Windows powinno się instalować najpierw starszą wersję, później nowszą.
  2. Kompatybilność z grami jest bardzo zbliżona między W7 a W10, więc nie wiem czy instalacja drugiego systemu do tego celu ma sens.

Teraz wiem, że niema to żadnego sensu.

Oj nie do końca - na Win 7 o wiele łatwiej odpalić gry z czasów 98-XP. Pierwszy przykład z brzegu: Dark Forces II - tylko do 7 odpalimy grę z renderowaniem sprzętowym, przy Win 8 i 10 pozostaje tylko software. A jest tergo więcej. Zatem 7 do gier “retro” jest jak najbardziej sensownym wyborem.

Instalowałeś na tym samym dysku, ale innej partycji czy na tej samej partycji?

Odpal z dysku zewnętrznego Win 10 albo 7 i pokaż, jak wygląda dysk, na którym instalowałeś w zarządzaniu dyskami.

Instalowałem na innej partycji. I teraz reszty nie widzi. Tylko to gdzie jest win7

Piszesz, że masz na dysku zewnętrznym Win 10 i Win 7 - to ten dysk, na którym instalowałeś czy inny, z którego możesz uruchomić któryś z tych systemów?

Ten zewnetrzny to jest dysk na ktorym mam obie wersje. nic tam nie instalowałem.

Więc możesz z dysku zewnętrznego uruchomić Win 10 albo 7, tak?