DX11 ogranicza liczbę FPS

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na zdjęcie “ogranicznika” FPS, w grach pod DX11.

Dokładniej rzecz ujmując mam problem z tym, że gry nie chcą wyświetlać więcej niż 30 FPSów lub trzeba kombinować, żeby tę barierę przekroczyć.

Dla przykładu - Far Cry 3 po uruchomieniu idzie w 30 FPSach, ale wystarczy zmienić na tryb okienkowy (ALT+ENTER) i znów na pełny ekran, żeby śmigał ile fabryka dała (u mnie to akurat ok. 60 FPS przy ustawieniach ultra).

Crysis 3 również ma problemy, żeby dać więcej niż 30FPS. Tutaj pomaga wyłączenie VSync i animacja przyśpiesza. Niby nic w tym dziwnego, jednak GPU ma jeszcze zapas mocy by chodzić płynniej z włączonym VSync.

NFS The Run… tutaj nie pomaga nic. Jest 30 klatek i koniec, chociaż wykorzystanie GPU waha się między 30-45%.

W Assassin’s Creed III z kolei występuje dziwne zjawisko zmniejszania użycia GPU kiedy rośnie zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Np patrząc sobie w niebo mam 60FPS przy 50% użycia GPU, natomiast tam gdzie jest dużo drzew, budynków, postaci itp. wykorzystanie spada do ok 20% i tym samym zmniejsza się liczba klatek do ok. 18-25.

Co można z tym zrobić? Jest moc, ale jej nie czuję :wink:

Dodam, że sterowniki mam zainstalowane zgodnie z wszelkimi przykazaniami. Problem ten nie występuje w grach pod DX9 i DX10.