DX 10 i Karty Grafiki 8xxx

No więc tak czy jest już na 100% wiadomo że DX 10 będzie tylko i wyłącznie na Viste?,czy zostanie wydany także dla XP?? :? .Chciałem poczekać do premiery kart 8300,czy 8600 i jakąś zakupić tylko dodatkowy koszt będzie związany z wymianą systemu :o .Ma ktoś szczegółowe dane co do tego tematu ?? :mrgreen: .

Tak. Wiadomo od paru miesięcy chyba :P. No chyba, że Microsoft wyskoczy nagle, że jednak zmienił zdanie. Ale to by był cios w plecy dla nich samych ich nowego systemu i ich portfeli :stuck_out_tongue:

Uważam że powinni zmieńić zdanie. Microsof jest tak bogaty że nic by nie poczuli że starciili troche kasy. Niech DX10 bedzie tez na XP!! :slight_smile:

akurat to ze nie bedzie dx10 dla xp jest strzelaniem sobie w noge bo wychodzi na to ze karty wspierajace dx10 mozna wpelni wykorzystac tylko w viscie i linuksie

I gdzie tu strzał w nogę? Karty z obsługą DX10 pojawią się w nowych konfiguracjach sprzętowych, nieraz ze wstępnie preinstalowanym Windowsem Vista. Jeśli ktoś kupi tę kartę oddzielnie, to też nie wsadzi jej do starego gruchota tylko przynajmniej komputera na poziomie Athlon64 3000+, 1024mb RAM (chociaż i tak się będzie marnować). Taki komputer uciągnie Vistę Ultimate bez większych problemów.

Natomiast na minus wychodzi dla użytkowników XP. Dlatego Microsoft zmusza część z nich niejako do przesiadki na nowy system wraz z kupieniem nowego komputera i chęcią grania w nowe gry.

Nie wiem czy ująłem w tym wszystko co chciałem, ale po prostu nie widzę, w którym miejscu Microsoft strzela sobie w nogę? Bo z tego, że user zostanie na XP nie mają żadnego (materialnego) zysku.

W linuxie wcale nic nie wykorzystasz - nie ma tam bowiem żadnego direct X - jest tylko opengl. Poza tym w Linuxie nic nie chodzi !!

tak ale jezeli mam teraz win xp ktory zupelnie spelnia moje potrzeby to chcac wykorzystac mozliwosci nowej karty graficznej musze zrezygnowac z xp i tu mam wybor albo place kupe kasy za viste albo instaluje darmowego linuksa (a dla microsoftu chyba byloby lepiej gdyby uzytkownik mial wybor miedzy: a) zostaje przy swoim xp b) kupuje viste c) instaluje linuksa )

no dokladnie o to chodzi

wyobraz sobie teraz ze jestes producentem gier i masz wybor albo robisz gry dla dx10 z ktorych moga skorzystac tylko uzytkownicy visty albo robisz gry dla opengl z ktorych moga korzystac uzytkownicy visty i xp a przy okazji opengl jet tez pod linuksem

sphinx przecież DirectX 10 ma zamkniętą specyfikację i jest na razie tylko pod Windowsem Vista… Pewnie chodziło ci o rozszerzenia OpenGL, nazywa to to się chyba OpenEXR i potrafi obsłużyć (wykorzystać?) zunifikowane jednostki jakie są na kartach z serii 8x00. No to skoro jest to część OpenGL to będzie można wykorzystać moc karty na każdym systemie wspierającym OpenGL i OpenEXR - nie wie wiem czy na *BSD, Solarisie albo Mac OS X to to działa, ale nie zapominajmy o użytkownikach innych systemów unixo-podobnych ;]

Nie jestem dokładnie zorientowany w temacie, więc przepraszam jeżeli coś pomyliłem.

sCooBy^ - dorośnij, dobra rada ;]

A to tak, w tym się zgadzam. Jednak znając życie i tak wygra marketing, a nie dobro konsumentów. Dopóki nie zmieni się monopolistyczna polityka Microsoftu to radykalnych zmian nie ma co przewidywać.

Witam!

Po pierwsze MS wisi to czy zostaniesz przy XP, czy przejdziesz na Linuxa, bo za tego XP i tak już zapłaciłeś - ich interesuje tylko to, żebyś kupił Vistę.

Po drugie… w jakim Ty świecie żyjesz? Przecież od dawna wiadomo, że jest cichy układ między producentami gier, a MS i nic tego nie zmieni zawsze, dopóki MS sponsoruje gry, to będą pisane pod Windowsa.

