Dwa systemy operacyjne, zmiana dysków, oznaczeń etc

Witam.

Od jakiegoś czasu mam system winXp prof. Nie pamiętam, dlaczego/w jaki sposób został wgrany na partycję C i D. Chciałabym wyczyścić dysk C i sprawic by dysk D był dyskiem z systemem, jak domyślnie dla wszystkich jest dysk C.

Z góry mówię, jestem osobą totalnie zieloną i nie wiem, jak to zrobić, od czego zacząć.

Z góry dzięki za pomoc.:wink:

Cześć

Z tego co wiem system Windows zawsze wgrany jest na jedną partycję więc nie wiem jak u ciebie on mógł zostać wgrany na partycję C i D.

Opisz dokładnie co chcesz zrobić? Wgrać system od początku czy jeszcze coś innego?

Jak się nie ma pojęcia, to się nie rusza, bo może się skończyć tak, że wrócisz tutaj, ale będziesz już błagać o pomoc w odzyskaniu danych. Oddaj do serwisu, to ogarną temat bez problemu. Myślę, że więcej jak 50 zł. nie wezmą, jedna lepiej zapytać, bo są serwisy, gdzie za głupie wgranie Windowsa krzyczą 150 zł., tak więc lepiej zapytać, żeby się nie okazało. że za samo usunącie systemu zapłacisz 70, czy 80 zł.

System Windows powinien być zainstalowany na partycji “C”, więc nie szukaj problemów.

Jak C jest pierwszą partycją i ogólnie ta litera jest domyślna jako systemowa. Dodatkowo znajdują się pliki rozruchowe czy też odniesienia menu do pozostałych systemów jak są . To formatując partycję C nie uruchomisz systemu z D. Jak są to te same systemy to czego pytasz się o usunięcie C a nie D.

Ech, system jest wgrany na obie partycje. W sumie dysk C mogę nazwać sobie nawet H. I będzie to bez różnicy… Jest wgrany, bo tak. Są od siebie całkowicie niezależne. Wiem ,że rozruchowe są na C, ale rozruchowe są też na D. Ogólnie, wiem, że można było z pozycji administratora zmienić nie tylko nazwę/ścieżkę, ale właśnei to, że np dysk D był dyskiem systemowym/głównym/domyślnym. Nie pamiętam tylko jak to się robiło.