DX 10 i Karty Grafiki 8xxx


(Slayer32) #1

No więc tak czy jest już na 100% wiadomo że DX 10 będzie tylko i wyłącznie na Viste?,czy zostanie wydany także dla XP?? :? .Chciałem poczekać do premiery kart 8300,czy 8600 i jakąś zakupić tylko dodatkowy koszt będzie związany z wymianą systemu :o .Ma ktoś szczegółowe dane co do tego tematu ?? :mrgreen: .


(Szyszek) #2

Tak. Wiadomo od paru miesięcy chyba :P. No chyba, że Microsoft wyskoczy nagle, że jednak zmienił zdanie. Ale to by był cios w plecy dla nich samych ich nowego systemu i ich portfeli :stuck_out_tongue:


(-Dr.Dre-) #3

Uważam że powinni zmieńić zdanie. Microsof jest tak bogaty że nic by nie poczuli że starciili troche kasy. Niech DX10 bedzie tez na XP!! :slight_smile:


(Kostrzewa83) #4

akurat to ze nie bedzie dx10 dla xp jest strzelaniem sobie w noge bo wychodzi na to ze karty wspierajace dx10 mozna wpelni wykorzystac tylko w viscie i linuksie


(Szyszek) #5

I gdzie tu strzał w nogę? Karty z obsługą DX10 pojawią się w nowych konfiguracjach sprzętowych, nieraz ze wstępnie preinstalowanym Windowsem Vista. Jeśli ktoś kupi tę kartę oddzielnie, to też nie wsadzi jej do starego gruchota tylko przynajmniej komputera na poziomie Athlon64 3000+, 1024mb RAM (chociaż i tak się będzie marnować). Taki komputer uciągnie Vistę Ultimate bez większych problemów.

Natomiast na minus wychodzi dla użytkowników XP. Dlatego Microsoft zmusza część z nich niejako do przesiadki na nowy system wraz z kupieniem nowego komputera i chęcią grania w nowe gry.

Nie wiem czy ująłem w tym wszystko co chciałem, ale po prostu nie widzę, w którym miejscu Microsoft strzela sobie w nogę? Bo z tego, że user zostanie na XP nie mają żadnego (materialnego) zysku.


(sCooBy^) #6

W linuxie wcale nic nie wykorzystasz - nie ma tam bowiem żadnego direct X - jest tylko opengl. Poza tym w Linuxie nic nie chodzi !!


(Kostrzewa83) #7

tak ale jezeli mam teraz win xp ktory zupelnie spelnia moje potrzeby to chcac wykorzystac mozliwosci nowej karty graficznej musze zrezygnowac z xp i tu mam wybor albo place kupe kasy za viste albo instaluje darmowego linuksa (a dla microsoftu chyba byloby lepiej gdyby uzytkownik mial wybor miedzy: a) zostaje przy swoim xp b) kupuje viste c) instaluje linuksa )

no dokladnie o to chodzi

wyobraz sobie teraz ze jestes producentem gier i masz wybor albo robisz gry dla dx10 z ktorych moga skorzystac tylko uzytkownicy visty albo robisz gry dla opengl z ktorych moga korzystac uzytkownicy visty i xp a przy okazji opengl jet tez pod linuksem


(Sawyer47) #8

sphinx przecież DirectX 10 ma zamkniętą specyfikację i jest na razie tylko pod Windowsem Vista... Pewnie chodziło ci o rozszerzenia OpenGL, nazywa to to się chyba OpenEXR i potrafi obsłużyć (wykorzystać?) zunifikowane jednostki jakie są na kartach z serii 8x00. No to skoro jest to część OpenGL to będzie można wykorzystać moc karty na każdym systemie wspierającym OpenGL i OpenEXR - nie wie wiem czy na *BSD, Solarisie albo Mac OS X to to działa, ale nie zapominajmy o użytkownikach innych systemów unixo-podobnych ;]

Nie jestem dokładnie zorientowany w temacie, więc przepraszam jeżeli coś pomyliłem.

sCooBy^ - dorośnij, dobra rada ;]

A to tak, w tym się zgadzam. Jednak znając życie i tak wygra marketing, a nie dobro konsumentów. Dopóki nie zmieni się monopolistyczna polityka Microsoftu to radykalnych zmian nie ma co przewidywać.


(Remix) #9

Witam!

Po pierwsze MS wisi to czy zostaniesz przy XP, czy przejdziesz na Linuxa, bo za tego XP i tak już zapłaciłeś - ich interesuje tylko to, żebyś kupił Vistę.

Po drugie... w jakim Ty świecie żyjesz? Przecież od dawna wiadomo, że jest cichy układ między producentami gier, a MS i nic tego nie zmieni zawsze, dopóki MS sponsoruje gry, to będą pisane pod Windowsa.