Gdybym był producentem gier z pewnością napisałbym grę pod DX10, bo to jest jedyna droga to osiągnięcia odpowiednich profitów.

DX10 to nie tylko MS i Vista, to także kasa dla nVidii, AMD/ATI i tak dalej…

Prawda jest taka, że Linux jeszcze długo pozostanie w tyle, przynajmniej pod względem ilości zainstalowanych kopii na komputerach użytkowników domowych.

tak ale microsoft bedzie zainteresowany czy z xp przejde na viste czy na linuksa

jak to niby wyliczyles ? bo mi sie wydaje ze jednak wieksze zyski bede mial jak wydam gre ktora bedzie chodzic zarowno pod vista jak i pod xp niz jak wydam gre tylko pod viste

btw. nie znam Cie przypadkiem z forum windows.home.pl ?

Witam!

Możliwe, że mnie stamtąd znasz :slight_smile:

Powiem Ci tak… owszem krótkotrwałe zyski osiągniesz większe jak wydasz grę niezależną od systemu, ale tutaj chodzi o coś więcej… trzymanie strony MS jest dużo bardziej korzystne i stabilne patrząc ze strony producentów.

Niestety cały rozwój technologiczny troszkę się zagubił i nie chodzi tu o logikę i zdrową konkurencję, ale o jak największe zyski i monopol. Wiadomo… jak będzie mało mocnych firm i każda wyspecjalizowana w swojej dziedzinie, to zyski będą miały większe, niż wiele rozdrobnionych.

Na tym tracą oczywiście konsumenci finalni, ale z drugiej strony postęp jest większy, jeśli rywalizują giganty, które stać na nowe technologie.

@sphinx

wyobraz sobie teraz ze jestes producentem gier i masz wybor albo robisz gry dla dx10 z ktorych moga skorzystac tylko uzytkownicy visty albo robisz gry dla opengl z ktorych moga korzystac uzytkownicy visty i xp a przy okazji opengl jet tez pod linuksem

Co do XP się zgodzę ale co do linuxa NIE !!

O czym ty piszesz ??? o tej garstce zapaleńców stanowiącej góra 3% rynku desktopów ??? Ludzie… powaga…

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie utrzymywał odrębnej gałęzi kodu dużego projektu (gry, programu) przecież to wiąże się z podwójnymi kosztami + koszty załogi która opracuje raport różnic pomiędzy dystrybucjami. I niech mi nikt nie wciska o Kylix-ie czy przenośnych bibliotekach vcl Borlanda - bo prawda taka że 90% projektów powstaje na bazie czystego API - ostatnio też platformy NET.

POwtarzam jeszcze raz:

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie utrzymywał odrębnej gałęzi kodu dużego projektu dla 3% userów na rynku którzy tworzą coś na kształt anarchii polegającej na “wszystko ma być za free”.

Ludzie gdzie są Mody bo onet nam się tu robi. :shock:

sCooBy^ - nie trzeba tworzyć odrębnej gałęzi kodu, wystarczy postąpić tak jak id software, czyli robić gry na OpenGL + od początku projektować z myślą i multisystemowości oraz zrobić instalatory dla poszczególnych systemów - niemożliwe? Przykłady takie jak Doom3, Quake(I, II, III, 4), UT, UT2003 i 2004, ET, Devastation, MoH, Serious Sam, Neverwinter Nights… itp. pokazują, że jednak się da. Te gry mają instalatory pod Linuksa, a w niektóre można pobrać również na Mac OS X czy BSD.

  • a tu już objawia się twoja niewiedza… Zacytuje z Wikipedii “Misją FSF jest tworzenie, ochrona i promocja wolności użytkowania, kopiowania, modyfikowania i rozprowadzania programów komputerowych…” FSF utrzymuje project GNU. Linux również jest na wolnej licencji GNU GPL. I to o to wg. mnie chodzi w GNU/Linuksie.

Może wytłumaczę to tak -> Każda gra napisana pod DX10 będzie chodzić na XP perfekcyjnie - tylko po prostu na xp nie będzie widać niektórych detali///

no to szacunek

wiedze o systemach windows masz potezna

porownujac z ms to novell nie jest gigantem a jednak xgl jest nowoscia ktora mozna sie szczycic

i czekam na nowe kde 4 ktorego tworcy nie sa gigantami

Złączono Posta : 06.02.2007 (Wto) 23:26

no wlasnie a z opengl bedzie dzialac pieknie pod xp i pod vista i pod linuksa da sie latwiej przerobic wiec gdzie jest wiekszy zysk?