Dylemat: Mac czy Windows

Witam!

Nadszedł już czas na wymianę laptopa. Mój budżet to około 2 tysięcy. Od dłuższego czasu myślę nad makiem, ale blokuje mnie cena.

Do wyboru mam więc używanego Maka, lub nowego laptopa z windowsem. Jestem początkującym informatykiem. Od jakiegoś czasu również dużo pracuje w webmasteringu, a co za tym idzie mam dużo do czynienia z edytorami grafiki. W gry gram bardzo rzadko, więc to przeszkodą nie jest w zakupie maka. Z komputerami od apple nie miałem wiele do czynienia.

Co byście zrobili na moim miejscu?

Myślę że tutaj pomoże jedynie wróżbita Maciej.

Cześć,

Podaj przykładowe specyfikacje urządzeń, które cię interesują a łatwiej będzie ci coś doradzić.

Na ten moment mogę powiedzieć tylko tak - wybierz Maca, jabłuszko jest ładniejsze :slight_smile:

Podam przykładowe porównanie urządzeń w tej cenie:

Lenovo G510  (15,6")

Intel Core i5-4210M (2 rdzenie, od 2.6 GHz do 3.2 GHz, 3 MB cache) 

RAM 8 GB (SO-DIMM DDR3, 1600 MHz) 

1000 GB SATA 5400 obr.

Grafika: AMD Radeon R5 M230

 

-Apple MacBook AIR A1369 (używany)

Core 2 Duo 2.13ghz

4Gb RAM

128gb SSD

Model z 2010 roku.

Karta graficzna to GeForce 320M.

Pierwsza zasada jest taka"co nowe to nowe" a patrząc na te dwa sprzęty ewidentnie widac że pierwsza maszyna jest wydajniejsza.

Gdybym to ja miał wybierać to z miejsca postawiłbym na produkt od Lenovo.

Powiedzmy to prosto:

 

Mac - świetna platforma o dużej stabilności, z łatwym do opanowania interfejsem, i świetną kooperacją z chmurą Apple i iUrządzeniami. Bardzo dobry do domu, idealny do pracy, kiepski do gier.

 

Windows - dobra platforma o dużej wydajności, szerokiej kompatybilności, oraz podatna na modyfikacje interfejsu. Świetny do domu, dobry do pracy, Idealny do grania w gry.