Gdybym był producentem gier z pewnością napisałbym grę pod DX10, bo to jest jedyna droga to osiągnięcia odpowiednich profitów.

DX10 to nie tylko MS i Vista, to także kasa dla nVidii, AMD/ATI i tak dalej...

Prawda jest taka, że Linux jeszcze długo pozostanie w tyle, przynajmniej pod względem ilości zainstalowanych kopii na komputerach użytkowników domowych.


(Kostrzewa83) #10

tak ale microsoft bedzie zainteresowany czy z xp przejde na viste czy na linuksa

jak to niby wyliczyles ? bo mi sie wydaje ze jednak wieksze zyski bede mial jak wydam gre ktora bedzie chodzic zarowno pod vista jak i pod xp niz jak wydam gre tylko pod viste

btw. nie znam Cie przypadkiem z forum windows.home.pl ?


(Remix) #11

Witam!

Możliwe, że mnie stamtąd znasz :slight_smile:

Powiem Ci tak... owszem krótkotrwałe zyski osiągniesz większe jak wydasz grę niezależną od systemu, ale tutaj chodzi o coś więcej... trzymanie strony MS jest dużo bardziej korzystne i stabilne patrząc ze strony producentów.

Niestety cały rozwój technologiczny troszkę się zagubił i nie chodzi tu o logikę i zdrową konkurencję, ale o jak największe zyski i monopol. Wiadomo... jak będzie mało mocnych firm i każda wyspecjalizowana w swojej dziedzinie, to zyski będą miały większe, niż wiele rozdrobnionych.

Na tym tracą oczywiście konsumenci finalni, ale z drugiej strony postęp jest większy, jeśli rywalizują giganty, które stać na nowe technologie.


(sCooBy^) #12

@sphinx

wyobraz sobie teraz ze jestes producentem gier i masz wybor albo robisz gry dla dx10 z ktorych moga skorzystac tylko uzytkownicy visty albo robisz gry dla opengl z ktorych moga korzystac uzytkownicy visty i xp a przy okazji opengl jet tez pod linuksem

Co do XP się zgodzę ale co do linuxa NIE !!

O czym ty piszesz ???? o tej garstce zapaleńców stanowiącej góra 3% rynku desktopów ???? Ludzie... powaga...

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie utrzymywał odrębnej gałęzi kodu dużego projektu (gry, programu) przecież to wiąże się z podwójnymi kosztami + koszty załogi która opracuje raport różnic pomiędzy dystrybucjami. I niech mi nikt nie wciska o Kylix-ie czy przenośnych bibliotekach vcl Borlanda - bo prawda taka że 90% projektów powstaje na bazie czystego API - ostatnio też platformy NET.

POwtarzam jeszcze raz:

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie utrzymywał odrębnej gałęzi kodu dużego projektu dla 3% userów na rynku którzy tworzą coś na kształt anarchii polegającej na "wszystko ma być za free".

Ludzie gdzie są Mody bo onet nam się tu robi. :shock:


(Sawyer47) #13

sCooBy^ - nie trzeba tworzyć odrębnej gałęzi kodu, wystarczy postąpić tak jak id software, czyli robić gry na OpenGL + od początku projektować z myślą i multisystemowości oraz zrobić instalatory dla poszczególnych systemów - niemożliwe? Przykłady takie jak Doom3, Quake(I, II, III, 4), UT, UT2003 i 2004, ET, Devastation, MoH, Serious Sam, Neverwinter Nights.... itp. pokazują, że jednak się da. Te gry mają instalatory pod Linuksa, a w niektóre można pobrać również na Mac OS X czy BSD.

  • a tu już objawia się twoja niewiedza... Zacytuje z Wikipedii "Misją FSF jest tworzenie, ochrona i promocja wolności użytkowania, kopiowania, modyfikowania i rozprowadzania programów komputerowych..." FSF utrzymuje project GNU. Linux również jest na wolnej licencji GNU GPL. I to o to wg. mnie chodzi w GNU/Linuksie.

(Kostrzewa83) #14

(sCooBy^) #15

Może wytłumaczę to tak -> Każda gra napisana pod DX10 będzie chodzić na XP perfekcyjnie - tylko po prostu na xp nie będzie widać niektórych detali///


(Kostrzewa83) #16

no to szacunek

wiedze o systemach windows masz potezna

porownujac z ms to novell nie jest gigantem a jednak xgl jest nowoscia ktora mozna sie szczycic

i czekam na nowe kde 4 ktorego tworcy nie sa gigantami

Złączono Posta : 06.02.2007 (Wto) 23:26

no wlasnie a z opengl bedzie dzialac pieknie pod xp i pod vista i pod linuksa da sie latwiej przerobic wiec gdzie jest wiekszy zysk?