DX11-kompatybilność

Jak wiemy, dx11 pojawi się wraz z Windows 7. Podobno będzie obsługiwany przez karty graficzne dla dx10, dzięki jakiemuś modułowi. Ale co z grami? Bo np. Assassin’s Creed uruchamia się tak: najpierw launcher i updater a potem albo moduł dx9 albo 10. No to co wtedy? A co z np. Call of Duty? Nie obsługuje nawet dx10, no to co wtedy? Możecie to mi przybliżyć?

Każdy Directx ma w sobie implementacje wcześniejszych wersji.

Więc jeśli masz DX11 to masz i 10,9,8,7…

Gra uruchomi się w takim API w jakim jest pisana.

Aha, ok. Ale co z tą kompatybilnością z kartami graficznymi? Czy do tego trzeba bedzie mieć Windows 7?

Karta graficzna DX10 uruchomi grę DX11, ale bez efektów, które dostępne są dla DX11. Tak samo jak od dawien dawna, czyli DX5, 6, 7, 8, 9. W 10 MS zrobił mały przekręt i nie jest ona wstecznie kompatybilna z wcześniejszymi. 11 Jest już wporządku (kompatybilna z 10).

Czyli karta z dx8 uruchomi dx9, ale np. geforce FX5200 nie uruchmi dx10, dobrze rozumuję?

Tak, ale ten przekręt łatwo da się obejść. Ja grałem na Viście w MS Motocross Madness 2, które początkowo nie działało, bo wymagało DX 7. No to rozpakowałem dołączone do gry archiwum DX 7 i wrzuciłem dllki do lokalizacji plików DXa w Viście :smiley: I gierka śmiga pięknie.

Ciekawi mnie tylko po co ten dx 11 skoro większość gier korzysta z bibliotek DX 9.0 a obsługujące DX 10 jest niewiele

Eeeh to wszystko biznes i tyle. DX11 wprowadza teselacje czy coś takiego, a ATI już dawno to w swoich kartach wprowadziło, i mogło to być już przy DX9. No ale to przecież M$ :slight_smile:

czyli będzie to samo co wcześnie wydadzą jakiejś badziewne karty pod DX 11 coś ala 8600GT lub HD 2600pro będą kosztować coś z 600-700 zł a wydajność pod tym standardem będzie 2-3 fps . A porządniejsze karty będą za 1300-1500 zł które będę mieć wydajność na zadowalającym poziomie nie dzięki postoje xD